آمازون و BMW در حال جایگزینی دفترچه راهنمای راننده با هوش مصنوعی هستند

دستیارهای صوتی مبتنی بر وسیله نقلیه مرز بزرگ بعدی هستند که هوش مصنوعی را در تجربه رانندگی ترکیب می کنند. در نمایشگاه CES 2024، آمازون و ب ام و اعلام کردند که با آن همکاری می کنند ازدواج یک مدل زبان بزرگ (LLM) با الکسا و کتابچه راهنمای راننده واقعی. نتیجه نهایی؟ شما می توانید از چت بات مجهز به الکسا هر چیزی در مورد ماشین خود بپرسید و اطلاعات دقیق را در زمان واقعی دریافت کنید. درست است. این دفترچه راهنمای ضخیم و غیر قابل حمل می تواند برای همیشه در جعبه دستکش بماند.

آمازون می گوید این ابزار “روشی طبیعی تر برای شناخت خودروی جدید شما” ارائه می دهد. می‌توانید نحوه عملکرد ویژگی‌های مختلف مانند سیستم کمک پارکینگ را بپرسید و پاسخ‌های مکالمه‌ای دریافت کنید. هر دو شرکت پیشنهاد می کنند که این فناوری صوتی “پیچیدگی را از بین می برد و حواس پرتی را در ماشین به حداقل می رساند.”

این فقط یک سیستم تحویل اطلاعات نیست. همچنین می‌توانید از ربات بخواهید اقداماتی را از طرف شما انجام دهد، مانند وارد کردن یک حالت درایو خاص. علاوه بر این، این به طور کامل با سیستم اطلاعات سرگرمی ادغام می شود، بنابراین می توانید از دستیار بخواهید موسیقی را روشن کند، به مقصدی بروید، دمای داخلی را تغییر دهد و تقریباً هر چیز دیگری.

ب ام و سال هاست که از آمازون الکسا در سیستم های اطلاعات سرگرمی خود استفاده می کند، اما این یک گام مهم به جلو است. شرکت ها برای ساخت یک دستیار صوتی سفارشی BMW در داخل خودرو که از الکسا به عنوان یک چارچوب استفاده می کند، و به نظر می رسد این بخشی از این تلاش باشد.

چیزی شبیه به مسابقه تسلیحاتی با این فناوری وجود دارد. فولکس واگن این هفته در لاس وگاس این شرکت قصد دارد ChatGPT را با دستیار صوتی فعلی خود IDA ادغام کند و این ویژگی در خودروهای آینده نشان داده خواهد شد. مرسدس هم همینطور در مورد ادغام ChatGPT در سال گذشته.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/amazon-and-bmw-are-replacing-the-drivers-manual-with-ai-173031770.html?src=rss ظاهر شد.


منبع: https://www.engadget.com/amazon-and-bmw-are-replacing-the-drivers-manual-with-ai-173031770.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *