ارتباط واتساپ با پیام‌رسان‌های دیگر؛ خبری از تلگرام نیست

متا به‌طور خاص به مزایایی اشاره کرده است که پروتکل سیگنال ارائه می‌دهد. هر دو پلتفرم واتساپ و مسنجر برای رمزنگاری از این پروتکل استفاده می‌کنند. مسنجر همچنان در فرایند تبدیل‌کردن E2EE (رمزنگاری سرتاسری) به سیستم پیش‌فرض است؛ اما واتساپ از سال ۲۰۱۶ چنین سیستمی داشته است. به‌روایت متا، از‌آنجاکه سیگنال «استاندارد طلایی فعلی» را برای چت‌های E2EE ارائه می‌کند، این شرکت «ترجیح می‌دهد» که پلتفرم‌های متفرقه نیز به سیگنال وابسته باشند.

پلتفرم‌هایی که با واتساپ تعامل‌پذیر می‌شوند، وظیفه دارند که از تمامی عکس‌ها یا ویدئوهایی که کاربرانشان برای کاربران متا می‌فرستند، میزبانی کنند. کاربران متا با بهره‌گیری از پروکسی، فایل‌های چندرسانه‌ای رمزنگاری‌شده را از سرورهای متفرقه دانلود می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط

به‌لطف بیانیه‌ی جدید متا، حالا می‌دانیم که حتی با وجود عملیاتی‌شدن DMA و سازگارشدن واتساپ با پلتفرم‌های دیگر، پیام‌های کاربر در پیام‌رسان واتساپ همچنان ایمن باقی می‌مانند. متا می‌گوید که راهکاری امن ازطریق سیگنال ساخته است؛ ولی نمی‌تواند تضمین کند که پلتفرم متفرقه با پیام‌های ارسال‌شده یا دریافت‌شده چه کاری انجام خواهد داد.

پیام‌رسان تلگرام از پروتکل MTProto 2.0 استفاده می‌کند و احتمالاً فعلاً قرار نیست شاهد تعامل‌پذیرشدن آن با واتساپ باشیم؛ مگر اینکه متا قبول کند MTProto 2.0 به‌اندازه‌ی سیگنال امن است.


منبع: https://www.zoomit.ir/software-application/417802-dma-whatsapp-interoperable-signal-telegram/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *