اپل فروشگاه‌های اپلیکیشن و پرداخت‌های جایگزین به اتحادیه اروپا را به دلیل خطرات بدافزار، کلاهبرداری و کلاهبرداری محدود می‌کند.

که در مستندات توسعه دهنده تشریح تغییرات در سراسر سیستم در اپ استور در اتحادیه اروپا، اپل توضیح می‌دهد که چرا فروشگاه‌های برنامه جایگزین، گزینه‌های پرداخت جایگزین و سایر به‌روزرسانی‌ها به اتحادیه اروپا محدود می‌شوند.

اپل فروشگاه‌های اپلیکیشن و پرداخت‌های جایگزین به اتحادیه اروپا را به دلیل خطرات بدافزار، کلاهبرداری و کلاهبرداری محدود می‌کند.
اپل ادعا می‌کند که این تغییرات خطرات قابل‌توجهی را برای کاربران و توسعه‌دهندگان ایجاد می‌کند و «راه‌های جدیدی برای بدافزارها، کلاه‌برداری‌ها و کلاه‌برداری‌ها، محتوای غیرقانونی و مضر و سایر تهدیدات حریم خصوصی و امنیتی» را معرفی می‌کند.

علاوه بر این، اپل می‌گوید که به‌روزرسانی‌ها توانایی آن را برای «تشخیص، پیشگیری و اقدام» علیه برنامه‌های مخرب و همچنین پشتیبانی از کاربرانی که تحت تأثیر مشکلات برنامه‌هایی که خارج از اپ استور دانلود می‌شوند، به خطر می‌اندازد.

اپل می‌نویسد: «ما این تغییرات را به اتحادیه اروپا محدود می‌کنیم زیرا نگران تأثیر آن‌ها بر حریم خصوصی و امنیت تجربه کاربرانمان هستیم – که ستاره شمالی ما باقی می‌ماند».

برای محدود کردن خطر، اپل از فروشگاه‌های برنامه جایگزین می‌خواهد که فرآیند تأیید اسناد رسمی را انجام دهند تا بدافزار و ویروس‌ها را بررسی کنند، اما اپل محتوای برنامه را ارزیابی نمی‌کند. اگرچه ثبت اسناد تضمینی را اضافه می کند، اما اپل می گوید که سیستم فروشگاه برنامه جایگزین خطراتی دارد.

اگر به درستی مدیریت نشود، توزیع جایگزین خطرات حریم خصوصی، ایمنی و امنیتی را برای کاربران و توسعه دهندگان افزایش می دهد. این شامل خطرات ناشی از نصب نرم افزار از توسعه دهندگان ناشناس است که مشمول الزامات برنامه توسعه دهنده اپل نیستند، نصب نرم افزاری که یکپارچگی سیستم را با بدافزار یا سایر کدهای مخرب به خطر می اندازد، توزیع نرم افزار دزدی، قرار گرفتن در معرض محتوای غیرقانونی، اعتراض آمیز و مضر به دلیل محتوای پایین تر و استانداردهای تعدیل، و افزایش خطرات کلاهبرداری، کلاهبرداری و سوء استفاده. اپل توانایی کمتری برای رسیدگی به این خطرات و پشتیبانی و بازپرداخت مشتریان در رابطه با این مسائل دارد. حتی با وجود پادمان ها، بسیاری از این خطرات باقی می مانند.

در آینده، اپل قصد دارد با اتحادیه اروپا، جامعه توسعه دهندگان و کاربران اتحادیه اروپا در مورد تأثیر فروشگاه های برنامه جایگزین تعامل داشته باشد.

در خارج از اتحادیه اروپا، توسعه دهندگان برنامه باید طبق معمول به استفاده از فروشگاه App و سیستم خرید درون برنامه ای ادامه دهند.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/25/alternative-app-store-eu-risks/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *