این به‌روزرسانی کروم برای اندروید پاک کردن سابقه مرور شما را بسیار آسان‌تر می‌کند

کروم پاک کردن سابقه مرور شما را بسیار آسان کرده است اندروید با به روز رسانی جدیدی که امروز در دسترس قرار گرفت.

در این به‌روزرسانی، یک میانبر «پاک کردن داده‌های مرور» به منوی سرریز اضافه شده است که همه رایج‌ترین اقدامات مورد استفاده مانند برگه جدید، تاریخچه، نشانک‌ها و موارد دیگر را در خود جای می‌دهد.

این چهارمین مورد است که مستقیماً در زیر دکمه History قرار دارد – سپس می توانید فیلترهای زمانی خاصی را برای پاک کردن داده های مرور خود تنظیم کنید. این به طور پیش‌فرض روی ۱۵ دقیقه تنظیم شده است، اما کنترل دقیق‌تری در دسترس است و می‌توان آن را به ۲۴ ساعت، ۷ روز، چهار هفته گذشته یا حتی «تمام زمان» به‌روزرسانی کرد.

با این حال، اگر می‌خواهید انتخابی‌تر عمل کنید، می‌توانید «گزینه‌های بیشتر» را انتخاب کنید تا بتوانید پارامترهای خاص تاریخ، کوکی‌ها و تصاویر ذخیره‌شده را تنظیم کنید.

قبلاً، کاربران باید به History رفته و سپس صفحات خاصی را حذف کنند یا روی Clear browsing data ضربه بزنند – این عملکرد معمولی برای استفاده سریعتر و کمتر گیج کننده است، به خصوص برای کسانی که با Chrome آشنا نیستند.

این به‌روزرسانی در حال حاضر فقط در نسخه بتا Chrome برای نسخه ۱۲۱ موجود است که می‌توانید از آن دانلود کنید فروشگاه Google Play.

اسکرین شات هایی از میانبر جدید داده پاک در Chrome Beta

(اعتبار تصویر: James Ide / Future)

پاک نگه داشتن تاریخچه مرور شما

نگه داشتن سابقه مرور خود در دستگاه شما مفید است زیرا می تواند به وب سایت ها کمک کند سریعتر بارگیری شوند و جزئیات شما را به خاطر بسپارند. با توجه به ماهیت تحویل و نصب دستگاه های تلفن همراه، می تواند به راحتی به شما اجازه دهد تا از آخرین کاری که انجام می دادید ادامه دهید.

با این حال، پاک کردن تاریخچه دستگاه و قوانین حافظه پنهان می‌تواند به عملکرد روان کمک کند و از جمع‌آوری داده‌های مربوط به شما توسط برخی سایت‌ها جلوگیری کند.

گاهی اوقات، اگر به چیز خاصی نگاه می‌کنم، یا اگر بیهوده فکر می‌کنم و سعی می‌کنم کلمه، بازیگر یا مرحله‌ای را به خاطر بسپارم، مرورگر من مانند یک جریان آگاهی عجیب و غریب از فرآیند فکر من به نظر می‌رسد. من نیازی به ثبت این داده ها ندارم و گاهی اوقات نگاه کردن به گذشته کمی خجالت آور است.

یکی دیگر از دلایل خوب برای پاک کردن داده‌هایتان، حذف برخی از مشکلات یا باگ‌هایی است که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید، اگرچه مطمئناً این نوشدارویی نیست که همه چیز را برطرف کند.

به روز رسانی و بهبود مکرر به کروم و همچنین تمایل گوگل به آزمایش و تمرکز بر امنیت کمک کرده اند تا آن را به یکی از بهترین مرورگرهای وب بیرون وجود دارد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/chrome/this-chrome-update-for-android-makes-clearing-your-browsing-history-much-easier

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *