آژانس فضایی اروپا چاپ سه بعدی فلزات را در ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش خواهد کرد

اولین چاپگر سه بعدی فلزی که در فضا مورد استفاده قرار می گیرد به ایستگاه فضایی بین المللی ماموریت تامین Cygnus NG-20 که حامل چاپگر ۱۸۰ کیلوگرمی (۳۹۷ پوند) است، روز سه شنبه به فضا پرتاب شد و قرار است به مقصد برسد. ISS پنجشنبه.

آندریاس موگنسن فضانورد این چاپگر را نصب خواهد کرد که توسعه یافته برای . سپس دستگاه از زمین کنترل و نظارت خواهد شد.

چاپگرهای سه بعدی مبتنی بر پلیمر بوده اند اما گفته می شود که چاپ سه بعدی فلزی در مدار چالش پیچیده تری ایجاد می کند. این دستگاه از نوعی فولاد ضد زنگ استفاده می کند که اغلب برای درمان آب و کاشت های پزشکی استفاده می شود، زیرا به خوبی در برابر خوردگی مقاومت می کند.

پس از فشار دادن سیم فولادی ضد زنگ به ناحیه چاپ، چاپگر آن را با لیزری ذوب می کند که گفته می شود یک میلیون بار قوی تر از یک اشاره گر لیزری معمولی است. سپس چاپگر فلز ذوب شده را به چاپ اضافه می کند.

نقطه ذوب فلز حدود ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد است و چاپگر در یک جعبه کاملا مهر و موم شده کار می کند. قبل از اینکه چاپگر بتواند کار کند، باید اکسیژن خود را به فضا تخلیه کند و جو خود را با نیتروژن جایگزین کند. در غیر این صورت، فلز ذوب شده با قرار گرفتن در معرض اکسیژن اکسید می شود.

با توجه به دمای بالاتری که در مقایسه با چاپگر سه بعدی پلاستیکی (که تا حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم می شود) استفاده می شود، “ایمنی خدمه و خود ایستگاه باید تضمین شود – در حالی که امکانات تعمیر و نگهداری نیز بسیار محدود است.” راب پستما . اگر موفقیت آمیز باشد، استحکام، رسانایی و استحکام فلز، پتانسیل پرینت سه بعدی در فضا را به ارتفاعات جدیدی خواهد رساند.»

چهار چاپ آزمایشی برنامه ریزی شده است. چاپگر چاپ های مرجعی را که در زمین ایجاد شده اند تکرار می کند. این دو نسخه با هم مقایسه خواهند شد تا به دانشمندان در درک تفاوت کیفیت و عملکرد چاپ در فضا کمک کنند. اگرچه وزن هر چاپ کمتر از ۲۵۰ گرم (۸٫۸ اونس) و کوچکتر از یک قوطی نوشابه است، تولید هر یک از چاپگر بین دو تا چهار هفته طول می کشد. چاپگر فقط حداکثر چهار ساعت در روز کار می کند، زیرا فن ها و موتور آن نسبتاً بلند هستند و ISS دارای مقررات نویز است.

اگر آزمایش به خوبی پیش برود، راه را برای فضانوردان و آژانس‌های فضایی هموار می‌کند تا ابزارها یا قطعات مورد نیاز را بدون نیاز به ارسال اقلام در مأموریت‌های تامین مجدد چاپ کنند. پرینت سه بعدی فلزی همچنین می تواند به ساخت یک پایه ماه با استفاده از مواد بازیافتی یا (خاک ماه و سنگ). ممکن است برای ماموریت های مریخ نیز مفید باشد.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-european-space-agency-will-test-3d-printing-metal-on-the-iss-154413028.html?src=rss منتشر شده است.


منبع: https://www.engadget.com/the-european-space-agency-will-test-3d-printing-metal-on-the-iss-154413028.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *