آنتروپیک نسخه iOS چت‌بات Claude خود را منتشر کرد

استارتاپ آنتروپیک (Anthropic) از راه‌اندازی برنامه iOS هوش مصنوعی Claude 3 خبر داد که شبیه به چت‌بات ChatGPT شرکت OpenAI است. همچنین یک سطح اشتراکی جدید برای Claude 3 معرفی شده که برای همکاری‌های گروهی طراحی شده است. پیش از راه‌اندازی این برنامه، Claude فقط از طریق یک وب‌سایت، یک API و برنامه‌های دیگری که از آن بهره می‌بردند در دسترس بود.

درست مانند اپلیکیشن ChatGPT، اپ موبایل جدید Claude که از طریق اپ استور قابل دانلود است نیز مانند دروازه‌ای برای تعامل با چت‌بات عمل می‌کند و همچنین امکان آپلود عکس در آن نیز وجود دارد. درحالی‌که این برنامه فعلاً فقط برای دستگاه‌های اپل در دسترس قرار گرفته است، آنتروپیک در بیانیه خود می‌گوید که نسخه اندروید آن نیز به‌زودی عرضه خواهد شد.

معرفی اشتراک جدید چت‌بات Claude

آنتروپیک نسخه iOS چت‌بات Claude خود را منتشر کرد

همچنین این استارتاپ طرح اشتراکی جدیدی با نام Claude Team را معرفی کرده که برای گروه‌های حداقل پنج نفره طراحی شده و قیمت آن ۳۰ دلار (برای هر کاربر) در ماه است. این طرح جدید درخواست‌های چت بیشتر، دسترسی به هر سه مدل و یک پنجره زمینه بزرگ‌تر (۲۰۰ هزار توکن) برای پردازش اسناد طولانی یا حفظ دقیق مکالمات را به کاربران ارائه می‌کند.

Anthropic در ماه مارس خانواده مدل زبانی بزرگ کلود ۳ را در سه نسخه مختلف عرضه کرد: Claude Opus ،Claude Sonnet و Claude Haiku. درحال‌حاضر این برنامه از نسخه Sonnet برای کاربران عادی و Opus برای کاربران پرو بهره می‌برد.

آنتروپیک یکی از بازیگران اصلی حوزه هوش مصنوعی در چند سال گذشته بوده است، اما این استارتاپ اپلیکیشن چت‌بات خود را بسیار دیرتر از سایر رقبا در دسترس مصرف‌کنندگان بازار موبایل قرار داده است. OpenAI برنامه ChatGPT خود را در اردیبهشت‌ماه سال گذشته برای iOS منتشر کرد و نسخه اندروید آن نیز سه ماه بعد عرضه شد. مایکروسافت نیز نسخه iOS هوش مصنوعی Copilot را در ژانویه منتشر کرد و مدل Gemini نیز از طریق برنامه گوگل در آیفون در دسترس است.


منبع: https://digiato.com/app/anthropic-releases-claude-ai-chatbot-ios-app

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *