با تصویب لایحه ای که در مجلس نمایندگان آمریکا مستلزم فروش است، تیک تاک به ممنوعیت احتمالی ایالات متحده نزدیک می شود

مجلس نمایندگان ایالات متحده امروز قانونی را تصویب کرد که مالک TikTok، ByteDance را مجبور به فروش شبکه رسانه های اجتماعی می کند، در غیر این صورت در ایالات متحده با ممنوعیت مواجه خواهد شد. قانون حمایت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کاربردی کنترل شده توسط دشمنان خارجی اکنون به سنا می رود، جایی که سرنوشت آن مشخص نیست.

با تصویب لایحه ای که در مجلس نمایندگان آمریکا مستلزم فروش است، تیک تاک به ممنوعیت احتمالی ایالات متحده نزدیک می شود
قانون‌گذاران ایالات متحده می‌خواهند TikTok به شرکتی خارج از چین فروخته شود، زیرا این نگرانی وجود دارد که دولت چین می‌تواند ByteDance را مجبور کند داده‌های کاربران مستقر در ایالات متحده را تحویل دهد. اگر چین این درخواست را مطرح می کرد، ByteDance نمی توانست رد کند. همچنین پیشنهاداتی مبنی بر استفاده چین از TikTok برای گسترش تبلیغات سیاسی وجود دارد.

ByteDance تلاش کرده است تا با ذخیره داده های کاربران آمریکایی در سرورهای متعلق به اوراکل، این ترس ها را کاهش دهد، اما کاخ سفید و قانونگذاران معتقدند که این کافی نیست.

در صورت تصویب این لایحه، ByteDance ملزم می شود که TikTok را ظرف شش ماه به یک شرکت مورد تایید دولت ایالات متحده بفروشد. اگر ByteDance این شرکت را نفروشد، فروشگاه‌های اپلیکیشن ایالات متحده نمی‌توانند برنامه را بدون نقض قانون توزیع کنند و عملاً منجر به ممنوعیت آن می‌شود. چین نیز باید فروش را تایید کند و دولت چین روشن کرد سال گذشته که «قاطعانه مخالف» فروش اجباری بود.

تعداد محدودی از شرکت‌ها با سرمایه کافی برای خرید TikTok وجود دارند و گزینه‌های واضح مانند Google یا Meta احتمالاً به دلیل نگرانی‌های ضدتراست از خرید آن منع می‌شوند.

در صورتی که این لایحه به سنا برسد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده تایید کرد که آن را امضا خواهد کرد و به قانون تبدیل خواهد شد. تعدادی از سناتورها نسبت به متن این قانون ابراز نگرانی کرده اند و در حال حاضر از حمایت جهانی برخوردار نیست.

توجه: با توجه به ماهیت سیاسی یا اجتماعی بحث در مورد این موضوع، موضوع بحث در ما قرار دارد. اخبار سیاسی انجمن. همه اعضای انجمن و بازدیدکنندگان سایت می توانند موضوع را مطالعه و دنبال کنند، اما ارسال پست به اعضای انجمن با حداقل ۱۰۰ پست محدود می شود.

برچسب ها: TikTok


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/13/house-passes-tiktok-sale-bill/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *