کسب‌وکارها هنوز در ویندوز ۱۰ گیر کرده‌اند و از به‌روزرسانی به ویندوز ۱۱ خودداری می‌کنند

کسب‌وکارها هنوز در ویندوز ۱۰ گیر کرده‌اند و از به‌روزرسانی به ویندوز ۱۱ خودداری می‌کنند

مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ با ویندوز ۱۱ سالی را که انتظارش را داشت سپری نکرد، زیرا حتی پس از دو سال در دسترس بودن عمومی، ویندوز ۱۰ همچنان (به طور قابل توجهی) محبوب تر است.

تا پایان سال ۲۰۲۳، ویندوز از هر ده سیستم عامل دسکتاپ (۷۳٪) هفت مورد را به خود اختصاص داده بود (از طریق Statcounter)، اما در اکثریت قریب به اتفاق آن موارد، این ویندوز ۱۰ بود که وجود داشت.

در واقع، دو سوم (۶۷٪) از تمام نصب‌ها ویندوز ۱۰ بوده و تنها بیش از یک چهارم (۲۷%) پلتفرم پرچمدار ردموند، ویندوز ۱۱ است.

ویندوز ۱۱ آنطور که مایکروسافت انتظار داشت موفق نیست

این شرکت کار خوبی در حذف کاربران ویندوز ۷ انجام داده است که در ابتدای سال ۲۰۲۳ ۱۱ درصد را به خود اختصاص داده است. در پایان، تنها ۳٪ از سیستم عاملی که اکنون پشتیبانی نمی شود استفاده می کردند.

با توجه به اینکه ویندوز ۱۰ تا اکتبر ۲۰۲۵ به پایان پشتیبانی (EOS) نمی رسد، به نظر می رسد که کسب و کارها از آن استفاده کنند و حتی پس از آن تاریخ، آنها همچنان این گزینه را خواهند داشت که برای چند سال اضافی به روز رسانی امنیتی پیشرفته پرداخت کنند. ESU).

در دسامبر ۲۰۲۳، زمانی که سهم بازار ویندوز ۱۱ واقعاً به صورت درصدی بسیار اندک کاهش یافت، مایکروسافت درخواستی صادر کرد که مشاغل به طور جدی به فکر ارتقاء بیفتند.

در آن زمان، جیسون لزنک، مدیر اصلی سرویس و تحویل ویندوز، اظهار داشت که ویندوز ۱۱، که اکنون “با هوش مصنوعی تقویت شده” است، بازگشت سرمایه ۲۵۰٪ را ارائه می دهد.

لزنک طیف وسیعی از گزینه‌های ارتقا را که اکنون کسب‌وکارها با آن‌ها مواجه هستند، برجسته کرد: ارتقای سیستم‌عامل، ارتقای کامل سخت‌افزار (برای دستگاه‌های پشتیبانی‌نشده) و استفاده از ماشین مجازی مانند ویندوز ۳۶۵٫

رویکرد دو جانبه مایکروسافت نه تنها شامل بیرون راندن افراد از ویندوز ۱۰ است، بلکه باعث جذابیت بیشتر ویندوز ۱۱ می شود. آخرین به روز رسانی بزرگ، با نام تجاری ۲۳H2، Copilot را مستقیماً به سیستم عامل اضافه کرد – یک ابزار هوش مصنوعی مولد که از فناوری مشابه ChatGPT استفاده می کند.

با توجه به اینکه رشد ویندوز ۱۱ در تابستان ۲۰۲۳ نسبتاً راکد بوده است، و دوباره در چند ماه پایانی سال، باید دید که کسب و کارها چقدر زود به سیستم عامل پرچمدار انتقال خواهند یافت.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/businesses-are-still-stuck-on-windows-10-refusing-to-update-to-windows-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *