اپل با حیرت به مشتریان اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا از فروشگاه های اپلیکیشن رقیب در آیفون استفاده کنند

اپل با حیرت به مشتریان اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا از فروشگاه های اپلیکیشن رقیب در آیفون استفاده کنند

اپل به کاربران دستگاه های خود در اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا برنامه ها را بدون مراجعه به فروشگاه برنامه های خود دانلود کنند، زیرا این غول فناوری با اکراه برای پیروی از قوانین ورودی اتحادیه حرکت می کند. قانون بازارهای دیجیتال (DMA).

اپل همچنین به کاربران آیفون و آی‌پد طیف وسیعی از مرورگرها را می‌دهد تا به عنوان پیش‌فرض آن‌ها را انتخاب کنند و امکان استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین برای Apple Pay را فراهم کند. تغییرات گسترده برای همه جدید اعمال خواهد شد سیب دستگاه های خریداری شده در اتحادیه اروپا از مارس سال جاری.

در تئوری، این امر می‌تواند باعث شود رقبای اصلی مانند Play Store گوگل در دستگاه‌های اپل در دسترس قرار گیرند.

طرفدار رقابت

در حال حاضر، اپل کاربران دستگاه های خود را مجبور به دسترسی انحصاری می کند برنامه ها از طریق اپ استور آن توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها فقط برای حضور در اپ استور باید تا سقف ۳۰ درصد کمیسیون را به اپل بپردازند – در غیر این صورت خطر از دست دادن دسترسی به بیش از میلیاردها کاربر دستگاه‌های اپل وجود دارد.

برچیدن انحصاراتی از این دست دقیقاً همین است قانون جدید حمایت از رقابت اتحادیه اروپا برای انجام این کار طراحی شده است. یکی از الزامات اپل تحت DMA هزینه اجباری ۳۰ درصدی خود را برای خریدهای درون برنامه ای پایان می دهد. غول فناوری نیز باید به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا از قبل نصب شده را حذف نصب کنند برنامه ها و آنها را با نمونه های شخص ثالث جایگزین کنید.

این قوانین جدید را قادر خواهد ساخت کاربران برنامه هایی مانند Spotify برای خرید کتاب های صوتی و اشتراک به طور مستقیم در برنامه. این غول استریم موسیقی می تواند پس از آن ۳۰ درصد کمیسیون را دور بزند، هزینه ای که می گوید مجبور شده است «به مشتریان منتقل کند».

در حالی که خبر خوبی برای برخی بود، اپل به وضوح اعلام کرد که از ویژگی های جدید عصبانی است. “DMA مستلزم تغییراتی در این سیستم است که خطرات بیشتری را برای کاربران و توسعه دهندگان به همراه دارد. این شامل راه های جدیدی برای بدافزار، کلاهبرداری و کلاهبرداری، محتوای غیرقانونی و مضر و سایر تهدیدات حریم خصوصی و امنیتی است.

این شرکت همیشه بدون هیچ مدرک خاصی اصرار داشته است که اجازه دادن به موتورهای دیگر برای کار بر روی دستگاه های خود یک خطر امنیتی و عملکردی است.

تغییرات برای توسعه دهندگان

شاید بیشتر از همه تحت تأثیر تغییرات باشد توسعه دهندگانکه می تواند برای اولین بار از خارج از اپ استور پرداخت و برنامه ها را توزیع کند.

اپل همچنین در حال تغییر ساختار کمیسیون خود است به طوری که توسعه‌دهندگان ۱۷ درصد بابت اشتراک‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای پرداخت می‌کنند و این کارمزد پس از سال اول برای «اکثر توسعه‌دهندگان» به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

اما البته، یک شکار وجود دارد. برای اولین بار، از توسعه دهندگانی که به طور انحصاری از اپ استور استفاده نمی کنند، به ازای هر نصب برنامه، ۰٫۵۰ یورو «هزینه فناوری اصلی» دریافت می شود که برای برنامه هایی با ۱ میلیون بار دانلود یا بیشتر اعمال می شود.

به گفته اپل، ساختار جدید کارمزد باعث می شود که اکثر توسعه دهندگان کمتر از آنچه در حال حاضر پرداخت می کنند به شرکت پرداخت کنند، زیرا هزینه فناوری اصلی بیشترین تأثیر را بر توسعه دهندگان بزرگتر خواهد داشت.

با این حال، این تغییر احتمالاً برای برخی از بخش‌ها مانند بازی‌های رایگان که هسته کوچکی از کاربرانی دارند که پول پرداخت می‌کنند و بسیاری دیگر که پرداخت نمی‌کنند، از نظر اقتصادی چالش برانگیز است.

تیم سوینی، بنیانگذار اپیک گیمز، این تغییرات را تشریح کرد ایکس به عنوان “زباله داغ”. حماسه، سازنده بازی رایگان بازی Fortnite، معروف است که بازی محبوب خود را پس از مخالفت با سیاست های آن از اپ استور خارج کرد.

آنها توسعه دهندگان را مجبور می کنند بین انحصار اپ استور و شرایط فروشگاه، که طبق DMA غیرقانونی خواهد بود، یکی را انتخاب کنند، یا طرح جدید ضدرقابتی غیرقانونی مملو از هزینه های ناخواسته جدید برای دانلودها و مالیات های جدید اپل برای پرداخت هایی که پردازش نمی کنند را بپذیرند. او گفت.


منبع: https://thenextweb.com/news/apple-eu-app-store-changes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *