با کمال تعجب، دانشمندان از نزدیک‌تر کردن ساعت قیامت به نیمه‌شب خودداری می‌کنند

ما هنوز در ۹۰ ثانیه مانده به قیامت مانده ایم.

با وجود جنگ وحشتناک در غزه و درگیری فزاینده در منطقه، گرم ترین سال ثبت شدهو هیاهوی اطراف هوش مصنوعی – ساعت قیامت امسال در ۹۰ ثانیه تا نیمه شب در جای خود باقی خواهد ماند.

سال گذشته، بولتن دانشمندان اتمیکه هر سال زمان را تعیین می کند، ساعت را به ۹۰ ثانیه جلو برد از نیمه شب – AKA doom. این نزدیکترین ساعتی بود که تا به حال برای نابودی تنظیم شده بود و امسال هم در آنجا باقی خواهد ماند.

نود ثانیه مانده به نیمه شب عمیقاً ناپایدار است و نباید موجب رضایت خاطر شود.»

راشل برونسون، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: «دو پیام کلیدی در بیانیه ما وجود دارد و آن‌ها یکی: اینکه ۹۰ ثانیه مانده به نیمه‌شب عمیقاً بی‌ثبات است و نباید موجب خشنودی شود و دوم: پیشرفت فناوری در حال تسریع و پیشی گرفتن از توانایی ما برای اداره آنها است». مدیر عامل شرکت بولتن دانشمندان اتمیگفت در طول یک رویداد مطبوعاتی امروز.

مطمئن باشید، مطابق با بولتن. هنرمند Martyl Langsdorf ساعت را برای روی جلد طراحی کرد بولتن مجله در سال ۱۹۴۷، آن ​​را در هفت دقیقه به نیمه شب تنظیم کرد، زیرا “به چشمم خوب بود

اکنون، زمان توسط کارشناسان علم و امنیت تعیین شده است که تهدیدات انسان ساز از جمله تغییرات آب و هوا، سلاح های هسته ای و “فناوری های مخرب جدید” مانند هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی را ارزیابی می کنند. بولتن می گوید.

آنها تصمیم گیری برانسون در جریان رویداد امروز گفت: امسال به این خلاصه می شود:

“کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای درگیر برنامه‌های مدرنیزه‌سازی هستند که تهدیدی برای ایجاد یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای جدید است. زمین گرم‌ترین سال خود را تجربه کرد و سیل‌های عظیم، آتش‌سوزی‌ها و سایر بلایای مرتبط با آب و هوا ریشه دوانده است و عدم اقدام در مورد تغییرات آب و هوایی میلیاردها نفر را تهدید می‌کند. تحقیقات بیولوژیکی با هدف جلوگیری از همه‌گیری‌های آینده مفید بوده، اما خطر ایجاد آن را نیز به همراه دارد و پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی سؤالات مختلفی را در مورد چگونگی کنترل فناوری‌ای که می‌تواند تمدن را در تعداد بی‌شماری بهبود بخشد یا تهدید کند، مطرح می‌کند. راه ها.

با این حال، ساعت واقعاً فقط برای افزایش آگاهی در مورد موضوعاتی است که سازندگان آن بیشتر به آن اهمیت می‌دهند. سال آینده، آنها می توانند تصمیم بگیرند بسته به میزان پیشرفت، ساعت را به جلو یا عقب ببرند بولتنکارشناسان فکر می کنند که ما تا آن زمان موفق شده ایم.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/23/24047902/doomsday-clock-artificial-intelligence-nuclear-war-climate-change-bulletin-atomic-scientists

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *