بازسازی Alone in the Dark در سال ۲۰۲۴ قانع‌کننده است، اما در لبه‌ها خشن است

تنها در تاریکی که به شما اجازه می‌دهد بار دیگر در مانور Derceto رها شوید، یک تخیل مدرن از بازی کلاسیک ترسناک بقا در سال ۱۹۹۲ از Infogrames است که به طور گسترده به عنوان اولین بازی ترسناک بقای سه بعدی و چیزی شبیه به پیشروی سری Resident Evil کپکام شناخته می‌شود. که بعداً در سال ۱۹۹۶ معرفی شد. شمارش شباهت‌ها آسان است: پس‌زمینه‌های از پیش رندر شده دوبعدی با مدل‌های چند ضلعی سه‌بعدی، انتخابی از دو شخصیت، کنترل‌های تانک، به‌علاوه ترکیبی از حل پازل و مبارزه. این شخصیت که در زمان خود با مدل‌های شخصیتی اغراق‌آمیز کارتونی پیشگام بود، حتی امروز هم جذابیت وهم‌آوری دارد.

فلش فوروارد ۳۲ سال و چیزهای زیادی در استانداردهای طراحی بازی های مدرن تغییر کرده است. این نسخه جدید Alone in the Dark در سال ۲۰۲۴ بر روی Unreal Engine 4 ساخته شده است. همچنین امتیازی از بازسازی Resident Evil 2 و ۳ در دور شدن از پس زمینه های ایستا از پیش رندر شده به نفع محیط های کاملاً سه بعدی گرفته است. این یک تغییر بزرگ است، اما به خوبی از سوی توسعه دهنده Pieces Interactive اجرا شده است. اکنون هر اینچ از این مجموعه جزئیات زیبایی دارد: دوربین سوم شخص به شما امکان می‌دهد روی هر پرتره، هر زیورآلات پوسیده، قلم موها را بگیرید – همه با سایه‌هایی از چراغ قوه گیره‌ای شما احاطه شده‌اند.

این به ما یک برداشت مدرن از عمل خود می دهد، با سلاح های فراوان برای اعزام موجودات کابوس وار خود. نکته مهم این است که تمرکز بر حل معما همچنان با روح نسخه اصلی ۱۹۹۲ مطابقت دارد. برای یافتن سرنخ‌های مرموز در عمارت پیمایش خواهید کرد، سینه‌ها را برای یافتن کلید درها یا تکه‌هایی از پازل‌هایی که باید دوباره مرتب شوند، جست‌وجو می‌کنید. وقتی متوجه شوید همه اینها بسیار رضایت بخش است – و همه اینها برای مشخصات کنسول های پلی استیشن ۵ نسل فعلی، کنسول های Xbox Series X و S، به علاوه رایانه شخصی ساخته شده اند.

تنها در تاریکی ۲۰۲۴ دوباره تخیل در اینجا در این ویدیو جدید Digital Foundry ارائه شده است.در یوتیوب تماشا کنید

در اینجا برخی از نکات مهم بصری وجود دارد، اما برخی از مسائل فنی نیز ارزش پرداختن به آن را دارند. مدل‌ها برای شروع به خوبی جزئیات دارند، ستاره‌های جودی کامر و دیوید هاربر شباهت خود را برای سرنخ‌ها ارائه می‌کنند. حتی تا آنجا پیش می‌رود که از پراکندگی زیرسطحی برای پوست استفاده می‌کند، با اسکن هر کک و مک و خال در رندرهای درون بازی. محیط ها نیز پر از جزئیات هستند. هر اتاق دارای مضمون مشخصی است: اسب های گهواره ای، پرده های تاب دار، عروسک های رها شده، بسیاری از عناصر با ویژگی های مبتنی بر فیزیک تعامل دارند. حتی نورپردازی حجمی نیز وجود دارد، به‌علاوه شفت‌های نوری که از پنجره‌های بالکن عبور می‌کنند.

شکلی از GI پخته نیز وجود دارد، که در آن اتاق‌های انتخابی رنگ روشنی از سبز، قرمز یا آبی ساطع می‌کنند – تقلید از نور وهم‌آور فیلم‌های داریو آرجنتو. و در نهایت سکانس های کابوس وجود دارد: در نقاط انتخاب شده، شما به طور ناگهانی وارد یک واقعیت جایگزین خواهید شد، واقعیتی که در حال نابودی است، در آتش می سوزد، یا در حال فروپاشی است. حشرات بر روی دیوارهای آن می چرخند، موش ها زیر پا می چرخند – و موجودات ماورایی با دیوانگی به سمت شما می روند. در آن زمان، طراحی بصری بسیار خوبی در خانه وجود دارد. علاوه بر این، به عنوان یک تخم مرغ سرگرم کننده عید پاک، بخش اضافی حتی به شما امکان می دهد به مدل های اصلی ۱۹۹۲ Alone in the Dark تغییر دهید.

متأسفانه، در حال حاضر برخی نقاط ناهموار، اشکالات و حتی مشکلات پایداری وجود دارد. نکته شماره یک این است که دوربین در حین هدف گیری در فضاهای محدود دچار مشکل می شود – که اغلب، با توجه به اینکه قسمت اعظم بازی در مانور جریان دارد، مشکل دارد. مبارزه واقعاً آسیب می‌بیند، به‌ویژه در تلاش برای تشخیص اعلان برای برداشتن یک شی. بعد، مسائل مربوط به جریان دارایی وجود دارد. با دویدن با سرعت در داخل عمارت، یک مصنوع فلاش سفید را در بافت های آینده در اطراف هر پیچ مشاهده خواهید کرد. این یک حواس پرتی مشترک برای برخی از عناوین Unreal Engine است، با جزئیات مسدود شده توسط دیوارها به اندازه کافی سریع رندر نمی شود و اینجا هم همینطور است.

سری S با کیفیت تصویر ۹۰۰p و همچنین بافت‌های با کیفیت پایین‌تر از کیفیت تصویر عقب است – اگرچه اکثر تنظیمات دیگر بین هر سه فرمت یکسان باقی می‌مانند.

علاوه بر این، اثرات با کیفیت پایین نیز وجود دارد، با پاشش خون از دشمنان به خصوص ضعیف به نظر می رسد. وضوح پایینی دارد، همچنین اثرات آلفای آتش در پرتاب کوکتل مولوتف. در اینجا از یک عنوان PS5 یا Series X انتظار بیشتری دارید. در نهایت، و شاید ضروری‌تر از همه، من حدود دو تا سه ساعت پس از ماجراجویی در سری S، یک خرابی نرم‌افزاری را تجربه کردم. خوب است که بازی به طور منظم ذخیره خودکار می‌شود – اما بسیاری از این نکات نیاز به رسیدگی دارند.

PS5 و Series X بسیاری از این بالا و پایین‌ها را به یک اندازه ارائه می‌دهند، اگرچه سری S دارای مجموعه‌ای از اشکالات دیگر در تنظیمات بصری است. حداقل خبر خوب این است که هر سه کنسول دارای یک جفت حالت مشابه هستند. یکی برای عملکرد ۶۰ فریم در ثانیه، دیگری حالت با کیفیت ۳۰ فریم در ثانیه است که وضوح را در اولویت قرار می دهد. برای مثال، با در نظر گرفتن PS5، تفاوت رزولوشن واقعاً تنها مورد قابل توجه است – و همه تنظیمات دیگر بدون توجه به انتخاب باقی می مانند.

۴K بومی در حالت‌های با کیفیت PS5 و Series X وجود دارد که شروعی عالی است. معمولاً در ۳۸۴۰×۲۱۶۰ کامل است، اگرچه لحظات نادری در صحنه‌های کاهش‌یافته به ۱۸۳۶p کاهش می‌یابد. با این حال، در سری S، ما معمولاً در ۹۰۰p هستیم، بدون افت پاسخ مشخص شده در زیر. نتیجه، ناگزیر این است که تصویر در سری S تارتر می شود، در حالی که جزئیات ظریف زیر پیکسلی مانند موهای صورت نیز در کیفیت بالای ۹۰۰p از بین می روند. PS5 و Series X همانطور که انتظار دارید از نظر تنظیمات یکسان هستند: در بافت ها، سایه ها و فراتر از آن – اگرچه سری S دارای چند کاهش کیفیت قابل توجه دیگر است.

یک عکس فوری از هر کنسول با استفاده از حالت‌های کیفیت ۳۰ فریم در ثانیه. تنظیم فریم ناهموار PS5، Series X و S را به طور یکسان در اینجا خراب می کند، و این را به گزینه ای دشوار برای توصیه در عمل تبدیل می کند.

نکته اصلی این است که بافت ها از نظر کیفیت افت می کنند. روی چهره‌های شخصیت‌ها، لباس‌ها یا نقاشی‌های پراکنده‌شده در کل خانه، بیشتر آنها دارای ویژگی‌های با کیفیت پایین‌تر هستند – که از نزدیک تماشای آن خوشایند نیست. سایه انسداد محیطی نیز مانند افکت های حجمی در سری S کاهش می یابد. با این حال، به طور کلی، کیفیت بافت و وضوح ۹۰۰p است که بیش از همه به چشم می خورد. همچنین به طرز ناامیدکننده‌ای، همه عناصر HUD – نمادها، متن و غیره – با کیفیت ۱۰۸۰p در سری S اجرا می‌شوند و نتیجه‌ای خشن و نام مستعار ایجاد می‌کنند.

در ظاهر، حالت کیفیت حداقل در PS5 و Series X یک تجربه ۴K قابل احترام به نظر می رسد. با این حال، با عطف به تست نرخ فریم، به سرعت یک مشکل بزرگ را آشکار می کنیم: سرعت فریم ناسازگار با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه. هیچ راهی برای پنهان کردن این واقعیت وجود ندارد: عملکرد اغلب در ۳۰ فریم در ثانیه قفل می شود، اما به هر حال لرزش فراوان است. فریم‌تایم‌ها بین ۱۶، ۳۳ و ۵۰ میلی‌ثانیه پرش می‌کنند و این برای PS5، سری X و S به یک اندازه صدق می‌کند. هیچ ماشینی بدون آسیب از بین نمی رود.

من فکر می کنم پوشش نقره ای این است که نرخ فریم بیشتر در ۳۰ فریم بر ثانیه قفل می شود، بنابراین از این نظر به خوبی بهینه شده است. با این حال، تجربه پایانی در حرکت احساس خوشایندی ندارد. از طرف دیگر، همه کنسول‌ها دارای یک تغییر حالت تاری حرکتی هستند که از خاموش تا کم، متوسط، زیاد و فوق‌العاده متغیر است. ممکن است کمی به آرام کردن حرکت جانبی کمک کند، اما باز هم، پوشاندن لرزش در ماهیتابه های سریع دشوار است. به عنوان یک حالت ۳۰ فریم در ثانیه، توصیه کردن آن سخت است، به خصوص زمانی که یک حالت انتخاب منوی عملکرد ۶۰ فریم در ثانیه وجود دارد.

با پرش به حالت عملکرد، چشم انداز با مشاهده ۶۰ فریم در ثانیه در بیشتر مواقع مثبت تر است، خواه در حال کاوش، حل معما یا مبارزه باشد. به طور کلی به هر حال. از نظر وضوح، به تنظیمات پویا بین ۱۰۸۰p و ۴K تغییر می کند. به طور معمول، شما به ارقامی مانند ۱۴۴۰p برای اکثر گیم پلی ها نگاه می کنید، که در آن تمام فریم های زیر ۴K با چیزی که احتمالاً در این مورد AMD FSR2 است بازسازی می شود. تصویر نهایی همچنان در بیشتر مواقع مناسب به نظر می رسد، اگرچه فلاش های پایه و تعداد پیکسل های خام در حرکت سریع آشکار است. و متأسفانه، باز هم، جزئیات ظریف مانند مو، ریش، تمایل دارند که در مجلل با مشکل مواجه شوند.

در مورد خود نرخ فریم، خوانش PS5 اغلب با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ثابت است، اگرچه انتظار می‌رود که تک فریم افت کند و حتی گاهی اوقات در حرکت بین نواحی دچار مشکل شود. قابل توجه است که در یک بخش خاص در فضای باز، همیشه در همان نقطه، یک سکسکه جریان دارد، که کمی ناراحت کننده است. در مورد افت مداوم، اثرات آتش در اطراف دشمنان گاهی ما را به خط ۴۵ فریم در ثانیه در باتلاق فصل دوم می برد. بعلاوه، چندین کات سین دستگاه را به خوبی به دهه ۴۰ سوق می دهد. این یک بازگشت عالی برای PS5 نیست، اما خارج از این لحظات، خود خانه معمولاً برای حداقل ۶۰ فریم در ثانیه بهینه شده است.

با تغییر به Xbox Series X در حالت عملکرد آن، دوباره با محدوده پویا ۱۰۸۰p تا ۴K روبرو هستیم. وضوح تصویر به طور متوسط ​​در همان جایگاه PS5 است. اکثراً در اینجا نیز یک قفل مناسب با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه وجود دارد، به جز اینکه حرکت سریع در سری X مشکل‌تر است. به نظر می‌رسد که دارایی‌های استریم بین قسمت‌های مانور، حداقل بر اساس سه ساعت اول، به طور کلی ضربه‌ها و کاهش نرخ فریم بیشتری ایجاد می‌کنند. . در واقع این امر به‌عنوان خوشه‌های بزرگ‌تر از فریم‌های رها شده در سری X ظاهر می‌شود، درست زمانی که به هر اتاق جدید نزدیک می‌شویم. این فقط به موارد موجود از هچ کردن – در مرداب در فضای باز – که در PS5 می بینیم اضافه می کند. این یک حواس پرتی اضافی است که بازی واقعاً به آن نیاز ندارد، اما عمدتاً در مکان مناسب با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه قرار دارد.





با Xbox Series X در حالت عملکرد خود، نرخ بالاتری از افت فریم وجود دارد که به طور ناگهانی بر بازی در جابجایی بین اتاق‌ها تأثیر می‌گذارد – اما در غیر این صورت یک مشارکت خوب است. حالت عملکرد PS5 با یک خواننده فشرده تر ۶۰ فریم در ثانیه در کاوش عمومی و کمترین مشکل پیمایش به طور کلی بهترین عملکرد را دارد.

نقاط دورتر اصلی در مبارزه با اثرات سنگین هستند و مشابه PS5، برخورد شفاف‌های آلفای آتش سنگین و دشمنان ما را به دهه‌های ۵۰ پایین یا بالای ۴۰ می‌برد. در کل، من همچنان استفاده از حالت عملکرد را در هر دو کنسول برتر توصیه می‌کنم، اما انتظار می‌رود در سناریوهای بسیار خاص، مقداری فریم ریت پایین بیاید، و گاه به گاه در نقاطی نیز مشکل ایجاد شود.

آخرین بار سری S در حالت عملکرد آن است. از نظر وضوح، این در بهترین حالت برای ۹۰۰p با کران پایین ۸۰۰×۴۵۰ تلاش می کند. و در تلاش برای کنترل ۶۰ فریم در ثانیه – که به اعتبار آن، در بیشتر مواقع انجام می دهد – وضوح معمولی اغلب در بین این ارقام، در ۶۸۴p قرار می گیرد. بیایید صادق باشیم، این به هیچ وجه برای طراحی جهان چاپلوس نیست. حتی در بهترین حالت در ۹۰۰p، در سری S یک تصویر تار است، اما در ۴۵۰p یک شکست جدی، سوسو زدن و نویز بصری در هر حرکتی وجود دارد. هر بریدگی دوربین نیز وضوح پایه بسیار واضح و کم را نشان می دهد. متأسفانه، این در کنار وضوح بافت پایین، قربانی رسیدن به ۶۰ فریم در ثانیه است.

مزیت آن این است که نرخ فریم در واقع بسیار با Xbox Series X برابر است. بیشتر مناطق در ۶۰ جریان دارند، البته در طول مسیر با نوسانات و مشکلات مشابه سری X. همچنین تعجب آور است که متوجه شدم در نبرد نتوانستم هیچ افت مداوم ثابتی داشته باشم. به عبارت دیگر، حتی زمانی که رزولوشن به نقطه پایین ۴۵۰p می رسد، امکان افزایش بار GPU وجود دارد. در غیر این صورت سری S با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه قابل پخش است. فقط هشدار داده می شود که هزینه کیفیت تصویر گران است و مانع از پخش جریانی عجیب نمی شود.


در نهایت سری S در حالت عملکرد ۶۰ فریم در ثانیه است که قفل شگفت‌آوری محکمی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه دارد – به دلیل تنظیمات پویا ۹۰۰p – اگرچه مشکلات مانند سری X باقی می‌ماند.

این وضعیت Alone of the Dark روی کنسول است. بالاتر از همه چیز، کیفیت بازی حول معماهای آن متمرکز شده است و به همین دلیل ارزش استقامت را دارد. فقدان تاسف بار پولیش از جذابیت آن نمی کاهد. از رمزگشایی برخی از سرنخ‌های فریبنده موجود در هر اتاق لذت واقعی را یافتم. این مانند یک تماس به سبک مرموز حل پازل در سری Broken Sword یا حتی Little Big Adventure در رایانه شخصی است.

با این حال، در این مورد، مسائل مربوط به پایداری، کنترل‌های دوربین در نبرد و افکت‌های عجیب و غریب نیاز به کار دارند. در PS5 و Series X چندان دور از انتظار نیست، اما صادقانه بگویم، وضعیت کیفیت تصویر نسخه Series S در ۶۰ فریم در ثانیه مایه تاسف است. تجربه ایده‌آل واقعاً ۶۰ فریم در ثانیه است و فداکاری برای رسیدن به آنجا برای کنسول ۴TF است. با این حال، به عنوان تلافی چنین بازی نقطه عطفی، Alone in the Dark قلاب شگفت انگیزی برای آن دارد. اگر بتوانید نکات نادرست فنی را بپذیرید، فضای بسیار خوبی دارد که با جزئیات دقیق در سراسر عمارت هدایت می‌شود.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-alone-in-the-darks-2024-remake-is-compelling-but-a-little-rough-around-the-edges?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *