نقد و بررسی «خون آشام انسان گرا به دنبال فرد خودکشی با رضایت»: یک کمدی ترسناک با لقمه و قلب

دختر نوجوان بودن می تواند یک نمایش ترسناک واقعی. فیلم هایی مانند بدن جنیفر، زنجبیل اسنپ، کاردستی، استخوان ها و همه، آبی ذهن من و فریب این نکته را با اشکال مختلف قهرمانان وحشتناک، از اهریمنی گرفته تا غم‌انگیز، بیان کرده‌اند، که همگی با غم، وحشت بدنی و احساساتی روبرو هستند که آنها را تهدید به نابودی می‌کند. اکنون یک خون‌آشام گوسفندی که از فکر ایجاد درد غمگین می‌شود، وارد خانواده‌ی خواهری آنها می‌شود. و با این حال، ساشا (سارا مونپتیت) در آرزوی خون در حالتی بیمارگونه خنده دار و شگفت آور شیرین است. خون آشام انسان گرا به دنبال فرد خودکشی رضایت بخش.

آریان لوئیس سیز، فیلمساز کانادایی، اولین کارگردانی بلند خود را با این کمدی ترسناک جسورانه و خفن انجام می دهد. رومئو و ژولیت ملاقات می کند آب سوسک و آملی.

چه خون آشام انسان گرا به دنبال فرد خودکشی رضایت بخش در باره؟

همانطور که عنوان ها پیش می روند، این یکی بسیار آشکار است، نه تنها خط اصلی داستان را تنظیم می کند، بلکه یک تبلیغ «قلب های تنها» با حس طنز تاریک را نیز پیشنهاد می کند. خون آشام انسان گرا به دنبال فرد خودکشی رضایت بخش (موسوم به خون آشام انسان گرا که به دنبال رضایت خودکشی است در زادگاهش کبکوا) با ساشا، یک خون آشام نوجوان که دیر شکوفا شده است، شروع می شود و باعث ناراحتی خانواده اش می شود. اگرچه دندان های نیش او وارد شده اند، او حتی نمی تواند از خوراکی تولدش – که یک کیک نیست، بلکه یک دلقک مهمانی بی خبر است که به یک ظرف خانواده برای بقیه بچه های خونخوارش تبدیل می شود – بخورد.

مانند بسیاری از فیلم های خون آشام، نوشیدن خون با رابطه جنسی مرتبط است. در حالی که هموطنان او کم و بیش با ایجاد وحشت و درد در طعمه انسانی خود روشن می شوند، ساشا از آن فرار می کند. با این حال، او برای “زندگی” به خون نیاز دارد، بنابراین والدین گیج او کیسه های خون را برای مکیدن فراهم می کنند، دقیقاً مانند یک بچه با خورشید کاپری. اما ساشا وقتی با پل (فلیکس-آنتوان بنار)، یک دانش‌آموز دبیرستانی انسانی و یک ناسازگار غم‌انگیز که رویای مرگ را در سر می‌پروراند، برخورد می‌کند، در نیش‌هایش تکان ناآشنا احساس می‌کند.

بسیاری از فیلم‌ها نمی‌توانند در یک جلسه درمانی گروهی پیشگیری از خودکشی با یکدیگر برخورد عاشقانه داشته باشند، اما لویی سیز با تکیه بر شیمی غیرقابل انکار بین مونپتی و بنار آن را مدیریت می‌کند. لطافت مسحورکننده ای بین دختر خون آشام که نمی خواهد به کسی صدمه بزند و پسر نوجوانی که می میرد تا احساس کند زندگی اش ارزشمند است وجود دارد.

خون آشام انسان گرا به دنبال فرد خودکشی رضایت بخش یک تقلید وحشیانه از عاشقانه نوجوانان را ثابت می کند.

از گروه درمانی، این جفت عجیب و غریب تا شب سرگردان می شوند تا یکی از اولین قرارهایی را داشته باشند که ساعت ها ادامه دارد و آنها را درگیر ماجراهای ناگوار سرگرم کننده می کند. (فکر لیست پخش بی نهایت نیک و نورا اما بیمارگونه است.) مطمئناً، برنامه این است که شب را با او به پایان برسانند (قربانی توافقی). اما قبل از اینکه به بازی‌های برنجی بپردازند، ساشا اصرار می‌کند که پل باید آخرین آرزویش را برآورده کند، یعنی برگشت به قلدرهای مدرسه که زندگی او را به جهنم تبدیل کردند.

به راحتی می توان تصور کرد که چگونه این پیش فرض در یک زمینه کمدی ترسناک می تواند به برخی از شیطنت های واقعاً وحشتناک منجر شود. با این حال، فیلم لوئیس سیز در برابر غرغره مهار می شود و آن را برای پاشش خون و احشایی که قهرمان خشمگین او را جذب و در عین حال ترسانده است، حفظ می کند. در عوض، فرانسوی-کانادایی خون آشام انسان گرا حس هوس انگیزی دارد که عاشقانه فرانسوی را به یاد می آورد آملیا جایی که قهرمان تراژدی بزرگ می دانست اما لذت های قانع کننده ای پیدا می کرد. این فیلم از کافه‌های جذاب و فانتزی‌های عجیب و غریب دور می‌شود و به نفع آدم‌های کمی ترسناک است – خفاش مرده را به سمت یک شخصیت بی‌رحم و بی‌رحم می‌زنند و به همکلاسی‌اش فحش می‌دهند در حالی که فرار می‌کند و پرنده را تکان می‌دهد. انتقام پل آنقدر نوجوانانه و بی دندان است که تقریباً شایان ستایش است.

در این تکه‌های کودکانه و در عین حال هیجان‌انگیز، ساشا و پل شریک جنایت کوچکی را پیدا می‌کنند که آرزوی آن را داشتند. آزادی گریز از آن‌ها در مونتاژ آن درام‌های عاشقانه یافت می‌شود که در آن دو نوجوان بیمار لاعلاج از طریق دشنام‌های جذابی که علیه عذابشان شورش می‌کنند به هم متصل می‌شوند. با این حال، در اینجا، غرق در سایه‌های تاریک و رنگ‌های روشن قرمز، نارنجی، و آبی عمیق، این عاشقان متقاطع ستاره‌ای، شناوری بیشتری دارند، و به طرز عجیبی، پتانسیل امیدواری برای بیش از یک شب عالی را با هم دارند. جرات داریم با آنها رویاپردازی کنیم؟

خون آشام انسان گرا به دنبال فرد خودکشی رضایت بخش متوجه می شود که والدین بدترین کابوس یک نوجوان هستند.

در میان طنز ناخوشایند نوجوانان نامناسب و قتل کمدی دلقک‌های تولد، فیلمنامه شوخ‌آمیز لوئیس سیز و کریستین دویون نیز پویایی خانواده‌ای را که به‌طور سنتی قهرمانان دبیرستان را در فیلم‌ها و تلویزیون‌ها شکنجه می‌دهند، به هم می‌زند.

پدر ساشا (استیو لاپلانت) دلبستگی دارد و از شکار امتناع او را نادیده می گیرد – که بازتاب بسیاری از پدرانی است که می ترسند دختر کوچک خود را از دست بدهند. در همین حال، مادرش از اینکه باید برای شکار خونخوار غمگین شکار کند، عصبانی می شود و سرزنش می کند که تا ۳۰۰ سال آینده این کار را انجام نخواهد داد! عمه مرفه و صریح ساشا، که همیشه دست به جیب می‌زند و اخم می‌کند، با خنده‌های خنده‌دار وحشیانه قضاوت دقیق‌تری ارائه می‌کند. اما مهم‌ترین ممکن است پسر عموی بزرگ‌ترش دنیز (نومی اوفارل) باشد، یک خون آشام غیرعادی که از خون برادران جنگجو تغذیه می‌کند و کاریزمای جیوه‌اش را از آنجلینا جولی ربوده است. دختر، قطع شد.

در مجموع، این گروه از خون‌آشام‌ها پویایی خانواده‌ای را ایجاد می‌کنند که به طرز خنده‌داری غم‌انگیز و در عین حال به طرز وحشتناکی آشناست. تصور اینکه آنها در حال قدم زدن در فیلم جان هیوز هستند آسان است، شاید برای پاک کردن پوزخند از چهره یا نمایش فریس بولر شانزده شمعسامانتا بیکر چگونه یک مهمانی واقعی انجام می شود. این برخورد ژانر بین کمدی نوجوان، با عاشقانه‌های بیش از حد، شاخ‌زدگی افسارگسیخته، و هیجن‌های خانوادگی، و ترسناک دوران بلوغ، با تهدید جنسی تپنده، قلب گرسنه و پتانسیل قتل عام، تجربه‌ای غیرقابل پیش‌بینی و مست کننده را به وجود می‌آورد.

در نهایت خون آشام انسان گرا بیشتر کمدی نوجوانانه است تا ترسناک خون آشام. قهرمان نیش دار آن بیشتر در آرامش با گوش دادن به سوابق با دلدادگی اش احساس آرامش می کند تا موجودی که در شب دست انداز می شود. با این حال، با استفاده از عناصر افسانه خون آشام، لوئیس سیز موفق می شود به طور خلاقانه عذاب منحصر به فردی را بیان کند که یک دختر نوجوان است که بدن در حال تغییر خود را درک می کند و خواسته های جدید غرغر می کند. این فیلمساز به جای لذت بردن از وحشت این تغییرات، در شیرینی ناخوشایند کشف معاشقه، شهوت و دیگر لذت های خاردار بزرگ شدن فرو می رود.

احتمالاً انتظار ندارید فیلمی که با سلاخی دلقک ها شروع می شود تا این حد شیرین باشد. هنوز خون آشام انسان گرا به دنبال فرد خودکشی رضایت بخش تاریک‌ترین عناصرش را با رشته‌هایی از هوس، طنز، و عاشقانه‌های مهیج به هم می‌پیوندد تا داستانی خون‌آشام خلق کند که به‌طور منحصربه‌فردی هیجان‌انگیز است و اوقات خوشی را به همراه دارد.

خون آشام انسان گرا به دنبال فرد خودکشی رضایت بخش در اولین نمایش خود در آمریکای شمالی در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سال ۲۰۲۳ مورد بازبینی قرار گرفت.

موضوعات
فیلم سینما


منبع: https://mashable.com/article/humanist-vampire-seeking-consenting-suicidal-person-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *