بهترین برنامه های بودجه بندی برای جایگزینی Mint

اگر نشنیده اید، برنامه بودجه بندی محبوب Mint در شرف رفتن است. شرکت مادر Intuit این سرویس را در ۲۴ مارس ۲۰۲۴ تعطیل خواهد کرد. این شرکت به مردم پیشنهاد می کند به سایر برنامه های مالی شخصی خود مهاجرت کنند. کارما اعتباری. مینت تا سال ۲۰۲۱ ۳٫۶ میلیون کاربر فعال داشت. مطابق با بلومبرگو من یکی از آنها هستم. من از این برنامه برای ردیابی همه حساب‌هایم در یک مکان استفاده می‌کنم بدون اینکه نیازی به ورود به برنامه‌های بانکی بسیار متفاوت داشته باشم. اما من همچنین از آن برای نظارت بر امتیاز اعتباری خود، پایبندی به بودجه ماهانه و تعیین اهدافی مانند ایجاد یک صندوق در روزهای بارانی یا پرداخت سریعتر وام مسکن خود استفاده کرده ام.

Intuit در مورد اینکه آیا قصد دارد ویژگی های بودجه Mint را در Credit Karma قرار دهد یا خیر، اظهار نظر نکرده است، اما همانطور که هست، Credit Karma جایگزین Mint نیست: هدف آن نظارت بر اعتبار شما است و امیدوار است Intuit شما را به سمت کارت های اعتباری و سایر موارد مالی هدایت کند. محصولات .

بنابراین، در طول یک ماه گذشته، من نیم دوجین برنامه پولی رقیب خوبی را دانلود کردم تا ببینم آیا کسی ممکن است آن را به عنوان جایگزین دائمی Mint حذف کند. آنچه در زیر می آید راهنمای من است که می خواستم بخوانم: مقایسه برنامه های بودجه بندی که قول می دهند ارزش خالص و هزینه های شما را در یک مکان ردیابی کنند. به من بپیوندید تا از سوراخ خرگوش بیفتم.

چطور تست کردیم

ابتدا باید کمی تحقیق می کردم. برای یافتن لیستی از برنامه‌ها برای آزمایش، با گوگل قابل اعتماد (و حتی قابل اعتمادتر Reddit) مشورت کردم. خواندن بررسی برنامه های محبوب در اپ استور؛ و همچنین از دوستان و همکاران پرسیده است که از چه برنامه های ردیابی بودجه استفاده می کنند. برخی از برنامه هایی که پیدا کردم رایگان بودند، درست مانند Mint. اینها، البته، تعداد زیادی تبلیغات (ببخشید، “پیشنهادها”) را برای ماندن در تجارت نشان می دهند. اما اکثر برنامه‌های موجود به اشتراک پولی نیاز دارند، با قیمت‌هایی که معمولاً در حدود ۱۰۰ دلار در سال یا ۱۵ دلار در ماه است. (اسپویلر: انتخاب برتر من ارزان تر از آن است.)

از آنجایی که این راهنما برای کمک به کاربران Mint برای یافتن جایگزین دائمی طراحی شده است، هر سرویسی که من برای آزمایش انتخاب کردم نیاز به انجام چندین کار داشت: همه داده‌های حساب شما را در یک مکان وارد کنید. ارائه ابزارهای بودجه بندی؛ و هزینه، ارزش خالص و امتیاز اعتباری خود را پیگیری کنید. به جز موارد ذکر شده، همه این برنامه ها برای iOS، Android و وب در دسترس هستند.

هنگامی که فهرست کوتاه شش برنامه خود را داشتم، شروع به تنظیم آنها کردم. به خاطر آزمایش کامل این برنامه‌ها (و به یاد داشته باشید، من واقعاً به دنبال جایگزینی برای Mint بودم)، هر حسابی را به هر برنامه ردیابی اضافه کردم، مهم نیست که موجودی چقدر کوچک یا غیرمادی باشد. اتفاقی که افتاد یک امر واقعی بود روز گراند هاگ احراز هویت دو مرحله ای فقط چند ساعت از وارد کردن رمزهای عبور و رمزهای عبور یکبار مصرف، برای همان بانک ها بیش از نیم دوجین. امیدوارم فقط یک بار این کار را انجام دهید.

Plaid چیست و چگونه کار می کند؟

یک اسکرین شات که نحوه اتصال به مؤسسات مالی با استفاده از Plaid را نشان می دهد، در این مورد از طریق برنامه NerdWallet.
دانا وولمن / انگجت

هر یک از برنامه‌هایی که من آزمایش کردم از یک شبکه زیربنایی به نام Plaid برای جمع‌آوری داده‌های مالی استفاده می‌کنند، بنابراین ارزش آن را دارد که در بالا توضیح دهیم که چیست و چگونه کار می‌کند. Plaid به عنوان یک استارت آپ فین تک در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و امروزه استاندارد صنعت در ارتباط بانک ها با برنامه های شخص ثالث است. Plaid با بیش از ۱۲۰۰۰ موسسه مالی در سراسر ایالات متحده، کانادا و اروپا کار می کند. علاوه بر این، بیش از ۸۰۰۰ برنامه و سرویس شخص ثالث به Plaid متکی هستند، این شرکت ادعا می کند.

برای روشن بودن، برای استفاده از آن به یک برنامه Plaid اختصاصی نیاز ندارید. این فناوری در مجموعه گسترده ای از برنامه ها، از جمله ردیاب های بودجه ای که برای این راهنما آزمایش کردم، ساخته شده است. پس از یافتن گزینه “افزودن حساب” در هر کدام که از آن استفاده می کنید، منویی از بانک های رایج را مشاهده خواهید کرد. همچنین یک قسمت جستجو وجود دارد که می توانید از آن برای جستجوی مستقیم قسمت خود استفاده کنید. هنگامی که شما را پیدا کردید، از شما خواسته می شود که اعتبار ورود خود را وارد کنید. اگر احراز هویت دو مرحله‌ای را تنظیم کرده‌اید، باید یک رمز عبور یک‌بار مصرف را نیز وارد کنید.

به عنوان واسطه، Plaid یک گذرنامه برای اطلاعاتی است که ممکن است شامل مانده حساب، سابقه تراکنش، نوع حساب و مسیریابی یا شماره حساب شما باشد. Plaid از رمزگذاری استفاده می‌کند و می‌گوید که سیاستی مبنی بر عدم فروش یا اجاره داده‌های مشتری به شرکت‌های دیگر دارد. با این حال، اگر در سال ۲۰۲۲ متوجه این موضوع نمی شدم، کارم را انجام نمی دادم پلید مجبور شد ۵۸ میلیون دلار به مصرف کنندگان در یک کت و شلوار دسته جمعی بپردازد برای جمع آوری “داده های مالی بیشتر از آنچه لازم بود.” به عنوان بخشی از تسویه حساب، Plaid مجبور شد برخی از شیوه های تجاری خود را تغییر دهد.

در بیانیه ای که به Engadget ارائه شد، سخنگوی Plaid گفت که این شرکت به رد ادعاهای مبنی بر این دعوی ادامه می دهد و “مرکز شرایط غیرمالی در حل و فصل بر روی سرعت بخشیدن به جریان های کاری از قبل در حال انجام مربوط به ارائه شفافیت بیشتر به مردم متمرکز شده است. نقش Plaid در اتصال حساب‌هایشان و حصول اطمینان از اینکه جریان کاری ما در مورد به حداقل رساندن داده‌ها در مسیر خود باقی می‌ماند.”

چگونه داده های مالی خود را از Mint وارد کنیم

اگر فقط وارد کردن داده ها از Mint به آسانی وارد کردن اعتبار خود از داخل برنامه بودجه بندی جدید خود و زدن “واردات” بود. در واقع، هر برنامه‌ای که توانایی پورت کردن آمار شما از Mint را تبلیغ می‌کند، فقط یک فایل CSV از تراکنش‌ها و سایر داده‌ها را آپلود می‌کند.

برای دانلود فایل CSV از Mint مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد Mint.com شوید و ضربه بزنید معاملات در منوی سمت چپ صفحه نمایش.

  2. یک حساب کاربری انتخاب کنید یا همه حساب ها.

  3. به پایین بروید و به دنبال آن بگردیدصادرات [number] معاملات“با چاپ کوچکتر.

  4. فایل CSV شما باید دانلود شود.

توجه: دانلود بر اساس هر حساب ممکن است آزاردهنده‌تر به نظر برسد، اما می‌تواند به شما در راه‌اندازی از طرف دیگر کمک کند، اگر برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید تراکنش‌ها را یک به یک به حساب‌های مربوطه وارد کنید.

بهترین برنامه بودجه بندی به طور کلی: Quicken Simplify

جناس در نظر گرفته نشده است، اما آنچه در مورد آن دوست دارم Quicken Simplifi سادگی آن است در حالی که سایر برنامه‌ها سعی می‌کنند خود را با تم‌های تاریک و شکلک‌های قابل تنظیم متمایز کنند، Simplifi یک رابط کاربری تمیز دارد، با صفحه فرود که فقط به مرور آن ادامه می‌دهید تا یک نمای کلی از همه آمارهای خود به دست آورید. اینها شامل ترازهای اصلی شما می شود. دارایی خالص؛ هزینه های اخیر؛ پرداخت های مکرر آتی؛ تصویری از برنامه هزینه شما؛ دسته بندی هزینه های برتر؛ دستاوردهای؛ و هر فهرست پیگیری که تنظیم کرده اید. همچنین می توانید اهداف پس انداز را در جای دیگری از برنامه تنظیم کنید. همچنین از این که چگونه تجسم‌های مرتب و تقریباً بازیگوشی را ارائه می‌کند، بدون اینکه درهم به نظر برسند، قدردانی می‌کنم. بعد از یک روز یا بیشتر در داشبوردهای موبایل و وب احساس کردم که در خانه هستم، که سریعتر از آن چیزی است که با برخی از خدمات رقیب سازگار شده بودم (من به شما، YNAB و Monarch نگاه می کنم).

راه اندازی با Simplifi عمدتا بدون درد بود. من به ویژه از اینکه چگونه به راحتی به Fidelity متصل شد، تحت تأثیر قرار گرفتم. همه ردیاب های بودجه به هر دلیلی این کار را نمی کنند. این همچنین یکی از تنها خدماتی است که من آزمایش کردم و به شما امکان دعوت از همسر یا مشاور مالی را برای مدیریت مشترک حساب خود می دهد.

اسکرین شات از
دانا وولمن / انگجت

در عمل، Simplifi برخی از هزینه های من را به اشتباه دسته بندی کرد، اما در مقایسه با هیچ یک از این ردیاب های بودجه، هیچ چیز غیرعادی نبود. همانطور که در حال بررسی تراکنش‌ها هستید، همچنین می‌توانید علامت‌گذاری کنید که آیا منتظر بازپرداخت هستید یا خیر، که این یک ویژگی منحصربه‌فرد در میان خدماتی است که من آزمایش کردم. Simplifi همچنین درآمد معمولی من را بهتر از برخی برنامه های دیگر که آزمایش کردم تخمین زد. بیشتر از همه، من از این گزینه که بتوانم برخی، اما نه همه، خریدهای یک تاجر را به‌عنوان تکراری دسته‌بندی کنم، قدردانی کردم. به عنوان مثال، من می‌توانم دو اشتراک و ذخیره آمازون خود را به عنوان پرداخت‌های مکرر اضافه کنم، بدون اینکه لازم باشد برای هر خرید آمازون یک قانون کلی ایجاد کنم.

ویژگی بودجه بندی نیز خود توضیحی است. فقط بررسی کنید که درآمد معمولی شما دقیق باشد و مطمئن شوید که پرداخت های مکرر را تنظیم کرده و یادداشت کنید که کدام صورتحساب و کدام اشتراک است. این مهم است زیرا Simplifi مجموع درآمد خانه شما و همچنین رقم “درآمد پس از قبض” را به شما نشان می دهد. این تعداد شامل صورت‌حساب‌ها است، اما نه اشتراک‌های اختیاری. از آنجا، می توانید اهداف هزینه را بر اساس دسته بندی در سطل “هزینه های برنامه ریزی شده” اضافه کنید. هزینه های برنامه ریزی شده همچنین می تواند شامل هزینه های یکباره باشد، نه فقط بودجه های ماهانه. وقتی بودجه ایجاد می کنید، Simplifi عددی را بر اساس میانگین شش ماهه پیشنهاد می کند.

نه دلال‌شکن‌ها، بلکه دو نکته را در هنگام شروع باید به خاطر بسپارید: Simplifi از این جهت قابل توجه است که نمی‌توانید از طریق اپل یا Google حسابی راه‌اندازی کنید. همچنین هیچ گزینه ای برای آزمایش رایگان وجود ندارد، اگرچه Quicken قول “۳۰ روز ضمانت بازگشت پول” را داده است.

بهترین برنامه بودجه بندی (نائب قهرمان): Monarch Money

پول پادشاه روی من رشد کرد اولین برداشت من از برنامه، که توسط مدیر محصول سابق Mint تأسیس شد، این بود که استفاده از آن نسبت به سایرین در این لیست، از جمله Simplifi، NerdWallet و Copilot، دشوارتر است. و هست. برای مثال، ویرایش دسته‌های هزینه، افزودن تراکنش‌های مکرر و ایجاد قوانین، کمی پیچیده‌تر از آن چیزی است که باید باشد، مخصوصاً در اپلیکیشن موبایل. (توصیه من: از برنامه وب برای تنظیم دقیق جزئیات استفاده کنید.) Monarch همچنین درآمد من را درست دریافت نکرد. مجبور شدم آن را ویرایش کنم.

با این حال، پس از راه اندازی، Monarch سطح چشمگیری از جزئیات را ارائه می دهد. در بخش بودجه، می‌توانید ترازنامه‌ای را ببینید که بودجه‌ها و واقعیات هر دسته را نشان می‌دهد. همچنین یک پیش‌بینی برای سال یا ماه پیدا خواهید کرد. و هزینه های مکرر نه تنها توسط تاجر، بلکه سایر پارامترها نیز قابل تنظیم است. به عنوان مثال، در حالی که اکثر خریدهای آمازون ممکن است به عنوان “خرید” علامت گذاری شوند، آنهایی که برای مقادیر ۵۴٫۱۸ دلار یا ۳۴٫۱۸ دلار هستند، قطعاً لوازم کودک هستند و می توانند هر بار به طور خودکار به عنوان چنین علامت گذاری شوند، نه اینکه به عنوان پرداخت های تکراری برنامه ریزی شوند. با این حال، به طرز عجیبی، هیچ راهی برای علامت گذاری پرداخت های مکرر خاص به عنوان صورت حساب وجود ندارد.

اسکرین شات از
دانا وولمن / انگجت

مدت زیادی از انتشار این داستان در دسامبر ۲۰۲۳ نگذشته بود، Monarch معرفی کرد یک بخش گزارش دقیق که در آن می توانید نمودارهای درخواستی را بر اساس مواردی مانند حساب ها، دسته ها و برچسب ها ایجاد کنید. این ویژگی در حال حاضر فقط در نسخه وب برنامه موجود است. به عنوان بخشی از همین به‌روزرسانی، Monarch پشتیبانی از یک جمع‌کننده را اضافه کرد که به‌روزرسانی خودکار ارزش خودروی شما را ممکن می‌سازد. این ویژگی‌ها نیز احتمالاً برای کاربران قدرتمندی که رویکرد عملی‌تری را برای مدیریت امور مالی خود ترجیح می‌دهند جذاب باشد.

اپلیکیشن موبایل عمدتاً خود توضیحی است. داشبورد اصلی ارزش خالص شما را نشان می دهد. چهار تراکنش اخیر شما؛ مقایسه هزینه های ماه به ماه؛ درآمد ماهانه تا به امروز؛ صورت حساب های آینده؛ یک عکس سرمایه گذاری فهرستی از اهدافی که تعیین کرده اید؛ و در نهایت، پیوندی به بررسی ماهانه شما. آن ماه در بررسی دقیق تر از بسیاری است و به جریان نقدی می پردازد. دسته بندی های بالای درآمد و هزینه؛ روند جریان نقدی؛ تغییرات در ارزش خالص، دارایی ها و بدهی های شما؛ به علاوه تفکیک دارایی و بدهی.

در صفحه اصلی، برگه‌هایی برای حساب‌ها، تراکنش‌ها، جریان نقدی، بودجه و موارد تکراری نیز پیدا خواهید کرد. مانند بسیاری از برنامه‌های دیگر ارائه شده در اینجا، Monarch می‌تواند هزینه‌ها و درآمدهای مکرر را به‌طور خودکار شناسایی کند، حتی اگر دسته‌بندی اشتباه داشته باشد. (همه تا حدی این کار را انجام می دهند.) دسته بندی هزینه ها با ایموجی مشخص می شوند که اگر تمایل دارید می توانید آنها را سفارشی کنید.

Monarch Money از ترکیب Plaid استفاده می کند، MX و Finicity، یک شبکه رقیب متعلق به Mastercard. به عنوان بخشی از به روز رسانی در اواخر دسامبر، Monarch همچنین اتصال از طریق آن دو شبکه دیگر را آسان تر کرده است، اگر به دلایلی Plaid از کار بیفتد. مشابه NerdWallet، هر بار که می‌خواستم از صفحه Plaid رد شوم و حساب دیگری اضافه کنم، متوجه شدم که احراز هویت دو مرحله‌ای را تکمیل می‌کنم. قابل ذکر است، Monarch تنها برنامه دیگری است که من آزمایش کردم که به شما امکان می دهد به شخص دیگری در خانواده خود دسترسی داشته باشید – احتمالاً یک همسر یا مشاور مالی. پادشاه نیز دارای پسوند کروم است برای وارد کردن از Mint، اگرچه در واقع این فقط یک میانبر برای دانلود یک فایل CSV است، که باید صرف نظر از اینکه کجا اطلاعات Mint خود را انتخاب می کنید انجام دهید.

به زودی، Monarch می گوید که همگام سازی را برای معاملات سرمایه گذاری اضافه می کند. پیگیری صورتحساب؛ یک رویکرد دقیق تر و “شهودی” برای تعیین هدف. و نمودار ارزش خالص در موبایل. Monarch جدول زمانی برای اکثر این موارد ارائه نکرده است، به جز اینکه گفته است ویژگی اهداف بهبود یافته در اوایل سال ۲۰۲۴ ارائه می شود.

بهترین نوآور: Copilot Money

Copilot Money ممکن است بهترین ردیاب بودجه باشد که من آزمایش کردم. همچنین دارای ویژگی منحصر به فرد بودن برای iOS و Mac است – حداقل در حال حاضر. آندرس اوگارته، مدیر عامل شرکت، علناً قول داده است که اندروید و برنامه‌های وب در سال ۲۰۲۴ (به احتمال زیاد نیمه دوم سال، به من می‌گوید). اما تا زمانی که به پایان نرسد، نمی‌توانم Copilot را برای اکثر افرادی که رقبای خوب زیادی دارند، توصیه کنم.

ویژگی های دیگری وجود دارد که Copilot از دست داده است که من به آنها خواهم پرداخت. اما امیدوار کننده است و باید مراقب آن بود. این فقط یک برنامه سریع، کارآمد و به خوبی طراحی شده است، و کاربران اندروید زمانی که در نهایت بتوانند آن را دانلود کنند، بسیار خوشحال خواهند شد. از رنگ‌ها، شکلک‌ها و نمودارها به خوبی استفاده می‌کند تا به شما کمک کند در یک نگاه متوجه شوید که چگونه در همه چیز از بودجه‌هایتان گرفته تا عملکرد سرمایه‌گذاری‌تان و بدهی‌های کارت اعتباری‌تان در طول زمان انجام می‌دهید. به طور خاص، Copilot تقریباً از هر برنامه دیگری در تجسم هزینه های تکرارشونده ماهانه شما کار بهتری انجام می دهد.

با این حال، پشت آن رنگ‌های تند و شکلک‌های زیبا، عملکردی پیچیده وجود دارد. با طبقه‌بندی هزینه‌های خود، «هوش» مبتنی بر هوش مصنوعی Copilot هوشمندتر می‌شود. (همچنین می توانید دسته بندی های خود را با انتخاب شکلک خود اضافه کنید.) این کامل نیست. Copilot برخی از خریدها را به اشتباه دسته بندی کرده است (همه آنها این کار را انجام می دهند)، اما ویرایش آن را نسبت به بسیاری دیگر آسان تر می کند. علاوه بر این، ویژگی جستجوی داخلی بسیار سریع است. به محض اینکه شروع به تایپ می کنید، شروع به کم کردن می کند.

تصویری از برنامه iOS Copilot Money.
دانا وولمن / انگجت

Copilot همچنین در ارائه ادغام آمازون و Venmo منحصر به فرد است و به شما امکان می دهد جزئیات تراکنش را مشاهده کنید. با آمازون، این فقط نیاز به ورود به حساب آمازون خود از طریق یک مرورگر درون برنامه ای دارد. برای Venmo، شما باید fwd@copilot.money را به عنوان یک آدرس ارسال و سپس یک فیلتر ایجاد کنید، که در آن ایمیل‌های ارسالی از venmo@venmo.com به طور خودکار به fwd@copilot.money ارسال می شوند.

در حالی که برنامه به شدت خودکار است، من هنوز از اینکه Copilot تراکنش های جدید را برای بررسی علامت گذاری می کند، قدردانی می کنم. این یک راه خوب برای حذف هزینه های تقلبی و همچنین تا حدودی در مورد عادت های خرج کردن خود است.

مانند Monarch Money، Copilot اخیراً برنامه خود را به روز کرد تا اتصال به بانک ها از طریق شبکه هایی غیر از Plaid آسان تر شود. به عنوان بخشی از همین به‌روزرسانی، Copilot می‌گوید که اتصالات خود را با American Express و Fidelity بهبود بخشیده است که باز هم می‌تواند برای برخی از برنامه‌های ردیابی بودجه مشکل ایجاد کند.

از آنجایی که این برنامه نسبتا جدید است (در اوایل سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد)، این شرکت همچنان در حال پیشروی در رقابت در برخی از ویژگی های میز است. اوگارته به من گفت که تیم او تقریباً ساختن یک بخش جریان نقدی دقیق را به پایان رسانده است که می تواند قبل از پایان سال ۲۰۲۳ راه اندازی شود، اما به احتمال زیاد در اوایل سال ۲۰۲۴٫ وب سایت آنCopilot همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را وعده می‌دهد که بر روی پلتفرم فعلی “هوشمندی” آن ساخته می‌شوند، پلتفرمی که طبقه‌بندی هزینه‌های هوشمند آن را تقویت می‌کند. اینها عبارتند از “اهداف مالی هوشمند”، جستجوی زبان طبیعی، رابط چت، پیش بینی و معیار. Ugarte به من می‌گوید که این معیار به این منظور است که به مردم این حس را بدهد که در مقایسه با سایر کاربران Copilot چه عملکردی دارند، هم در هزینه‌ها و هم در عملکرد سرمایه‌گذاری. بیشتر این ویژگی ها باید در سال جدید وارد شوند.

Copilot چند کار جالب برای مشتریان جدید انجام می دهد که آن را از رقبا متمایز می کند. یک “حالت دمو” وجود دارد که شبیه یک شبیه ساز بازی است. بدون نیاز به اضافه کردن حساب های خود این شرکت همچنین دو ماه رایگان را با RIPMINT ارائه می دهد – یک پیشنهاد مقدماتی سخاوتمندانه تر از همه. وقتی بالاخره زمان تسویه حساب فرا رسید، طرح ماهانه ۷٫۹۲ دلاری ارزان‌تر از برخی برنامه‌های رقیب است، اگرچه گزینه سالیانه ۹۵ دلاری نیز در همان مکان است.

بهترین برنامه بودجه بندی رایگان: NerdWallet

شاید بدانی NerdWallet به عنوان سایتی که ترکیبی از اخبار مالی شخصی، توضیح دهندگان و راهنماها را ارائه می دهد. زمانی که یک اصطلاح مالی را که به اندازه کافی نمی دانم و مطمئن هستم در گوگل جستجو می کنم آن را می بینم، یکی از سایت هایی است که به احتمال زیاد روی آن کلیک می کنم. همانطور که اتفاق می افتد، NerdWallet همچنین دارای یکی از تنها برنامه های ردیابی بودجه رایگان است که من آزمایش کردم. در واقع، هیچ نسخه پولی وجود ندارد. هیچ چیز در پشت دیوار قفل نیست. نکته اصلی: همه جا تبلیغات وجود دارد. انصافاً نسخه رایگان Mint هم همینطور بود.

حتی با وجود پیشنهادات غیرقابل اجتناب کارت اعتباری، NerdWallet یک رابط کاربری تمیز و قابل درک دارد که شامل یک وب و یک برنامه تلفن همراه است. معیارهای کلیدی که برجسته ترین آنها را برجسته می کند، جریان نقدی، ارزش خالص و امتیاز اعتباری شما است. (قابل توجه، اگرچه خود Mint نظارت بر امتیاز اعتباری را ارائه می دهد، اما اکثر رقبای آن این کار را نمی کنند.) من به ویژه از بینش های هفتگی لذت بردم، که در مواردی مانند جایی که بیشترین پول را خرج کرده اید یا هزینه هایی که پرداخت کرده اید – و این که چگونه مقایسه می شود، لذت بردم. به ماه قبل از آنجایی که این NerdWallet، دایره‌المعارفی از اطلاعات مالی است، هنگام تنظیم حساب‌های خود گزینه‌های دسته‌بندی خاصی را دریافت می‌کنید (به این فکر کنید: IRA Roth یا غیر Roth).

اسکرین شات از
دانا وولمن / انگجت

NerdWallet به‌عنوان یک برنامه بودجه‌بندی، حتی اگر کمی ابتدایی باشد، بسیار قابل استفاده است. مانند سایر برنامه‌هایی که آزمایش کردم، می‌توانید قبض‌های تکراری را تنظیم کنید. مهمتر از همه، این قانون از قانون بودجه بندی محبوب ۵۰/۳۰/۲۰ پیروی می کند، که شما را مجبور می کند ۵۰٪ بودجه خود را برای چیزهایی که نیاز دارید، ۳۰٪ را برای چیزهایی که می خواهید و ۲۰٪ باقیمانده را به پس انداز یا بازپرداخت بدهی اختصاص دهید. اگر این برای شما کار می کند، عالی است – فقط بدانید که نمی توانید بودجه خود را به اندازه برخی از برنامه های رقیب سفارشی کنید. در حال حاضر نمی‌توانید دسته‌های هزینه‌های سفارشی ایجاد کنید، اگرچه یادداشتی در قسمت داشبورد برنامه می‌گوید «در آینده می‌توانید آنها را سفارشی کنید». همچنین نمی‌توانید آیتم‌ها را از ستون خواسته‌ها به «نیازها» یا برعکس منتقل کنید، اما «در آینده، می‌توانید تراکنش‌های خاصی را برای مدیریت فعال آنچه در هر گروه قرار می‌گیرد منتقل کنید». با این حال، سخنگوی NerdWallet از ارائه ETA خودداری کرد.

در نهایت، شایان ذکر است که NerdWallet یکی از طاقت‌فرساترین فرآیندهای راه‌اندازی را در بین هر برنامه‌ای که من آزمایش کردم، داشت. من فکر نمی‌کنم این یک معامله‌شکن باشد، زیرا شما فقط باید یک بار آن را انجام دهید و امیدوارم شش یا هفت برنامه را پشت سر هم مانند من راه‌اندازی نکنید. چیزی که نصب NerdWallet را به خصوص خسته کننده می کرد این است که هر بار که می خواستم یک حساب اضافه کنم، باید یک فرآیند احراز هویت دو مرحله ای را انجام می دادم تا حتی از صفحه splash Plaid عبور کنم، و این شامل ۲FA که در هر یک از آنها تنظیم کرده بودم نمی شود. بانک های من سخنگوی Plaid می گوید که این یک سیاست امنیتی در انتهای NerdWallet است، نه Plaid.

دقیقاً به این دلیل که NerdWallet یکی از تنها ردیاب‌های بودجه است که نظارت بر امتیاز اعتباری را ارائه می‌کند، در طول راه‌اندازی به اطلاعات شخصی شما از جمله تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن و چهار رقم آخر شماره تأمین اجتماعی شما نیز نیاز دارد. در مورد Credit Karma که نظارت بر امتیاز اعتباری را نیز انجام می دهد، همینطور است.

در ارتباط با فرآیند راه‌اندازی، متوجه شدم که NerdWallet نسبت به سایر برنامه‌ها در تشخیص خودکار درآمد معمولی من مهارت کمتری دارد. در مورد من، یک حواله بانکی بزرگ یکباره به عنوان درآمد حساب می‌شد، در این مرحله تنها گزینه دیگر من این بود که درآمدم را به صورت دستی وارد کنم (که کمی آزاردهنده است زیرا برای بررسی مجدد برداشتم به برگه دستمزد نیاز داشتم. پرداخت در منزل).

برنامه های بودجه بندی که ما نیز آزمایش کردیم

YNAB

YNAB است با اعتراف خودش، “متفاوت از هر چیزی که قبلاً امتحان کرده اید.” این اپلیکیشن که نام آن کوتاه شده عبارت You Need a Budget است، یک سیستم بودجه بندی به اصطلاح مبتنی بر صفر را تبلیغ می کند که شما را مجبور می کند برای هر دلاری که به دست می آورید، هدف تعیین کنید. یک قیاس پرکاربرد قرار دادن هر دلار در پاکت است. شما همیشه می توانید پول را از یک پاکت نامه به پاکت دیگر منتقل کنید. این پاکت ها می توانند شامل اجاره و خدمات آب و برق، همراه با هزینه های پیش بینی نشده مانند هدایای تعطیلات و تعمیر اجتناب ناپذیر خودرو باشند. ایده این است که اگر هر ماه مبلغ مشخصی را برای ناشناخته ها در نظر بگیرید، آنها احساس نخواهند کرد که دزدکی به شما حمله می کنند.

نکته مهم این است که YNAB فقط به پولی که اکنون در حساب های خود دارید می پردازد. این برنامه از شما نمی‌خواهد که درآمد خود را در خانه ارائه کنید یا پرداخت‌های درآمدی مکرر را تنظیم کنید (اگرچه راهی برای انجام این کار وجود دارد). پولی که بعداً در ماه از طریق شغل حقوقی خود به دست خواهید آورد، مرتبط نیست، زیرا YNAB درگیر پیش بینی نیست.

یادگیری این برنامه از هر برنامه دیگری در اینجا دشوارتر است و به تلاش مداوم بیشتری از کاربر نیاز دارد. و YNAB این را می داند. در داخل هر دو برنامه موبایل و وب، پیوندهایی به ویدیوها و سایر آموزش ها وجود دارد. اگرچه من هرگز با رابط کاربری راحت نبودم، اما از اصرار YNAB بر عمدی قدردانی کردم. مجبور کردن کاربران به پیش نویس بودجه جدید در هر ماه و بررسی هر تراکنش لزوماً چیز بدی نیست. همانطور که YNAB در وب سایت خود می گوید، “مطمئنا، شما نمودارهای دایره ای دارید که نشان می دهد مقدار پول ناپسندی را در رستوران ها خرج کرده اید – اما هنوز مقدار زیادی پول زشت را در رستوران ها خرج کرده اید.” من می‌توانم ببینم که این رویکرد برای افرادی مفید است که تمایل ندارند در یک زمان معین پول نقد زیادی ذخیره کنند، یا عادت‌های خرج کردنی دارند که می‌خواهند اصلاح کنند (برای حذف مثال خود YNAB، چهار بار سفارش Seamless هفته).

همکار من والنتینا پالادینو، با دانستن اینکه من روی این راهنما کار می کنم، ردی محترمانه نوشت، توضیح می دهد که چرا او سال ها از YNAB استفاده می کند. شاید شما هم مانند او اهداف پس انداز عمده ای داشته باشید که می خواهید به آنها برسید، خواه پرداخت هزینه عروسی یا خرید خانه باشد. پیشنهاد می کنم ستون او را بخوانید. با این حال، برای من، رویکرد YNAB بیش از حد به نظر می رسد.

PocketGuard

PocketGuard یکی از تنها ردیاب های بودجه رایگان معتبری است که در تحقیقات خود پیدا کردم. فقط بدانید که در سطح رایگان بسیار محدودتر از NerdWallet یا Mint است. در آزمایشم، پس از اینکه سعی کردم بیش از دو حساب بانکی را به هم مرتبط کنم، از من خواسته شد که پرداخت کنم. خیلی رایگان، مگر اینکه با یک حساب نقدی و یک کارت اعتباری همه چیز را ساده نگه دارید. هنگامی که زمان ارتقا به PocketGuard Plus فرا می رسد، سه گزینه دارید: پرداخت ۷٫۹۹ دلار در ماه، ۳۴٫۹۹ دلار در سال یا ۷۹٫۹۹ دلار برای یک مجوز یکباره مادام العمر. این گزینه مادام العمر در واقع یکی از معدود نقاط فروش منحصر به فرد برای من است: مطمئن هستم که برخی از مردم از یک بار پرداخت قدردانی می کنند و دیگر مجبور نمی شوند برای آن بودجه بپردازند.

از صفحه اصلی، برگه‌هایی برای حساب‌ها، اطلاعات آماری، تراکنش‌ها و «Plan» را می‌بینید، جایی که می‌بینید پرداخت‌های مکرر در بالای بودجه به نظر می‌رسد. صفحه نمای کلی اصلی، دارایی خالص، کل دارایی ها و بدهی های شما را نشان می دهد. درآمد خالص و کل مخارج ماه؛ صورت حساب های آینده؛ یک یادآوری مفید از زمانی که چک حقوق بعدی شما به زمین می رسد. هر طرح پرداخت بدهی که دارید؛ و هر هدفی

اسکرین شات از
دانا وولمن / انگجت

مانند برخی از برنامه‌های دیگر، از جمله Quicken Simplifi، PocketGuard رویکرد «بعد از صورت‌حساب» را ترویج می‌کند، که در آن تمام صورت‌حساب‌های تکراری خود را وارد می‌کنید، و سپس PocketGuard آنچه باقی مانده است را به شما نشان می‌دهد، و یعنی آنچه شما قرار است بودجه بندی کنید: درآمد قابل تصرف شما. بدیهی است که سایر اپلیکیشن‌ها فلسفه متفاوتی دارند: تمام درآمد پس از مالیات خود را در نظر بگیرید و از آن برای پرداخت صورت‌حساب‌ها، خرید چیزهایی که می‌خواهید و شاید حتی کمی پس‌انداز استفاده کنید. اما در PocketGuard، این شماره “در جیب شما” است که برجسته ترین است. به اعتبار PocketGuard، آن را به خوبی تجسم می کند که کدام صورتحساب ها در آینده هستند و کدام یک را قبلا پرداخت کرده اید.

PocketGuard نیز دارد علنی متعهد شد برای افزودن برخی از ویژگی‌های پرطرفدار در اوایل سال ۲۰۲۴٫ این ویژگی‌ها عبارتند از بودجه‌ریزی مجدد در ژانویه ۲۰۲۴، قوانین طبقه‌بندی در فوریه و دسترسی مشترک خانواده در مارس.

تصویری از اپلیکیشن PocketGuard برای iOS.
دانا وولمن / انگجت

اگرچه درک رابط کاربری PocketGuard به اندازه کافی آسان است، اما فاقد جلا دادن است. برگه «حساب‌ها» کمی شلوغ است و مجموع دسته‌هایی مانند پول نقد یا سرمایه‌گذاری را نشان نمی‌دهد. جزئیات به ظاهر کوچک مانند کپی با عبارت‌های عجیب و غریب یا نقطه‌گذاری شده گهگاه باعث می‌شود برنامه احساس بدی کند. بیش از یک بار، زمانی که هیچ به‌روزرسانی در دسترس نبود، از من خواست تا برنامه را به‌روزرسانی کنم. در همین حال، نسخه وب به نظر می رسد که برنامه تلفن همراه با فرمت بزرگتر منفجر شده است و از مزایای صفحه نمایش اضافی استفاده نمی کند.

نکته قابل توجه، اگرچه PocketGuard با Plaid کار می کند، پلتفرم اصلی اتصال به بانک آن در واقع Finicity است. راه‌اندازی حساب‌های من از طریق Finicity عمدتاً یک فرآیند ساده بود. من با یک مشکل مواجه شدم: Finicity به حساب SoFi من متصل نمی شود. من توانستم این کار را از طریق Plaid انجام دهم، اما PocketGuard دسترسی به Plaid را در برنامه آسان نمی کند. تنها راه، تا آنجا که من می توانم بگویم، این است که آگاهانه نام بانکی را جستجو کنید که از طریق Finicity در دسترس نیست، در این مرحله می توانید به جای آن، Plaid را امتحان کنید. همانطور که گفتم: تجربه می‌تواند بدجنس باشد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-best-budgeting-apps-to-replace-mint-143047346.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/the-best-budgeting-apps-to-replace-mint-143047346.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *