چگونه این استارتاپ از هوش مصنوعی برای بازگرداندن صدای افراد دارای اختلال گفتار استفاده می کند

چگونه این استارتاپ از هوش مصنوعی برای بازگرداندن صدای افراد دارای اختلال گفتار استفاده می کند

فناوری بزرگ وجود دارد – و سپس فناوری کوچکتر با تأثیر بزرگ وجود دارد. هلندی هوش مصنوعی استارت‌آپ Whispp از فناوری صدای کمکی برای تبدیل گفتار کاهش‌یافته در اثر بیماری‌هایی مانند لکنت، سرطان گلو، فلج تارهای صوتی و ALS به صدای اصلی و طبیعی فرد استفاده می‌کند.

این استارت آپمستقر در آیندهوون، به تازگی یک بذر ۷۵۰۰۰۰ یورویی دریافت کرده است منابع مالی دور به رهبری LUMO Labs برای راه اندازی فناوری صدای کمکی و اولین پولی و مبتنی بر اشتراک خود برنامه تماس Whispp همچنین از سرمایه های جمع آوری شده برای گسترش به بازارهای اروپا و ایالات متحده استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، این شرکت یکی از شرکت های امسال است برندگان جایزه نوآوری CES 2024.

تحریف صدا ناشی از لکنت زبان یا به دنبال بیماری هایی مانند سرطان گلو یا ALS بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. فناوری انحصاری Whispp از ضبط صدای سالم “قدیمی” یک فرد استفاده می کند تا گفتار بلادرنگ و تاثیرگذار آنها را به صدایی واضح تبدیل کند. سپس با لحن، مدولاسیون و احساس مورد نظر اصلاح می شود.

کسانی که هنوز صدای طبیعی دارند اما به عنوان مثال لکنت دارند، می توانند به سادگی گفتار فعلی خود را با این برنامه ضبط کنند.

این رویکرد مبتنی بر صدا به صدا، تأخیر معمولی ۲ تا ۳ ثانیه‌ای را برای فناوری‌های تبدیل متن به گفتار، که می‌تواند موانعی ایجاد کند و ارتباطات را مختل کند، حذف می‌کند. این فناوری همچنین مبتنی بر این واقعیت است که برای چندین اختلال صدا و گفتار، به دلیل تغییرات عصبی در سیستم گفتار، هدایت عمدی صدا به سمت نجوا کردن مفید است.

جوریس کاسترمنز، بنیانگذار و مدیر عامل Whispp، گفت: «رویای بزرگ و جسورانه ما این است که فناوری صدای کمکی Whispp را بر روی هر تلفن هوشمند و لپ‌تاپ در سراسر جهان در دسترس داشته باشیم تا دنیایی فراگیرتر ایجاد کنیم. شرکت های فناوری برای کمک به دستیابی به اهداف خود.

فناوری صدای هوش مصنوعی برای همیشه

کسترمنز که خود در کودکی دچار لکنت بود، Whispp را به همراه آکاش راج که مدیر ارشد فناوری شرکت است، در سال ۲۰۱۹ تاسیس کرد. آخرین کمک مالی به دنبال یک دور اولیه در سال ۲۰۲۲ به رهبری Libertatis Ergo Holding BV، یک شرکت تابعه مستقل و کاملاً متعلق به شرکت است. دانشگاه لیدن که در دور بذر نیز شرکت کرد.

اساساً، این یک مثال کامل از این است که چگونه فناوری به خودی خود خوب یا بد نیست – تأثیر آن به نحوه استفاده ما از آن بستگی دارد. به عنوان جهان نگران دیپ فیک است (و با دلایل خوب)، ما همچنین می توانیم از فناوری صدای هوش مصنوعی برای بهبود ارتباطات و ارتباط انسانی استفاده کنیم.

همچنین می تواند به طور قابل توجهی به تنوع، برابری و شمول کمک کند.

“توانایی صحبت کردن به شدت بر رفاه و احساس تعلق فرد تاثیر می گذارد. اندی لورلینگ، شریک موسس آزمایشگاه LUMO، با این حال، بیش از ۱٪ از جمعیت جهان دچار نوعی از دست دادن تدریجی گفتار و/یا اختلالات گفتاری هستند.” ویسپ به این افراد اجازه می دهد تا به معنای واقعی کلمه شنیده شوند و مشارکت کنند و به جامعه کمک کنند هر کس دیگری.»


منبع: https://thenextweb.com/news/whispp-ai-voice-assistant-speech-impairment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *