اولین دنیای باز تیم نینجا، زمین بازی شمشیربازان سرگردان است – PlayStation.Blog

Team Ninja مترادف با بهترین گیم پلی اکشن در کلاس شده است. از Ninja Gaiden تا Nioh 2، عمل اساسی تاب دادن شمشیر یا نیزه (یا هر تعداد سلاح مرگبار) بسیار پیچیده و رضایت بخش است، اغلب با یک منحنی یادگیری چالش برانگیز و در عین حال پاداش.

این که Rise of the Ronin این سنت را ادامه می‌دهد جای تعجب نیست، اما آخرین کار آنها در پلی‌استیشن ۵ پیشنهاد می‌کند خیلی بیشتر از مبارزه رضایت بخش تیم نینجا ابتدا کاتانا را به فضای شلوغ جهان باز پرید و چیزی منحصر به فرد را ارائه کرد.

من این فرصت را داشتم که ساعات آغازین بازی را بازی کنم و مشتاقم جزئیاتی در مورد مناظر، صداها، نبرد و پیمایش یوکوهاما دوره باکوماتسو به اشتراک بگذارم.

یک دنیای کاملا جدید

رااولین دنیای باز تیم نینجا، زمین بازی شمشیربازان سرگردان است – PlayStation.Blog

پس از اتمام پیش‌گفتار خطی، وقایع آن را در اینجا خراب نمی‌کنم، خیلی زود متوجه شدم که وارد دنیای باز گسترده بازی شده‌ام – اولین مورد برای Team Ninja. مسلح به یک کاتانا، سابر به سبک غربی، مشکت و اسب مطمئن، مسیر طولانی را به سمت یوکوهاما طی کردم، حومه شهر را برای دستیابی به مواد اولیه جستجو کردم، از پشت بام ها بالا رفتم تا گربه های خانگی (یکی از کلکسیون های مخفی بازی) و دهکده ها را از شر چنگال راهزنان تشنه به خون Rise of the Ronin کار خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و همیشه چیزی را کنجکاو نگه می‌دارد—یک فعالیت جانبی را به پایان برسانید، و معمولاً یک فعالیت دیگر دور از دسترس برای جلب توجه شما وجود دارد.

البته شهر بندری شلوغ یوکوهاما مرکز این محیط جهان باز (و بعداً ادو و کیوتو) است و اینجاست که بازی کاملاً خودش را نشان می دهد. یوکوهاما در اواخر قرن نوزدهم بین دنیاها گرفتار شده است، زیرا اخیراً در معرض «دیپلماسی قایق‌های توپ‌دار» آمریکا قرار گرفته است. این در ترکیب التقاطی تأثیرات شهر مشهود است: تفنگ و شمشیر. کلاه بالا و کیمونو؛ و ملیله ای جذاب از خانه های سنتی ژاپنی و سازه های آجری باشکوه.

نتیجه این است که این مکان متراکم با فرصت‌هایی برای کاوش است و تیم نینجا ابزارهای مختلفی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد تا از عمودی بودن شهر استفاده کند. بالا رفتن (یا استفاده از قلاب گیر) برای بالا رفتن از ساختمان‌ها، و سپس استفاده از نمونه اولیه گلایدر برای اوج گرفتن در پشت بام‌ها، کار بسیار آسانی است. Rise of the Ronin من را به دنیای منحصربه‌فردش جذب کرد، همان‌قدر که نبرد تیغ‌برنده بازی.

من همچنین اقامتگاهی را در شهر به دست آوردم، جایی که می‌توانستم نه‌تنها وقت گذرانی کنم، گپ بزنم، و به همراهان خود هدایایی بدهم، بلکه مبلمان را دوباره مرتب کنم، ظاهر رونین خود را سفارشی کنم، و آزادانه امتیازات مهارت را بازنشانی کنم.

پاری و پاسخ

برای کسانی که با اجرای اخیر Team Ninja از کلاسیک های اکشن مدرن آشنا هستند، Rise of the Ronin تاکید بسیار بیشتری بر دوئل دارد. خود بازی با اولویت‌بندی پاری‌هایی به نام Countersparks که کی (استقامت) دشمن شما را از بین می‌برد، به این مهم دست می‌یابد، که به نوبه خود آن‌ها را در برابر ضربه‌های انتقادی وحشتناک آسیب‌پذیر می‌کند. به نظر می‌رسد بازی بهینه بر ماندن در فاصله ضربه‌ای و زمان‌بندی حملات حریفان برای مقابله تأکید دارد، نه روال حمله و جاخالی که در این نوع بازی‌ها معمول است. ترکیبی از زنگ‌های فلز روی فلز و جرقه‌های درخشانی که به پرواز در می‌آیند، به این دوئل‌ها حسی بسیار سینمایی می‌دهد – همانطور که سرعتی که می‌توانید با آن می‌توانید دشمنان خود را به دنبال کانترسپارک‌های موفق از بین ببرید، به این دوئل‌ها می‌دهد. ضربه‌های مهم متنوع و وحشیانه هستند، مملو از اندام‌های جدا شده و اسپری‌های خونی عظیم هستند، که باعث می‌شود Counterpsarks ارزش ریسک قابل توجهی را داشته باشد.

برخی از جزئیات گیم پلی اضافی که برای من جالب بود:

مخفی کاری وحشتناک می کشد و ضربه های انتقادی همراهان حریف شما را وحشت زده می کند، بنابراین Ki آنها را پایین می آورد و ارسال آنها را آسان تر می کند. به روشی مشابه، کشتن رهبران انعطاف‌پذیرتر دشمن در ابتدا، کی روش سرسپردگان ضعیف‌تر آنها را کاهش می‌دهد.

قلاب گیره را می توان برای پرتاب بشکه های انفجاری و سایر خطرات استفاده کرد به حریفان خود وارد کنید، و همچنین کمانداران را از نقاط دیدنی آزاردهنده به پایین بکشید (از جمله موارد دیگر).

رد کردن گلوله های دریافتی شمشیر شما را شعله ور می کندبه حملات شما آسیب موقتی می دهد.

● Rise of the Ronin به بازیکن یک تن می دهد انعطاف پذیری در نحوه برخورد آنها با برخوردهای جنگی، چه بخواهید با هدشات از دور، گروه را کم کنید، یا ابتدا با حملات مخفیانه، نگهبانان آسیب پذیر را شکار کنید. شما حتی می توانید حملات غافلگیرانه را در حین پرواز در بالای سر انجام دهید.

● در ماموریت های خاص، شما می توانید همراهان را به همراه بیاورید با آنها پیوند برقرار کرده اید در حالی که آنها البته به تنهایی حمله می کنند، شما همچنین می توانید کنترل این شخصیت های دیگر را به دلخواه خود در دست بگیرید.

من همچنین باید دو تا از سبک‌های مبارزه‌ای بازی را تجربه کنم، مجموعه‌های حرکتی برای هر سلاح که با پیشرفت در بازی، قفل را باز کرده و تکامل می‌یابند (و به نظر می‌رسد ده‌ها مورد برای کشف وجود دارد). هر سبک مبارزه‌ای دارای مزایا و معایبی در برابر سلاح‌های خاص است و شما می‌توانید در حین پرواز آن‌ها را تعویض کنید تا در مقابل دشمنان خود مقاومت کنید.

در نهایت، شایان ذکر است که قدرت، مهارت، هوش و درختان مهارت بازی می تواند گزینه های دیالوگ جدیدی را نیز باز کند. در یک نمونه، من توانستم گروهی از مقامات مزاحم را قبل از شروع یک نزاع بترسانم، در نتیجه در شروع دعوا، کی گیج آنها را پایین آوردم.

پرواز رونین

زمان من با Rise of the Ronin با یک نفوذ هوایی در پایگاه هوایی به پایان رسید، و با سه همراه در هوا می‌چرخیم تا با یک رئیس روبرو شوم و دوربین ابتدایی مخترع ایگاشیچی ایزوکا را بازیابی کنم. این ماموریت اوج من را به چالش کشید تا از تمام ابزارهایی که در اختیارم بود استفاده کنم، خطرات محیطی را پرتاب کنم و دشمنان را در فاصله دور قبل از رویارویی در یک دوئل با یک بی‌رحم که چماق‌دار را در اختیار داشتم، به کار ببرم. اما قبل از اینکه کنترلر را زمین بگذارم، در میان خرابه‌های خونین اولین نبرد بزرگم ایستادم، لحظه‌ای وقت گذاشتم و گربه‌ای ولگرد را نوازش کردم.

این تنها بخشی از ماجراجویی‌هایی است که بازیکنان می‌توانند در Rise of the Ronin در هنگام عرضه PS5 در ۲۲ مارس ۲۰۲۴ کشف کنند.


منبع: https://blog.playstation.com/2024/03/11/rise-of-the-ronin-hands-on-report-team-ninjas-first-open-world-is-a-wandering-swordsmans-playground/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *