بانکداران، سایر خریداران احتمالی بانک پرداخت Paytm می‌خواهند KYC همه تاجران و فروشندگان را دوباره انجام دهند.

بانکداران، سایر خریداران احتمالی بانک پرداخت Paytm می‌خواهند KYC همه تاجران و فروشندگان را دوباره انجام دهند.

چندین بانک به تجارت پرداخت Paytm Payments Bank چشم دوخته اند، اما به دلیل نگرانی در مورد منبع وجوه در حساب های اصلی آن، محتاط هستند. طبق گزارش اکونومیک تایمز، این بانک‌ها ممکن است بر انجام بررسی‌های جدید KYC (مشتری خود را بشناسید) در پایگاه بازرگانان قبل از اقدام به خرید اصرار کنند.

بانکداران نگرانی در مورد دسترسی بازرگانان متقلب به سیستم های آنها در طول فرآیند انتقال را برجسته کردند. یکی از مدیران ارشد یکی از بانک‌های ذی‌نفع با اذعان به فرصت تجاری قابل توجه و همچنین تاکید بر ریسک‌های مرتبط، بر نیاز به ناوبری دقیق تأکید کرد.

بانک مرکزی هند (RBI) به Paytm دستور داده بود تا پس از ۲۹ فوریه پذیرش سپرده‌ها و تراکنش‌های اعتباری را متوقف کند و دلیل آن نقص قوانین KYC و دستورالعمل‌های پولشویی است. در حالی که KYC جدید یک الزام استاندارد است، در صورت انتقال عجولانه قبل از پایان مهلت ممکن است چالش هایی ایجاد کند، زیرا تشریفات اضافی ممکن است زمان بیشتری را ببرد.

خواستگاران بالقوه برای تجارت Paytm عبارتند از HDFC Bank، Axis Bank و Yes Bank. با این حال، سوالات ارسال شده به این بانک ها تا روز چهارشنبه بی پاسخ مانده است.

پیش از این، گزارش شده بود که ویجی شکار شارما، بنیانگذار Paytm، با مقامات RBI برای تمدید مهلت ۲۹ فوریه ملاقات کرده است، اگرچه منابع نشان می‌دهند که رگولاتور بعید است تمدید کند.

بنا بر گزارش ها، بانک ها قبل از درخواست مجوز از رگولاتور، با توجه به جدی بودن نقص در KYC، محتاط هستند. علاوه بر این، انتظار می‌رود اداره اجرای (ED) تحقیقات رسمی را در مورد Paytm در رابطه با مسائلی که توسط RBI پرچم‌گذاری شده است، راه‌اندازی کند.

در طی یک تماس تحلیلگر اخیر، مدیر عملیات Paytm دو ​​گزینه را برای انتقال کسب و کار مشخص کرد، که بانک‌ها احتمالاً ورود مجدد بازرگانان را انتخاب می‌کنند که شامل یک فرآیند دقیق KYC است.

با وجود ابهامات، انتظار می‌رود تاجرانی که از سال ۲۰۲۲ توسط بانک‌های شریک Paytm کار می‌کنند به پذیرش یکپارچه پرداخت‌ها ادامه دهند. بانک پرداخت Paytm از مارس ۲۰۲۲ تحت تحریم بوده است و در این مدت تجار را منحصراً برای بانک های شریک خود اضافه کرده است.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/bankers-other-likely-buyers-of-paytm-payments-bank-want-to-redo-kyc-of-all-merchants-vendors-13705392.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *