بررسی مانور گیاه شناسی – غلغلک دهنده مغز زیبا و بوکولیکی

توسعه دهنده Balloon Studios یک بازی پازل زیبا را با جذابیت بی انتها در یک روز تابستانی پرورش می دهد.

اگر تا به حال به سراغ گیاهان رفته باشید، می‌دانید که در خارج از زیستگاه طبیعی آنها، آنها ذاتاً کمی معما هستند. شکوفا کردن آن‌ها نوعی بازی خاص خود است، زیرا شما دقیقاً شرایط مناسب را در نظر می‌گیرید و دقیقاً تکرار می‌کنید – ترکیب صحیح خاک، مقدار کامل نور، برنامه آبیاری مناسب، رطوبت کافی، و هر جهنمی که می‌خواهید. . از من Calathea zebrina – که آنها را شاد و سالم نگه می‌دارد و امیدوارم بدون درام باشد. اشتباه کنید و در نهایت با یک تراژدی گیاه شناسی چروکیده مواجه خواهید شد که قبل از اینکه آخرین پژمردگی خود را از روی بغض خالص پژمرده کند، از طاقچه به شما نگاه می کند. این کار را به درستی انجام دهید و طبیعت زیبایی را در خانه خود خواهید داشت که برای سال‌های آینده از آن لذت ببرید و آن را تحسین کنید.

Botany Manor به خوبی وارد این مبارزه بی‌پایان پاداش می‌شود تا گوشه‌ای کوچک از کمال مصنوعی برای طبیعت ایجاد کند، بازیکنان را به سامرست، انگلستان و یک روز تابستانی تقریباً غیرممکن مدیترانه‌ای در سال ۱۸۹۰ برمی‌گرداند. در اینجا، آنها جهان و زندگی بازنشستگان را تجربه خواهند کرد. گیاه‌شناس آرابلا گرین در یک معمای ساده که حول تکمیل هرباریوم ساخته شده است – اگر شما هم تازه با این کلمه آشنا هستید، کتابی از گیاهان فشرده برای مطالعه علمی است. این یک تلاش فوق‌العاده صلح‌آمیز و آرامش‌بخش بدون عجله است – ترکیبی بی‌نظیر از کاوش اول شخص آرام و اذیت‌های مغزی قیاسی – که از بازیکنان می‌خواهد در اطراف خانه اصلی و باغ‌های پر جنب و جوش آن به جستجوی سرنخ‌هایی بپردازند که در صورت ترکیب و ارجاع متقابل. ، نشان می دهد که چگونه گیاهان در هرباریوم در طبیعت شکوفا می شوند. و سپس زمان آن رسیده است که این دانش جدید را عملی کنیم، دانه های تازه تهیه شده را در گلدان قرار دهیم و بفهمیم که چگونه می توان این فرآیند را با استفاده از وسایل مصنوعی تکرار کرد.

و این چیزهای بی سر و صدا درخشان است – زنجیره ای چند بخشی از کشف و استنتاج طبیعت گرایانه که به زیبایی، ارگانیک، اغلب در مناطق مختلف خانه جریان دارد. برای مثال مبهم، کارت پستالی که روی یک میز خواب گذاشته شده است، ممکن است جزییات مقصد تعطیلات تابستانی را که یکی از دوستان آرابلا اخیراً با یک گل غیرعادی روبرو شده است، نشان دهد. نمودار دیواری آویزان شده در یک اتاق مجاور ممکن است به راحتی دمای فصلی را در تعدادی از مناطق مجاور ترسیم کند. نقطه ها را به هم وصل کنید و ناگهان بخاری روی میز در گوشه، با یک دماسنج قابل تنظیم و فضای کافی در جلو برای قرار دادن یک دانه تازه گلدانی، خود را به عنوان یک ابزار بالقوه مفید برای آزمایشات گیاه شناسی نشان می دهد.

البته پیچیده تر از این می شود. بخش‌های بعدی (زمان اجرای چند ساعته Botany Manor به پنج مرحله تقسیم می‌شود که هر کدام مناطق جدیدی از خانه و گیاهان جدیدی را برای بررسی معرفی می‌کند) در فضاهای وسیع‌تر اتفاق می‌افتد که بازیکنان را ملزم می‌کند تا چندین ورودی هرباریوم را به طور همزمان انجام دهند – و این می‌تواند قبل از اینکه بتوانید این نظریه تازه آموخته شده را به عمل تبدیل کنید و نهال خود را شکوفا کنید، کمی فکر کنید تا سرنخ های صحیح را با گیاهان مربوطه مطابقت دهید.

تریلر تاریخ انتشار Botany Manor.در یوتیوب تماشا کنید

بنابراین، Botany Manor یک بازی پازلی است که مانند یک بازی پلیسی انجام می شود، بنابراین به نظر می رسد مناسب است که – به عنوان نوعی راز قتل در معکوس، جایی که دنباله سرنخ ها به جای مرگ منجر به شکوفایی زندگی می شود – همه چیز در فضای باشکوه آشکار می شود. پراکندگی یک خانه مجلل و Botany Manor، خانه، ساخته‌ای فوق‌العاده است، پیشرفتی باورنکردنی از فضاهای داخلی و خارجی – از کتابخانه‌های کم نور و اتاق‌های غذاخوری فوق‌العاده گرفته تا باغ‌های تابستانی عالی و تراس‌های دنج با مناظر خیره‌کننده – همه با حضور و آرامش واقعی.

در حقیقت، خانه شاید تنها شخصیت واقعی Botany Manor باشد. آرابلا لال است و دیده نمی‌شود، با وجود اینکه دنیای اطراف شما ظاهراً بازتابی از شخصیت اوست، و گروه کوچکی از شخصیت‌های کمکی بازی – دوستان، اقوام، کارکنان خانه که ممکن است گهگاه در یک عکس ظاهر شوند، کمی غیر موجود است. یا یک حرف – به قدری نازک طراحی شده اند که تقریباً قابل تشخیص نیستند. و یک طرح فرعی که به تدریج در طول ماجراجویی برجسته می شود، از مبارزات آرابلا برای به رسمیت شناختن توسط جامعه علمی به شدت مردسالار انگلستان ویکتوریایی، فقط کمی توسعه نیافته است و نمی تواند به درستی نشان خود را نشان دهد. بی‌اهمیت‌آمیز، ثبت ترجیحی Botany Manor است، و سبکی لمس آن هرگز به آن نت قانع‌کننده‌ای که برای ایجاد ارتباط عاطفی با دنیای آن نیاز است، نمی‌خورد.


بررسی مانور گیاه شناسی – غلغلک دهنده مغز زیبا و بوکولیکی


مسیری از میان بخش‌هایی از حومه شهر در بوتانی مانور.  یک حصار و چندین درخت قابل مشاهده است.

عمارت گیاه شناسی. | اعتبار تصویر: استودیو بالون / وایت‌هورن گیمز / یوروگیمر

اما در حالی که داستان سرایی آن ممکن است کمی کم‌تغذیه باشد، هنرمندانه‌اش اینطور نیست، و Botany Manor، مکان، لذت مطلق برای کاوش است. شاید به‌عنوان بهترین خانه‌های بازی‌های ویدئویی، این بنای تاریخی غنی از وجود نباشد – فتنه‌های عجیب ادیت فینچ یا اسرار به تدریج در حال آشکار شدن Gone Home را ندارد – اما هنوز هم توانسته است حسی را منتقل کند. زندگی به خوبی در فضاهای ملموس و باورپذیر آن زندگی می‌کرد. و در حالی که تأثیر زیبایی‌شناختی آن آشکار است – سخت است که شاهد را در آسمان‌های درخشان و گیاهانی که به آرامی در حال تغییر هستند ندید – این ظاهری است که با دقت و قصد روشن تغییر کاربری داده شده است. رنگ‌های آن تابش‌های پر جنب و جوش طبیعت پر رونق، فضاهای آن به ظرافت و زیبایی چیده شده‌اند، و از آنجایی که منظره‌ای غنی از فاخته‌های دوردست و برگ‌هایی که به آرامی خش‌خش می‌زنند، شما را می‌شورند – Botany Manor در درجه اول بر صداهای دیژتیک تکیه می‌کند تا فانتزی بوکولیکی قانع‌کننده‌اش را ایجاد کند. تقریباً می توانید عطرهای گل را استشمام کنید و نسیم گرم تابستان را احساس کنید.


یک صفحه دوتایی از هرباریوم در بوتانی مانور، که گیاهی به نام Windmill Wort را نشان می دهد، با گلبرگ های خم شده برای گرفتن باد.


یک راه پله با دو پنجره بزرگ در Botany Manor.  تعداد زیادی پوشش چوبی و کفپوش شیک.


یک پیک نیک در محوطه Botany Manor برپا شده است

عمارت گیاه شناسی. | اعتبار تصویر: استودیو بالون / وایت‌هورن گیمز / یوروگیمر

در واقع، به جز یکی از ویژگی‌های هرباریوم آن، چیز بسیار کمی تهدیدی برای شکستن طلسم بوتانی مانور است. در حالی که نام سرنخ‌ها در کتاب شما به محض کشف ثبت می‌شوند تا بتوان آنها را به مدخل‌های مربوطه پیوست کرد، اما محتوای آنها چنین نیست. و از آنجایی که پیچیدگی بازی افزایش می‌یابد – زمانی که شما در حال دستکاری همزمان نیم دوجین اطلاعات بسیار خاص برای سه یا چهار گیاه مختلف هستید – شاید فراموش کردن یک جزئیات مرتبط یا حتی جایی که آن را در کجا کشف کرده‌اید، کمی آسان باشد. وهله اول شاید هدف این باشد که بازیکنان را با فضاهای غنی اطراف خود درگیر نگه داریم تا تمرکز آنها بر صفحات کتاب، اما، حداقل برای مغز پیر من، بار ذهنی فزاینده و نیاز مکرر به پشت سر گذاشتن دوباره خانه برای بازیابی جزئیات فراموش شده (من متوجه می شوم که دفترچه یادداشت در زندگی واقعی وجود دارد، اما زمانی که Herbarium از قبل در بازی وجود دارد، به نظر می رسد یک سازش بی ظرافت و ضد غوطه وری است)، به گونه ای خسته کننده بود که با Botany Manor در تضاد بود. طراحی سازگار .

اما حتی خصلت های گاه به گاه آن نیز در میان جذابیت های فراوانش به راحتی قابل بخشش است. Botany Manor ممکن است دقیقاً علمی نباشد – هرباریوم آن از گیاهان سوت‌زن، بیولومنسسنت و صاعقه‌زا، جستجوی قطعی در قلمروهای خارق‌العاده‌تر است – اما هنوز هم کاملاً آن قدردانی عمیق از شگفتی طبیعت را در بر می‌گیرد که در قلب هر گیاه دوست زندگی می‌کند. . مطمئناً، شکوفه‌های آبزی زنگ‌زن و سرخس‌های متمایل به موسیقی تخیلی هستند، اما آنها عجیب‌تر از مثلاً مثانه نیستند – گل‌های گوشت‌خوار با ارتفاع میلی‌متر که می‌توانند برای مکیدن طعمه‌شان نزدیک به ۶۰۰ برابر نیروی گرانش ایجاد کنند – یا Mimosa pudica، که با خجالت برگ های ظریف سرخس مانند خود را پس می زند. شاید یک بعدازظهر در شرکت Botany Manor کنجکاوی شما را برای طبیعت شعله ور کند، یا شاید به سادگی به گشت و گذار در گوشه های آفتابگیر آن، حل معدود معماهای هوشمندانه آن و لذت بردن از لذت های بی انتها در یک روز تابستانی دلربا خشنود شوید.

نسخه ای از Botany Manor برای بررسی توسط انتشارات Landfall ارائه شد.


منبع: https://www.eurogamer.net/botany-manor-review?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *