استارت‌آپ هلندی ۲۵ میلیون دلار برای آوردن ربات‌های آجرکاری مستقل به اروپا تضمین می‌کند

بخش ساخت‌وساز خانه‌هایی را که ما در آن زندگی می‌کنیم، دفاتری که در آن کار می‌کنیم و مدارسی که فرزندانمان در آن‌ها می‌آموزند می‌سازد – اما در اروپا، کمبود شدید افراد برای انجام این کار حیاتی وجود دارد.

استارت آپ هلندی Monumental فکر می کند راه حلی دارد: آجرکاری با هوش مصنوعی روبات ها قادر به کار مستقل در کنار انسان است.

مجهز به حسگرها و بینایی کامپیوتری، ماشین های تمام الکتریکی از بازوهای کوچک جرثقیل مانند برای قرار دادن آجر و ملات با دقت در سطح انسان استفاده می کنند. استارت آپ ادعاها. آنها به اندازه کافی کوچک و زیرک هستند که می توانند به هر جایی که انسان می تواند برود.

چابک ما، سالار الخفاجی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، گفت: ربات‌ها و نرم‌افزارهای هوشمند و سازگار، تخصص انسانی را با کارایی روباتیک ترکیب می‌کنند، به گونه‌ای که صنعت تا به حال ندیده است.

آجرکاری کار سختی است. روی کمر و زانو وحشیانه است و خیلی خوب کار نمی کند. بنابراین شاید تعجب آور نباشد که کمبود کارگران جوان در اروپا در صف درخواست درخواست هستند.

تنها در انگلستان، تخمینی وجود دارد کسری از ۷۵۰۰۰ برآورد شده است کارگران باید تا سال ۲۰۲۵ هر سال ۳۰۰۰۰۰ خانه بسازند، هدفی که دولت در سال ۲۰۱۹ تعیین کرده بود. مونومنتال معتقد است که اتوماسیون می تواند شکاف هایی از این قبیل را پر کند – و به تازگی ۲۵ میلیون دلار برای تحقق ایده خود تضمین کرده است.

دور بودجه اولیه، که توسط بنیانگذار رهبری شد صندوق فناوری عمیق Plural، به Monumental کمک می کند تا تیم مهندسین خود را رشد دهد و تعداد ربات هایی را که می تواند در سایت های سراسر اروپا مستقر کند، افزایش دهد. این استارت آپ همچنین به دنبال آموزش روبات های خود برای انجام وظایف جدید و پیچیده تر است.

“رویکرد Monumental ترکیبی عالی از جاه طلبی و تخصص، افزایش قدرت و تاثیر هوش مصنوعی، و کاهش هزینه و اندازه سخت افزارهای پیشرفته برای رسیدگی به صنعتی است که در نقطه شکست است.” استن تمکیویشریک در جمع.

وی افزود: اگر بخواهیم تقاضای میلیون ها مسکن را برآورده کنیم و بار اقتصادی و زیست محیطی دنیای ساخته شده را کاهش دهیم و مونومنتال اتفاق مهمی خواهد افتاد، باید اتفاق بیفتد.

پس از چند پروژه آزمایشی در هلند، ربات آجرکاری اولین دیوار ۱۵ متری خود را در مقیاس بزرگ در سال ۲۰۲۳ به پایان رساند. بنا به گفته مونومنتال، مونومنتال از آن زمان ربات های خود را در پروژه های دیگر مستقر کرده است و با ۲۵ پیمانکار اصلی قراردادهایی امضا کرده است.

Monumental در سال ۲۰۲۱ توسط سالار الخفاجی و CTO Sebastian Visser – که قبلاً شرکت تجسم داده‌ها Silk را تأسیس کرده بودند، تأسیس شد. خریداری شده توسط Palantir در سال ۲۰۱۶


منبع: https://thenextweb.com/news/dutch-startup-ai-autonomous-bricklaying-robots

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *