آموزش بکاپ گیری از وردپرس

آموزش بکاپ گیری از وردپرس

آموزش بکاپ گیری از وردپرس>بکاپ‌گیری یک امر ضروری است که باید برای تمام اطلاعات و داده‌های مهم انجام شود. از آن‌جا که یکی از دغدغه‌های مدیران سایت از دست دادن اطلاعات موجود است، پس آموزش بکاپ گیری نیازی اجتناب ناپذیر می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به آموزش بکاپ‌گیری از وردپرس بپردازیم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

آموزش بکاپ گیری از وردپرس

بهترین زمان برای بکاپ‌ گیری از سایت

در این که بکاپ گرفتن الزامی است کسی تردید ندارد اما امکان دارد این سوال به وجود آید که چه زمانی برای بکاپ‌گیری مناسب است؟ پیشنهاد ما به شما این است که هر روز این کار را انجام دهید. اما به صورت کلی اگر بخواهیم به شما پاسخ دهیم باید این گونه بگوئیم که این کار بستگی به اهمیت اطلاعات سایت شما دارد.

اگر سایت شما در زمینه فروشگاه‌های آنلاین، وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبر، انجمن‌ها و .. است بدون تردید باید هر روز و به صورت مستمر از آن بکاپ گیری کنید. اهمیت بکاپ‌های روزانه به اندازه‌ای است که به صورت متداول شرکت‌هایی که عرضه کننده خدمات هاستینگ هستند، آپشن‌هایی را ضمیمه محصولات خود خواهند کرد.

از این طریق مشتریان این توانایی را دارند که روزانه از داده‌های خود بکاپ بگیرند و از اطلاعات خود محافظت کنند. باید توجه داشت انجام این کار حتی پیش از انجام تغییرات وب‌سایت، انتقال به هاست جدید یا مواردی دیگر که در این زمینه هستند ضروری است. به چه فایل هایی برای بکاپ گیری در وردپرس نیاز داریم؟

آموزش بکاپ گیری از وردپرس
آموزش بکاپ گیری از وردپرس

برای بکاپ‌گیری از وردپرس می‌توان از ۳ روش استفاده کرد:

. بکاپ گرفتن دستی

 در این شیوه برای این که از فایل‌ها کپی گرفته شود و آن‌ها را منتقل کرد باید از بستر انتقال فایل FTP همچون FileZilla استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید که سایت وردپرس باید اعتبار کافی برای اتصال از طریق  FTPیا SFTP را دارا باشد.

به وسیله این روش می‌توان ارتباط را با سرور برقرار نموده و دایرکتوری روت وردپرس را بیابید. غالبا دایرکتوری روت را تحت عنوان public معرفی می‌کنند. پس از یافتن public آن را کپی یا دانلود کنید. با توجه به حجم قرار گیری وب‌سایت‌های وردپرسی احتمالا این کار اندکی زمان لازم دارد.

بعد از تمام شدن کار کپی یا دانلود پوشه، آن را در محلی امن ذخیره کنید. بهتر است روی آن تاریخ روزی که این کار را کرده‌اید بنویسید، زیرا باعث خواهد شد داده‌های وب سایت و تنظیماتی که روی آن است تحت حفاظت قرار بگیرد.

آسان‌ترین روش برای تهیه بکاپ از وردپرس از طریق FTP رفتن به دیتابیس و پایگاه داده است. برای این کار، به کنترل پنل هاست بروید و به جستجوی نرم افزار مدیریت پایگاه داده بپردازید. زمانی مدیریت دیتابیس راه اندازی خواهد شد که در کنترل پنل هاست روی Open phpMyAdmin کلیک کنید. سپس database را از قسمت چپ منو انتخاب کرده و به پایگاه داده وارد شوید.

در این قسمت باید از منویی که در بالای صفحه قرار دارد Export را انتخاب کنید. زمانی که صفحه باز شد روی Quick کلیک کرده و از قسمت Format  هم گزینه SQL را یافته و روی Go بزنید. بعد از این که این مراحل را طی کردید، روت دایرکتوری وردپرس و پایگاه داده را در اختیار دارید. این دو فایل را زیپ کرده و در مکانی امن ذخیره نمائید.

۲٫ بکاپ گیری خودکار

در صورتی که از هاستینگ معتبری خدمات گرفته‌اید، این امکان برای شما وجود دارد که بکاپ گیری خودکار را فعال کرده و از آن استفاده کنید. هاست این قابلیت را دارد که بکاپ‌گیری را به شکل ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و .. انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *