این ۳ ویژگی جدید اندروید ۱۵ را دوست خواهید داشت

حالا که داریم همه فرصت بازی با آنها را داشتند پیش‌نمایش برنامه‌نویس Android 15 2 برای چند ساعت، وقت آن است که در مورد هر چیزی که جدید و تمیز یافتیم صحبت کنیم. لیست طولانی نیست، مانند DP1، اما چند مورد وجود دارد که باید مراقب آنها بود یا حداقل مشتاقانه منتظر استفاده از آنها در آینده با اتمام ساخت گوگل بود.

اگر این خبر شما را ناامید کرد، خوب است. فقط درک کنید که با ساخت‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهنده، Google اغلب پس از دریافت اولین نسخه بتا، پایه‌های بیشتری را برای آینده ایجاد می‌کند. آن‌ها از این چند بیلد اول استفاده می‌کنند تا توسعه‌دهندگان را قبل از باز کردن برخی از ایده‌های بزرگ‌تر خود در نسخه‌های بتا رسمی وارد عمل کنند. اولین نسخه بتا اندروید ۱۵ باید ماه آینده ارائه شود، بنابراین سعی کنید تا آن زمان ناراحتی خود را حفظ کنید.

در اینجا ۳ بهترین ویژگی جدید در Android 15 Developer Preview 2 آورده شده است.

بایگانی برنامه اینجاست

این ۳ ویژگی جدید اندروید ۱۵ را دوست خواهید داشت

حدود یک هفته پیش ما صحبت کردیم یک ویژگی بالقوه در راه برای Android 15 به نام بایگانی برنامه که به شما امکان می دهد بیشتر یک برنامه را بدون حذف کامل تمام اطلاعات از آن حذف کنید. ایده این بود که بعداً می‌توانید برنامه‌ای را در صورت نیاز با داده‌ها، اعتبارنامه‌های ورود به سیستم و مواردی از این دست بازیابی کنید و با یک ضربه زدن روی برنامه دوباره ظاهر شود.

این اکنون در اندروید ۱۵ DP2 به صورت زنده موجود است. برای دسترسی به آن، یک برنامه را به مدت طولانی فشار می‌دهید و به صفحه اطلاعات برنامه آن می‌روید. اکنون باید یک دکمه بایگانی را ببینید که به شما امکان می دهد بایگانی برنامه برای بازیابی، می توانید برنامه را در کشوی برنامه خود پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید یا به صفحه اطلاعات برنامه برگردید و روی Restore کلیک کنید.

اشتراک‌گذاری صدا تقریباً به پایان رسیده است

به نظر می رسد گوگل در حال ایجاد ویژگی جدیدی در اندروید ۱۵ است که به شما امکان می دهد صدای پخش شده در تلفن پیکسل خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. یک گزینه جدید «اشتراک‌گذاری صدا» امروز در DP2 از طریق قسمت دستگاه‌های متصل ظاهر شد که به طور خاص می‌گوید: «اجازه دهید دیگران همراه شما با استفاده از هدفون‌های سازگار خودشان به رسانه‌های شما گوش دهند». یک کلید برای روشن کردن آن، راهی برای پخش یک صدای آزمایشی برای دیگران پس از اتصال، و سپس یک منطقه “تنظیمات جریان” وجود دارد که در حال حاضر خالی است.

این به نظر می رسد بسیار شبیه به Auracast سامسونگ، که به چندین نفر امکان می دهد همه به دستگاه هایی مانند تلویزیون های سامسونگ متصل شوند تا محتوا را تماشا کنند و از طریق هدفون خود گوش دهند. ما این یکی را زیر نظر خواهیم داشت تا ببینیم پخش می شود یا خیر.

تلفن به عنوان وب کم تنظیمات “HQ” را دریافت می کند

در سال گذشته کاهش ویژگی پیکسل در دسامبر، گوگل برای اولین بار راهی برای استفاده از تلفن های پیکسل به عنوان وب کم در هنگام اتصال از طریق USB به رایانه معرفی کرد. در آن نرم بود فقط کار کرد با جابجایی روی وب کم در منوی اتصال USB تلفن. متأسفانه، کیفیت تصویر ارائه شده بسیار کم رزولوشن بود.

در DP2، گوگل یک ضامن جدید “HQ” اضافه کرده است که دوربین شما را به حالت با کیفیت بالا تبدیل می کند و در واقع تصویر را بهبود می بخشد. اولین بار توسط مشعل رحماناین ویژگی روی Pixel 8 Pro من فعال است و به خوبی کار می کند.

برای دسترسی به این، تلفن خود را وصل می‌کنید، روی اعلان گزینه‌های USB که دریافت می‌کنید ضربه بزنید و گزینه Webcam را انتخاب کنید. پس از فعال شدن، یک اعلان جدید به نام سرویس وب کم مشاهده خواهید کرد که برای دریافت تنظیمات بیشتر روی آن ضربه بزنید. هنگامی که آن صفحه باز شد (شما می توانید آن را در بالا مشاهده کنید)، گزینه های مختلف بزرگنمایی، و همچنین دکمه چرخش، به علاوه کلید جدید “HQ” را در گوشه سمت راست بالا مشاهده خواهید کرد. روشن کردن آن باید به طور چشمگیری کیفیت فید ویدیوی شما را بهبود بخشد.

چیز دیگری را می بینید که قابل ذکر است؟ در زیر به ما اطلاع دهید.


منبع: https://www.droid-life.com/2024/03/21/android-15-developer-preview-2-the-3-best-new-features/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *