آیا این ربات های کوچک زیستی می توانند روزی جایگزین جراحی های باز خطرناک شوند؟

آیا این ربات های کوچک زیستی می توانند روزی جایگزین جراحی های باز خطرناک شوند؟

به همان اندازه که نوآورانه به نظر می رسند، انسان ها یک مشکل پیچیدگی مهم را نیز حل می کنند. این تیم می‌گوید که این روبات‌های بیولوژیکی به هیچ سلول تخصصی یا هیچ گونه اصلاح ژنتیکی نیاز ندارند. این تیم خاطرنشان می‌کند که با برنامه‌ریزی مجدد نحوه تعامل این سلول‌های نای، می‌توانند باعث تشکیل توده‌های چند سلولی شوند، تا حدودی مانند مرتب کردن مجدد آجرها برای ساختن ساختارهای مختلف.

علاوه بر این، آنها می توانند به روش های مختلف در سطحی که با سلول های عصبی انسان در یک ظرف آزمایشگاهی قرار دارد حرکت کنند. آنها می توانند رشد تازه را تحریک کنند، که شبیه به ترمیم شکاف های ایجاد شده در اثر خراش دادن لایه سلولی است. مایکل لوین، مدیر مرکز اکتشاف آلن در تافتس می‌گوید: «ما اکنون به نحوه عملکرد مکانیسم درمان نگاه می‌کنیم و می‌پرسیم این سازه‌ها چه کارهای دیگری می‌توانند انجام دهند.

اما همانطور که در بالا ذکر شد، تشکیل آنتروبات از مواد بیولوژیکی مشکل حیاتی رد بدن این روبات ها را حل می کند. در علم پزشکی، اغلب اتفاق می افتد که هرگاه یک جسم خارجی وارد سیستم ما می شود، پاسخ ایمنی بدن انسان وارد عمل می شود و سعی می کند تهدید را خنثی کند. گاهی اوقات، پزشکان مجبورند برای حل این مشکل پذیرش داروهای خاص، داروهای سرکوب کننده ایمنی تجویز کنند.

اما با حرکت انسان‌ها با سلول‌های نای انسان به‌عنوان پایه و اساس، آنها می‌توانند کار خود را با مقاومت کمی انجام دهند. علاوه بر این، آنها هیچ خطر آلودگی ندارند زیرا نمی توانند خارج از بدن انسان زنده بمانند و فقط در شرایط آزمایشگاهی بسیار تخصصی می توانند رشد کنند. علاوه بر این، هیچ خطر اضافی جهش یا تولید مثل برای ایجاد آسیب وجود ندارد.


منبع: https://www.slashgear.com/1461013/tiny-biological-robots-heal-wounds-human-cells/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *