اپل در حال توسعه ابزار هوش مصنوعی برای کمک به توسعه دهندگان در نوشتن کد برای برنامه ها است

اپل در حال کار بر روی نسخه به روز شده Xcode است که شامل یک ابزار هوش مصنوعی برای تولید کد است بلومبرگ. ابزار هوش مصنوعی مشابه GitHub Copilot مایکروسافت خواهد بود که می تواند کد را بر اساس درخواست های زبان طبیعی تولید کند و کد را از یک زبان برنامه نویسی به زبان دیگر تبدیل کند.

اپل در حال توسعه ابزار هوش مصنوعی برای کمک به توسعه دهندگان در نوشتن کد برای برنامه ها است
ابزار هوش مصنوعی Xcode می‌تواند بلوک‌های کد را پیش‌بینی و تکمیل کند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا فرآیند ایجاد اپلیکیشن خود را ساده‌تر کنند. اپل اکنون در حال آزمایش عملکرد داخلی است و قصد دارد تا اوایل امسال آن را برای توسعه دهندگان نرم افزار شخص ثالث منتشر کند.

اپل همچنین در حال آزمایش کدهای تولید شده با هوش مصنوعی برای آزمایش برنامه ها است و از برخی مهندسان خواسته است که این ویژگی ها را به صورت داخلی امتحان کنند.

قابلیت های هوش مصنوعی اضافه شده به Xcode به چندین ویژگی هوش مصنوعی دیگر می پیوندد که اپل قصد دارد به آنها اضافه کند سیری و سایر برنامه های داخلی برخی از ویژگی‌های جدید می‌تواند شامل گزینه تولید لیست‌های پخش در آن باشد اپل موزیک و نمایش اسلایدها را در Keynote ایجاد کنید و اپل نیز روی قابلیت‌های جستجوی Spotlight بهبود یافته کار می‌کند. جستجو می‌تواند ویژگی‌های خاصی را در برنامه‌ها در بر بگیرد و همچنین ممکن است به سؤالات پیچیده پاسخ دهد، این ویژگی با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ ساخته شده است.

مطابق با بلومبرگکریگ فدریگی، مدیر نرم‌افزار اپل، از کارمندان خواسته است تا حد امکان ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را ایجاد کنند iOS 18iPadOS 18 و macOS 15. اپل قصد دارد “تعدادی از ویژگی های جدید هوش مصنوعی” را معرفی کند و iOS 18 به عنوان یکی از بزرگ ترین به روز رسانی ها به بازار عرضه خواهد شد. آیفون از زمانی که راه اندازی شد برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی به macOS می‌آیند، اما اپل قصد دارد «رویکردی تدریجی برای توسعه هوش مصنوعی اتخاذ کند» و برخی از ویژگی‌ها «سال‌هاست» ارائه نمی‌شوند.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/15/apple-xcode-ai-tool-for-coding/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *