۸ ابزار هوش مصنوعی برای طراحی ساک دستی و بسته بندی خلاقانه

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با فراگیر شدن استفاده از هوش مصنوعی (Artificial intelligence) یا همان AI در حوزه های مختلف زندگی، فعالان صنعت چاپ و بسته بندی هم میتوانند از این فناوری برای تسهیل کارهای خود بهره مند شوند. با توجه به تاثیر زیاد AI در زمینه طراحی صنعتی و تبلیغات، میخواهیم کاربرد های این تکنولوژی را در چاپ و بسته بندی و به خصوص طراحی و چاپ ساک دستی بررسی کنیم.

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت چاپ و بسته بندی

با کمک هوش مصنوعی، فرآیند طراحی گرافیکی رشد قابل توجهی داشته است و علاوه بر آن میتوان به طور چشم گیری در زمان و هزینه صرفه جویی کرد. اگر اکانت اینستاگرام داشته باشید، تقریباً هر روز با اثر جدیدی از هوش مصنوعی، به خصوص در حوزه سرگرمی مواجه می شویم. از آهنگ هایی که صدای خواننده آن عوض شده تا ضرب المثل هایی که به صورت طرح گرافیکی ترسیم شده اند. اما در دنیای حرفه ای فرآیند استفاده از AI با دنیای سرگرمی متفاوت است، چرا که خلاقیت و تجربه یک طراح قابل مقایسه با هوش مصنوعی نیست.

برای اینکه ساک تبلیغاتی بیشتر به چشم بیاید روش های گوناگونی وجود دارد. استفاده از رنگ سازمانی، شعار تبلیغاتی برند، تصویر با کیفیت لوگو ، اطلاعات تماس از جمله راه های بهره بردن از ساک دستی به عنوان یک عنصر تبلیغاتی است. در ادامه ابزارهایی که طراحان گرافیک و شرکت های چاپ و بسته بندی میتوانند با استفاده از آنها به طرح های خلاقانه تر دست پیدا کنند و پروسه طراحی انواع بسته بندی و از جمله طراحی ساک دستی تبلیغاتی را ارتقا بدهند به شما معرفی خواهیم کرد.

۸ ابزار هوش مصنوعی برای طراحی ساک دستی و بسته بندی خلاقانه

۸ ابزار هوش مصنوعی برای طراحی چاپ و بسته بندی

با کمک گرفتن از الگوریتم‌ ها و نرم افزار های هوش مصنوعی میتوانید یک ساک دستی جذاب و خلاقانه طراحی کنید تا در زمان چاپ ساک دستی حداکثر تاثیر را روی مشتریانتان بگذارید. طراحی ساک دستی باید با توجه به جنس، ابعاد و کاربرد آن انجام شود. برای مثال طراح های گرافیکی قابل اجرا روی ساک دستی کاغدی با ساک دستی پارچه ای متفاوت هستند.

۱- نرم افزار Adobe Illustrator

ایلوسترتور یکی از اصلی ترین برنامه ها برای طراحی بسته بندی هست. این نرم افراز با کمک گرفتن از Adobe Firefly و با ابزار Generative Recolor سبک جدید از طراحی را برای گرافیست ها فراهم کرده است. با کمک این برنامه با استفاده پیام متنی، می توانید شکل جدیدی از تناسب رنگ ها را در طراحی ساک دستی تجربه کنید. 

From stunning new images to on-brand templates, you can generate extensive high-quality options for any visual project. Try amazing features like Generative Fill in Adobe Firefly to instantly add or remove elements from your images with just a few words.

لینک ایلوسترتور: https://www.adobe.com/hk_en/products/illustrator.html

۲- نرم افزار Corel DRAW

برنامه کورل در کنار ایلوسترتور ۲ نرم افزار اصلی برای طراحی گرافیکی در صنعت چاپ و بسته بندی به حساب می آیند. از این نرم افزاربر برای طراحی انواع جعبه، لیبل، کارتن لمینتی و انواع ساک دستی استفاده میشود. ابزار Vision FX که با کمک پیام متنی میتواند تصاویر مورد نظر کاربر را ایجاد کند. استفاده از این پلاگین به طراح اجازه میدهد طرح های خلاقانه تری خلق کند.

لینک کورل: https://www.coreldraw.com

۳- نرم افزار Adobe Dimension

با کمک Adobe Dimension میتوانید طراحی خود را به صورت ۳ بعدی و ۲ بعدی مشاهده کنید. با بررسی ماکت گرافیکی ساک دستی نقاط قوت و ضعف طرح به خوبی قابل رویت هستند.

لینک ادوبی دایمنشن: https://www.adobe.com/hk_en/products/dimension.html

۴- ابزار Canva

کانوا یا Canva یکی از ابزار های مطرح طراحی در حوزه های مختلف است. کانوا توانسته با ابزار های هوش مصنوعی که در بخش Visual Worksuite قرار داده است تحولی در طراحی گرافیک خود ایجاد کند. با استفاده از Canva میتوانید طرح های متنوع و خلاقانه ای خلق کنید و ترکیب رنگ های ایده آل خود را پیدا کنید.

برای بررسی Canva به این لینک مراجعه کنید : https://www.canva.com

۵- نرم افزار ArtiosCAD

نرم افزار ArtiosCAD یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای طراحی چاپ و بسته بندی است.این برنامه به صورت تخصصی برای طراحی سازه، جعبه، ساک دستی و نمونه سازی مجازی استفاده میشود. این نرم افزار علاوه برای طراحی گرافیکی نحوه برش و بهینه ترین حالت قرار گیری طراحی را به شما ارائه میدهد.

لینک این برنامه : https://www.esko.com/en/products/artioscad

۶- ابزار Impact CAD

این برنامه جز برنامه های تخصصی برای طراحی جعبه بسته بندی است. با استفاده از قالب های آن میتوانید سرعت طراحی را تا حد زیادی بالا ببرید. استفاده از برنامه های تخصصی مانند Impact CAD هنوز در بازار کار ایران جا افتاده نیست و یادگیری کار کردن با این ابزار میتواند فرصت خوبی با پیدا کردن یک بازار بکر و دست نخورده باشد.

لینک این ابزار : https://www.ardensoftware.com/products/impact-for-designers

۷- ابزار Procreate

نرم افزار پروکریت کمک میکند تا در زمان طراحی جلوه بهتری به محصول داده شود. این نرم افزار یک مدل اولیه به شما میدهد که بعد از تکمیل آن میتوانید فایل Procreate به وکتور ها فوتوشاپ و ایلوسترتور تبدیل کنید. برای تکمیل طرح های آماده شده نرم افزار پروکریت، لازم است تا به وسیله Adobe Illustrator طرح را ویرایش و تکمیل کنید.

جزییات بیشتر در : https://procreate.com

۸- نرم افزار boxshot

نرم افزار Box Shot 3D که اکنون با نام boxshot شناخته میشوند یک نرم افزار تخصصی برای طراحی جعبه های بسته بندی است. با کمک این نرم افزار شما میتوانید تصاویر مدنظر خود را روی جعبه قرار داده و افکت های مختلف را روی آن اعمال کنید. طراحی ۳ بعدی جعبه بسته بندی با کمترین پیچیدگی بزرگترین مزیت این نرم افزار است.

لینک باکس شات: https://boxshot.com

فرآیند طراحی ساک دستی با هوش مصنوعی چگونه است؟

برای چاپ ساک دستی روال معمول این است که مشتری ابتدا مشخصات سفارش خود را از قبیل: جنس ساک، ابعاد، تیراژ سفارش و نوع چاپ را با چاپخانه در میان میگذارد. سپس طراح گرافیست، طرح ساک دستی را آماده میکند و بعد از تایید مشتری پروسه تولید و چاپ ساک دستی آغاز میشود. اما با کمک برنامه ها و ابزار ها هوش مصنوعی مشتری میتواند به راحتی یک طرح اولیه گرافیکی برای خود طراحی کند تا محصول نهایی بیشترین نردیکی را به سلیقه و خواست مشتری داشته باشد.

آیا هزینه چاپ ساک دستی با هوش مصنوعی بیشتر است؟

به دلیل در دسترس بودن ابزارهای هوش مصنوعی، مشتریان میتوانند با سلیقه خود طراحی بسته بندی و حتی ساک دستی را خودشان انجام دهند و این کار باعث کاهش هزینه نهایی میشود. در کل به دلیل صرفه جویی در زمان در صورت استفاده از AI، هزینه نهایی میتواند کمتر در نظر گرفته شود. چاپخانه هایی که مجهز به واحد طراحی تخصصی چاپ هستند، طراحی ساک دستی را به صورت رایگان برای مشتریان خود انجام میدهند.

اکنون شما با نرم افزار های کاربردی که با کمک هوش مصنوعی برای طراحی و چاپ ساک دستی و سایر محصولات بسته بندی استفاده میشوند،آشنا شده اید. بعد از آماده شدن طرح نهایی به کمک ابزار ها برنامه های معرفی شده، در نهایت چاپخانه است که کیفیت نهایی بسته بندی طراحی شده را مشخص میکند. کار کردن با چاپخانه های معتبر، پشرفته و مجهز به شما کمک میکند تا کیفیت بالای محصول خود را تضمین کنید. در صورت تمایل میتوانید برای مشاوره رایگان در مورد چاپ ساک دستی به سایت www.lemonpack.ir مراجعه کنید.


منبع: https://digiato.com/promoted/8-artificial-intelligence-tools-for-designing-handbags-creative-packaging

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *