اپل با شکایت ضد انحصار Alive Cor در مورد فناوری ضربان قلب اپل واچ مواجه نخواهد شد

یک شکایت ضد تراست که AliveCor علیه اپل در سال ۲۰۲۱ ارائه کرد ادامه نخواهد دادبا قاضی که امروز بر این پرونده نظارت می کند، یک حکم خلاصه به نفع اپل ارائه می دهد.

اپل با شکایت ضد انحصار Alive Cor در مورد فناوری ضربان قلب اپل واچ مواجه نخواهد شد
به دلیل درخواست‌های محرمانه اپل و AliveCor، حکم کامل در حال حاضر مهر و موم شده است، اما بایگانی نشان می‌دهد که این پرونده به نفع اپل بوده و شرکت کوپرتینویی رفتار ضدرقابتی نداشته است.

AliveCor ادعا کرد که برنامه “SmartRhythm” آن که با ECG KardiaBand کار می کرد چندین بار توسط اپل هدف قرار گرفت. اپ استور نقض قوانین، و سپس با تغییر در الگوریتم ریتم قلب اپل واچ در watchOS 5 غیر کاربردی ارائه می شود.

هنگامی که watchOS 5 راه اندازی شد، اپل شبکه عصبی ضربان قلب خود (HRNN) را معرفی کرد که محاسبات ضربان قلب را در طول تمرین بهبود می بخشد. AliveCor ادعا کرد که اپل الگوریتم را تغییر داده تا بر KardiaBand تأثیر بگذارد، و از اپل خواست که به پشتیبانی از فناوری قدیمی‌تر و کمتر دقیق‌تر که با برنامه SmartRhythm کار می‌کرد، ادامه دهد.

AliveCor استدلال کرد که تغییرات watchOS 5 صرفاً با هدف جلوگیری از شناسایی ریتم‌های نامنظم قلب توسط برنامه‌های شخص ثالث انجام شده است و این به‌روزرسانی «رقابت را از بین می‌برد» و مصرف‌کنندگان را از «انتخاب برای تجزیه و تحلیل ضربان قلب» محروم می‌کند. AliveCor به دنبال خسارات و حکمی بود که اپل را ملزم می‌کرد «رفتار توهین‌آمیز خود را متوقف کند» و به پشتیبانی از الگوریتم ضربان قلب قدیمی ادامه دهد.

اپل استدلال کرد که AliveCor حق دیکته کردن تصمیمات طراحی اپل را ندارد و درخواست برای پشتیبانی از فناوری ضربان قلب قدیمی‌تر، دادگاه را ملزم می‌کند تا مجری هر روزه نحوه مهندسی اپل محصولاتش باشد. دادگاه در نهایت با اپل موافقت کرد.

اپل در بیانیه ای به MacRumors گفت: شکایت AliveCor تلاش برای به چالش کشیدن توانایی اپل برای بهبود اپل واچ، با این شرکت از دادگاه برای تصمیم خود تشکر می کند.

“در اپل، تیم‌های ما دائما در حال نوآوری هستند تا محصولات و خدماتی را ایجاد کنند که کاربران را با ویژگی‌های سلامت، تندرستی و نجات زندگی توانمند می‌سازد. شکایت AliveCor توانایی اپل را برای بهبود قابلیت‌های مهم ساعت اپل که مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان به آن تکیه می‌کنند و امروز را به چالش می‌کشد. نتیجه تأیید می‌کند که ضدرقابتی نیست. ما از دادگاه برای بررسی دقیق این پرونده تشکر می‌کنیم و به محافظت از نوآوری‌هایی که به نمایندگی از مشتریان خود در برابر ادعاهای بی‌اساس به پیش می‌بریم، ادامه خواهیم داد.”

AliveCor در بیانیه ای به MacRumors گفت که از تصمیم دادگاه ناامید است و تجدید نظر خواهد کرد.

AliveCor عمیقاً ناامید است و به شدت با تصمیم دادگاه برای رد پرونده ضد رقابت ما مخالف است و ما قصد داریم درخواست تجدید نظر کنیم. ما به حمایت جدی از مالکیت معنوی خود ادامه خواهیم داد تا به نفع مصرف کنندگان و ترویج نوآوری باشد. تصمیم اخراج بر تجارت جاری AliveCor تأثیری نمی گذارد. ما به طراحی و ارائه بهترین محصولات و خدمات ECG قابل حمل به مشتریان خود ادامه خواهیم داد.

به طور جداگانه، یافته های ITC مبنی بر اینکه اپل پتنت های AliveCor را نقض کرده است، همچنان پابرجاست. هر دو درخواست تجدیدنظر ITC و هیئت داوری و تجدیدنظر پتنت ایالات متحده (PTAB) در ماه های آینده در مرکز فدرال در ناحیه شمالی کالیفرنیا بررسی خواهند شد. در دیگر تحولات اخیر، PTAB اخیراً با ایجاد Inter Partes Review (IPR) در مورد پتنت های اپل و توقف شکایت متقابل اپل، به نفع AliveCor رای داد.

AliveCor همچنین چندین شکایت در مورد نقض حق اختراع علیه اپل تنظیم کرده است و ادعا می کند که اپل از فناوری تشخیص و تجزیه و تحلیل قلب خود کپی کرده است. این دعاوی جدا از تصمیم ضد انحصار امروز است.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/06/apple-wins-alivecor-antitrust-fight/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *