بلوتوث Auracast در نمایشگاه CES 2024 همه جا وجود دارد. بنابراین، آن چیست؟

یکی از مزایای کلیدی بلوتوث LE Audio این است Auracast: راهی برای پخش محتوا به دستگاه های متصل در تنظیمات عمومی. همچنین به شما این امکان را می دهد که با غواصی در یک برنامه به راحتی چندین بلندگوی بی سیم را به یکدیگر متصل کنید. شاید مهمتر از همه، مانع ورود بسیار کم باشد زیرا یک برنامه اختصاصی Auracast در پلتفرم های تلفن همراه مانند iOS و Android ساخته خواهد شد. علاوه بر این، کانال‌های موجود را مانند دستگاه بلوتوث یا شبکه Wi-Fi انتخاب می‌کنید. این ساده است و به گونه ای ارائه شده است که افرادی که از گوشی هوشمند استفاده کرده اند با آن آشنا هستند. Auracast به طور مداوم توسط شرکت‌هایی که تجهیزات صوتی جدید خود را اعلام می‌کنند ذکر شده است CES 2024بنابراین در اینجا چیزی است که شما باید در مورد آن بدانید.

Auracast چیست؟

به زبان ساده، Auracast صدا را از طریق بلوتوث پخش می کند. فرستنده Auracast، که در تنظیمات عمومی می تواند یک افزونه حرفه ای برای تلویزیون یا جعبه ای باشد که شبیه روتر Wi-Fi نصب شده روی دیوار است. همچنین می‌توانید کانال‌های خود را از تلفن یا لپ‌تاپ ایجاد کنید تا موسیقی صدای یک برنامه تلویزیونی را به اشتراک بگذارید. این بدان معناست که می‌توانید هنگام سفر، صدای تلویزیون‌های بی‌صدا فرودگاه را به هدفون یا هدفون خود بفرستید. Auracast همچنین به شما این امکان را می دهد که اطلاعات پرواز و دروازه را بدون وقفه در سرگرمی های خود نگه دارید.

بلوتوث SIG، سازمانی که استانداردهای بلوتوث را تعریف می‌کند، در طول دموی CES، به تماشاگران اجازه می‌دهد تا سناریوی تلویزیون فرودگاهی فوق‌الذکر را تجربه کنند. جابجایی بین دو پخش ورزشی در یک نوار مصنوعی، به سادگی با ضربه زدن روی یکی یا دیگری در منوی Auracast آسان بود. یک ضربه دیگر به ما اجازه می دهد یک جریان خصوصی را از یک لپ تاپ بشنویم، که با رمز عبور محافظت می شود بنابراین فقط دعوت کنندگان مناسب می توانند به آن دسترسی داشته باشند. همچنین یک مورد استفاده وجود دارد که در آن صدای زنده از یک سخنرانی یا اجرا می تواند از طریق Auracast به طور مستقیم به هدفون، سمعک یا سایر دستگاه های گوش دادن بلوتوث پخش شود. به طور چشمگیری، هیچ تاخیری در هیچ یک از گزینه ها وجود ندارد زیرا هر بار تصاویر کاملاً مطابقت دارند.

بلوتوث Auracast در نمایشگاه CES 2024 همه جا وجود دارد. بنابراین، آن چیست؟
فرستنده تلویزیون بلوتوث LE Audio Auracast
عکس بیلی استیل/Engadget

چاک سابان، مدیر ارشد توسعه بازار در بلوتوث، در مورد آن Auracastهای خصوصی توضیح داد: “قیاسی که من استفاده می کنم بسیار شبیه به راه اندازی یک هات اسپات شخصی است.” “شما یک هات اسپات صوتی شخصی راه اندازی می کنید، آن را رمزگذاری می کنید، و سپس هر کسی که در اطراف من است که آن رمز عبور را دارد می تواند گوش دهد.”

Auracast همچنین به شما کمک می کند چندین بلندگوی بلوتوث را با فشار دادن یک دکمه به یکدیگر متصل کنید. تا به حال، اکثر شرکت‌ها از شما می‌خواستند دستگاه‌ها را در یک برنامه انتخاب کنید. اما شرکت هایی مانند JBL دکمه های اختصاصی Auracast را روی برخی از دستگاه های جدید خود قرار می دهند. روی شرکت خط حزب باکسبرای مثال، دکمه روی بلندگوی اصلی را که به تلفن خود وصل کرده اید فشار می دهید و سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه واحدهای متوالی را فشار دهید تا آنها را به هم پیوند دهید. علاوه بر این، در این سناریو می توانید تعداد بی نهایت بلندگو را به هم متصل کنید.

Auracast روی چه دستگاه هایی موجود است؟

برنامه بلوتوث LE Audio Auracast
عکس بیلی استیل/Engadget

Auracast یکی از ویژگی های Bluetooth LE Audio است که با بلوتوث ۵٫۲ عرضه شد. بنابراین از نظر فنی، هر هدفون، هدفون، سمعک، بلندگو و سایر دستگاه‌هایی که دارای آن نسخه استاندارد بی‌سیم هستند، می‌توانند با Auracast تنظیم شوند. با این حال، بلوتوث ۵٫۳ اجرای قوی تری از ابزار صوتی پخش را ارائه می دهد.

سابان گفت: «آنچه با ۵٫۳ به دست می آورید، قابلیت کانال های ISOC در هسته است که امکان چندین کانال مستقل را فراهم می کند. “شما می توانید به طور موثر چپ و راست را تجزیه کنید [channels] او همچنین توضیح داد که پردازش تمام این موارد از هدفون یا هدفون به گوشی منتقل شده است که باعث افزایش عمر باتری، عملکرد و کارایی دستگاه‌های بلوتوث می‌شود.

کی Auracast در دسترس خواهد بود؟

بسیاری از دستگاه های بلوتوث از بلوتوث ۵٫۲ یا ۵٫۳ و LE Audio پشتیبانی می کنند. از آنجایی که Auracast بخشی از بلوتوث است، نیازی به فناوری اضافی برای گنجاندن آن نیست، محصولات فقط باید از نسخه های اخیر استاندارد بی سیم پشتیبانی کنند. از آنجا، این به تک تک شرکت ها بستگی دارد که سوئیچ LE Audio و Auracast را باز کنند. در طول سال ۲۰۲۳ و در اینجا در CES، تعداد زیادی از برندهای صوتی گفته اند که در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن پشتیبانی از این ویژگی از طریق به روز رسانی های هوایی در اواخر سال ۲۰۲۴ هستند.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/bluetooth-auracast-is-everywhere-at-ces-2024-so-what-is-it-224509414.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/bluetooth-auracast-is-everywhere-at-ces-2024-so-what-is-it-224509414.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *