استارتاپ هلندی با دوقلوهای دیجیتال با ازدحام شبکه انرژی مبارزه می کند

اروپا در حال برق است – به معنای واقعی کلمه. از جانب EVs برای پمپ های حرارتی، بیشتر و بیشتر فناوری های حیاتی ما باید به برق متصل شوند. این یک گام مثبت به سمت صفر خالص است، اما فشار زیادی را نیز بر شبکه برق وارد می کند.

ازدحام شبکه مانند ترافیک ساعت شلوغی در یک بزرگراه شلوغ است – تقاضای بیش از حد برای برق تنگناهایی ایجاد می کند و جریان انرژی را کند می کند.این می تواند باعث شود قطع برق، نوسانات ولتاژ و آسیب تجهیزات.

این یک مشکل بزرگ است که برخی از شرکت هایی که می خواهند پمپ های حرارتی بزرگ یا زیرساخت های شارژ سریع برای خودروهای برقی نصب کنند مجبور شد ماه ها صبر کند، برای جلوگیری از سنگین کردن شبکه. طبیعتاً این فوریت راه‌حل‌ها را نیز برانگیخته است.

یکی از آنها Tibo Energy است، یک اسپین آف هلندی از دانشگاه فناوری آیندهوون که از دوقلوهای دیجیتالی برای کمک به شرکت ها در بهینه سازی مصرف، تولید و ذخیره انرژی استفاده می کند. این یک کپی دیجیتال از تمام دارایی های انرژی، بر اساس اطلاعات زمان واقعی جمع آوری شده از طریق حسگرها ایجاد می کند.

استارتاپ هلندی با دوقلوهای دیجیتال با ازدحام شبکه انرژی مبارزه می کند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

بسیاری از کسب‌وکارها از طریق ترکیبی از دارایی‌هایی مانند پنل‌های خورشیدی، پمپ‌های حرارتی و باتری‌ها، برق بیشتری را در محل خود تولید می‌کنند. با این حال، با افزایش مقدار این دارایی ها، مدیریت آنها به طور فزاینده ای دشوار می شود. نرم افزار پیشرفته Tibo که توسط یادگیری ماشینی طراحی شده است، این دارایی ها را به یک شبکه انرژی هوشمند محلی تبدیل می کند و کل سیستم را کارآمدتر می کند.

این استارت‌آپ می‌گوید این به شرکت‌های تجاری و صنعتی اجازه می‌دهد تا به برق بروند و دارایی‌های تجدیدپذیر را نصب کنند و در عین حال از گسترش پرهزینه شبکه جلوگیری کنند. Tibo ادعا می‌کند که نرم‌افزار دوقلوی دیجیتال خود به ترتیب تا ۱۵ و ۳۰ درصد در مصرف انرژی و هزینه صرفه‌جویی می‌کند.

رنه ساولسبرگ، یکی از بنیانگذاران و شریک این شرکت گفت: «فرصت برای تیبو بسیار بزرگ است SET Ventures مستقر در آمستردام. همراه با Speedinvest، شرکت VC به تازگی ۳ میلیون یورو در این شرکت نوپا سرمایه گذاری کرده است.

از سال ۲۰۱۹، ۱۶۷ گیگاوات پنل های خورشیدی توزیع شده به ترکیب انرژی اروپا اضافه شده است که اکثریت آن از تاسیسات در مشتریانی مانند مواردی که Tibo هدف قرار داده است، تامین می شود. اساساً، استارتاپ می خواهد از سناریویی که در آن کسب و کارها مجبور به توقف انتقال انرژی خود به دلیل زیرساخت شبکه ناکافی هستند، جلوگیری کند.

ساولزبرگ ادامه داد: «توانایی آن‌ها برای تبدیل دارایی‌های انرژی به یک شبکه هوشمند محلی، این شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا سریع‌تر برق‌رسانی کنند و از نظر قیمت و تأثیر CO2 بهینه‌سازی شوند». “فناوری پیشرفته آنها که به راحتی قابل استقرار هستند یک تغییر واقعی بازی است.”

Tibo از اولین دور سرمایه گذاری اولیه برای گسترش تیم های فروش، بازاریابی و توسعه خود برای ارتقای محصول و رشد ملی و بین المللی استفاده خواهد کرد.


منبع: https://thenextweb.com/news/dutch-startup-energy-grid-congestion-digital-twins

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *