بهترین قیمت ها و معاملات ارزان کارت گرافیک برای دسامبر ۲۰۲۳

اگر به دنبال ساخت رایانه شخصی بازی خود هستید، یافتن بهترین معاملات کارت گرافیک ارزان را نباید نادیده گرفت. به عنوان قلب تپنده هر راه‌اندازی قابل احترام، بسیار مهم است که مطمئن شوید GPU مناسبی دریافت می‌کنید و بهای مناسبی را برای آن پرداخت می‌کنید. با بازگشت قیمت کارت‌های گرافیک به حالت عادی، در نهایت زمان خوبی برای فکر کردن به ارتقاء آن است. برای کمک به خوانندگان ما برای دریافت بهترین GPU برای نیازهای خود، ما همه بهترین قیمت‌ها و معاملات کارت گرافیک را در یک صفحه مفید در اینجا جمع‌آوری کرده‌ایم که در خرده‌فروشی‌های ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا در نظر گرفته شده است.

محدوده قیمت شما چقدر است؟

۱٫ سطح بالا

بالاتر از ۶۵۰ دلار / ۶۰۰ پوند / ۹۰۰ دلار استرالیا

۲٫ میان رده

حدود ۴۵۰ دلار / ۴۰۰ پوند / ۷۵۰ دلار استرالیا

۳٫ بودجه
زیر ۳۰۰ دلار / ۲۵۰ پوند / ۴۰۰ دلار استرالیا

همانطور که احتمالاً قبلاً می دانید، قیمت کارت های گرافیک در حدود دو سال گذشته افزایش یافته است. در ابتدا، شاهد افزایش شدید تقاضا بودیم که توسط مد ماینینگ ارزهای دیجیتال ایجاد شد. این موضوع در حال حاضر بسیار دنبال شده است و ما شروع به مشاهده معاملات بیشتر و بیشتر کارت گرافیک در خرده فروشان بزرگ در سراسر جهان کرده ایم.

در حالی که کارت‌های انویدیا هنوز کمی گران هستند (تقاضا همچنان بالاست)، بسیاری از کارت‌های AMD در واقع کمتر از MSRP پیشنهادی خود در حال حاضر پایین‌تر هستند. این به این معنی است که ممکن است مقداری دریافت کنید بهترین کارت گرافیک در بازار بدون شکست کامل بانک در حال حاضر – چیزی که فقط ۱۲ ماه پیش بی سابقه بود. به طور کلی، زمان بسیار خوبی برای ساختن است کامپیوتر بازیاگرچه ما همیشه از خریداران می‌خواهیم که گزینه‌های خود را قبل از تعهد به دقت بررسی کنند.

اینجاست که صفحه معاملات کارت گرافیک ما مفید است. شما نه تنها بهترین قیمت ها را در اینجا دارید، بلکه توصیه های بی طرفانه و بی طرفانه خریداران را نیز خواهید دید، اگر مطمئن نیستید که چه کارتی را انتخاب کنید.

مقایسه کارت گرافیک های سطح بالا

یک Nvidia RTX 4090

(اعتبار تصویر: آینده)
TechRadar توصیه می کند

کارت‌های گرافیک سطح بالا بهترین و پیشرفته‌ترین پیشنهادات Nvidia و AMD را ارائه می‌کنند. آن‌ها از ابتدا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محدودیت‌های عملکرد گرافیکی را در جدیدترین بازی‌ها، معمولاً در رزولوشن ۱۴۴۰p و حتی ۴K، افزایش دهند. همانطور که حدس زده اید، این کارت ها ارزان نیستند – در موارد شدید تا بیش از ۱۵۰۰ دلار / ۱۵۰۰ پوند متغیر است.

پس از آن، ما این کارت های گرافیکی رده بالا را به همه توصیه نمی کنیم. آنها می توانند برای بازی های درجه یک مصرف کننده بیش از حد باشند و احتمالاً به شدت با تنگنا مواجه می شوند مگر اینکه آنها را با یک پردازنده مناسب و قدرتمند جفت کنید. گفته می‌شود، اگر شما علاقه‌مندی هستید که می‌خواهید نرم‌ترین عملکرد ممکن را روی یک مانیتور رده بالا انجام دهید، هیچ جایگزین واقعی برای یک GPU مناسب در دستگاه شما وجود ندارد.

مقایسه کارت گرافیک های میان رده

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4070 که در یک مادربرد قرار گرفته است

(اعتبار تصویر: آینده / جان لوفلر)
TechRadar توصیه می کند

کارت‌های گرافیک میان‌رده جایی هستند که اکثر گیمرها اگر روی عملکرد متمرکز باشند و بدشان نمی‌آید که مقداری پول نقد خرج کنند، احتمالاً در آن جای می‌گیرند. به عنوان مثال، اگر یک مانیتور ۱۴۴۰p دارید و می‌خواهید جدیدترین بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی نسبتاً بالا به آرامی بازی کنید، این قیمت مناسبی برای هدف گذاری است.

این کارت‌ها نسبت به پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا نیاز به انرژی کمتری دارند، اما همچنان بسته به بازی، سطح عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند. آنها همچنین ممکن است از عهده بازی‌های ۴K نسبتاً خوبی برآیند، اما گیمرهای ۴K اگر بخواهند تنظیمات خود را در آینده ثابت کنند، احتمالاً با انتخاب گزینه‌ای با کیفیت بالاتر، خدمات بهتری خواهند داشت.

مقایسه کارت گرافیک بودجه

AMD Radeon RX 7600 روی میز

(اعتبار تصویر: آینده / جان لوفلر)
TechRadar توصیه می کند

اجازه ندهید این نام شما را فریب دهد – کارت های گرافیکی مقرون به صرفه در واقع بسیار خوب هستند. به عنوان مثال، اگر هدف شما این است که بازی با وضوح ۱۰۸۰p را به آرامی انجام دهید، آنها می توانند بیش از اندازه کافی قدرت را برای اکثر بازی ها فراهم کنند. آنها همچنین برای بازی هایی که به قدرت کمتری نیاز دارند، مانند عناوین قدیمی، عناوین eSports، یا عناوین استراتژی که گرافیک آنها در درجه دوم اهمیت بازی قرار دارند، عالی هستند.

کارت‌های گرافیک ارزان‌تر نیز معمولاً به قدرت کمتری نیاز دارند و دارای فاکتورهای فرم کوچک‌تر هستند، که می‌تواند به ویژه در صورتی که قصد ساخت رایانه شخصی را در یک کیس فشرده‌تر دارید، مفید باشد. در مجموع، آنها به خودی خود یک انتخاب عالی هستند، اگرچه ما آنها را به آن دسته از گیمرهایی که به بهترین عملکرد موجود در بازار نیاز دارند توصیه نمی کنیم.

سوالات متداول

Nvidia

(اعتبار تصویر: آینده)

الان قیمت کارت گرافیک به حالت عادی برگشته؟

بله و خیر. روزهای کمبود شدید کارت گرافیک و اسکالپرهای ظالمانه eBay اکنون کاملاً در گذشته است. گفته می‌شود، برخی از کارت‌ها همچنان سرسختانه به قیمت‌هایی فراتر از MSRP فروخته می‌شوند، حتی سال‌ها پس از تاریخ عرضه اولیه در برخی موارد.

تشدید کننده این موضوع تورم و تمایل تولیدکنندگان به ارائه جدیدترین کارت ها با قیمت اولیه بالاتر در مقایسه با مدل های قدیمی است. به عنوان مثال، آخرین RTX 4070 از انویدیا با قیمت ۵۹۹ دلار در هنگام راه اندازی عرضه می شود – که بد نیست – اما در واقع ۲۰٪ بیشتر از قیمت درخواستی ۵۱۹ دلار برای RTX 3070 قبلی است. کارت های نسل بعدی در کل هنوز هم بسیار مناسب هستند. برای گیمرهای مقرون به صرفه ای که به دنبال هزینه کمتر از ۵۰۰ دلار هستند، قابل دسترسی است.

با این حال، چند استثنا در این مورد وجود دارد. به عنوان مثال، طیف جدید کارت‌های گرافیک Arc اینتل به گزینه‌های اقتصادی عالی تبدیل می‌شوند که با هر به‌روزرسانی درایور جذاب‌تر می‌شوند. هر دو AMD و Nvidia هنوز کارت‌های اقتصادی نسل بعدی خود را منتشر نکرده‌اند، بنابراین پتانسیل برای برخی از کارت‌های ارزشمند در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ وجود دارد.

چرا قیمت کارت گرافیک اینقدر بالا بود؟

به زبان ساده، به این دلیل است که تقاضا از اوایل سال ۲۰۲۰ تا اواخر سال ۲۰۲۱ به میزان قابل توجهی از عرضه پیشی گرفت. همه‌گیری جهانی، کمبود تراشه، و محبوبیت مداوم استفاده از GPU برای کشاورزی ارزهای دیجیتال، همه عوامل ترکیبی در اینجا بودند.

در حالی که اختلاف نظرهای زیادی در مورد این عوامل وجود دارد، به طور کلی توافق بر این است که استخراج ارز دیجیتال مقصر اصلی است. مثلا، اقتصاد دان سال گذشته گزارشی منتشر کرد که ارتباط قوی بین افزایش قیمت پردازنده‌های گرافیکی دست دوم و ارزش اتریوم – محبوب‌ترین ارز دیجیتال برای استخراج GPU – را نشان داد. جالب اینجاست که آن‌ها همچنین این مقادیر را با قیمت‌های CPU مقایسه کردند که ظاهراً تحت تأثیر افزایش اتریوم قرار نگرفتند و نشان می‌داد افزایش تقاضا از سوی گیمرها به طور کلی مقصر نیست.

با این حال، هیچ کس نمی تواند انکار کند که محبوبیت بازی های رایانه شخصی در چند سال گذشته رونق گرفته است. برای زمینه، استیم، بزرگترین پلتفرم بازی آنلاین رایانه شخصی جهان، شاهد افزایش ۲۰ درصدی در تعداد عناوین خریداری شده از طریق فروشگاه خود در سال ۲۰۲۱ و خیره کننده بود. ۵۰٪ افزایش در ساعت بازی. متعاقباً، جای تعجب نیست که کارت‌های گرافیک – حیاتی‌ترین مؤلفه در هر ریگ گیمرهای محترم – کمبود داشتند.

بهترین بنگ برای کارت گرافیک باک چیست؟

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4070 که در یک مادربرد قرار گرفته است

(اعتبار تصویر: آینده / جان لوفلر)

را بهترین کارت گرافیک ارزان به نیازهای شما بستگی دارد – به طور خاص، آیا به کارتی نیاز دارید که بتواند بازی ها را روی یک مانیتور ۱۴۴۰p اجرا کند یا فقط به چیزی برای ۱۰۸۰p نیاز دارید؟ اگر بتوانید به یک مانیتور کوچک‌تر بسنده کنید، معمولاً می‌توانید کارتی تهیه کنید که قیمت بهتری را ارائه دهد.

به عنوان مثال، چیزی مانند Intel Arc A770، Nvidia RTX 3060 یا AMD RX 6600 XT همگی گزینه‌های عالی برای کارتی هستند که می‌تواند بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی فوق‌العاده با وضوح ۱۰۸۰p انجام دهد. به طور خاص Arc A770 کارتی است که نسبت به قیمتش می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد، اگرچه مشکلات راننده به‌ویژه بازی‌های قدیمی‌تر باعث شده است که برخی ترجیح دهند RTX 3060 و RX 6600 XT امتحان شده و واقعی را انتخاب کنند. اگر قرار است عناوین DX12 (اخیرا) را بازی کنید، Arc A770 در حال حاضر یک انتخاب فوق العاده است.

اگر به دنبال اجرای یک مانیتور ۱۴۴۰p هستید، ممکن است بتوانید از Arc A770 یا RTX 3060 خلاص شوید، اگر مایل به فدا کردن چند تنظیمات هستید یا می‌توانید انجام یک بازی سخت را با فریم‌های کمتر از ۶۰ فریم بر ثانیه بپذیرید. با این حال، برای عملکرد بالا، چیزی مانند RTX 4070 یک انتخاب قابل توجه برای ۱۴۴۰p است زیرا به لطف DLSS تقریباً هر بازی را با تنظیمات فوق العاده بالای ۶۰ فریم در ثانیه به راحتی اجرا می کند. با قیمت ۵۹۹ دلار / ۵۹۹ پوند، کارت ارزانی نیست، اما مسلماً ارزش زیادی را برای علاقه مندان به گیمرها ارائه می دهد، زیرا این کارت نسبتاً اثبات کننده آینده است و حتی اکثر عناوین را با کیفیت ۴K با عملکرد معقول بازی می کند.

بهترین فروشندگان آنلاین کارت گرافیک

در اینجا لیستی از بهترین خرده فروشان برای بررسی قیمت کارت گرافیک به طور خاص آمده است. ما مستقیماً به صفحات مربوطه پیوند داده ایم، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که این پیوندها را دنبال کرده و آنها را نشانک گذاری کنید.

به عنوان اولین درگاه تماس، برای کارت‌های انویدیا توصیه می‌کنیم در ابتدا برای ایالات متحده و بریتانیا، در سایت رسمی بررسی کنید. آنها کارت های نسخه موسس را به قیمت خرده فروشی خود می فروشند، بنابراین شما مطلقاً برای خرید مستقیم هزینه اضافی دریافت نخواهید کرد. با این حال، همانطور که انتظار دارید، انویدیا خیلی سریع به فروش می‌رسد و اگر کارتی را با قیمت معمولی دیدید، باید آماده باشید تا روی کارتی بپرید.

Best Buy، B&H Photo، Amazon و Newegg همگی خرده فروشان خوبی برای بررسی در ایالات متحده هستند، اگرچه باید مراقب قیمت های متورم در دو مورد اخیر باشید. در بریتانیا، توصیه می‌کنیم به طور خاص به Overclockers بروید و برای اطلاعیه‌های قیمت در معاملات کارت گرافیک خاصی که به دنبال آن هستید، ثبت‌نام کنید.

اگر به طور خاص به دنبال RTX 3080 هستید، ما یک نسخه جداگانه داریم انویدیا RTX 3080 را از کجا بخریم راهنمای که هر روز با آخرین اطلاعات به روز می شود – توصیه می کنیم اگر به دنبال این کارت پریمیوم هستید، آنجا را بررسی کنید.

از صفحه ما در حال انجام دیدن کنید فروش ۴ جولای – در حال حاضر در بسیاری از خرده فروشان موجود است.


منبع: https://www.techradar.com/news/best-graphics-card-deals

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *