در اینجا چیزی است که موتور گودزیلا فورد را بسیار متفاوت از سایر موتورهای V8 مدرن می کند

در اینجا چیزی است که موتور گودزیلا فورد را بسیار متفاوت از سایر موتورهای V8 مدرن می کند

مهندسان فورد تلاش بیشتری را برای مهندسی یک گیربکس V8 انجام دادند که گشتاور پایین‌تری تولید می‌کند، کار کردن روی آن نسبتاً ساده است و دوام طولانی‌مدت را ارائه می‌دهد. سوپاپ میله ای دارای بالابرهای مخصوص فورد و راکرهای آلومینیومی آهنگری با نوک جریان روغن برای کاهش سایش زودرس است. در همین حال، سوپاپ دارای چشمه‌های کندوی عسل و نگهدارنده‌های سبک‌تر برای به حداقل رساندن انحراف تحت چت کامل است.

علاوه بر این، گودزیلا V8 7.3 لیتری دارای یک پمپ روغن با جابجایی متغیر است تا فشار و حجم دقیق روغن را در هر سناریویی ارائه دهد. روغن گرما را از طریق یک خنک کننده روغن بزرگ آزاد می کند تا همه چیز را در عملکرد پایدار و دور در دقیقه خنک نگه دارد. خواهر و برادر قوی تر آن، فورد مگازیلا V8از موتور ۷٫۳ لیتری و معماری مشابه گودزیلا استفاده می‌کند، اما با داخلی‌های تقویت‌شده برای تولید ۶۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ پوند فوت گشتاور.

اگر به دنبال یک فورد V8 تنفس طبیعی برای قرار دادن در خودروی پروژه خود هستید، موتور ۷٫۳ لیتری جعبه گودزیلا در بازار موجود است. کاتالوگ فورد پرفورمنس. خبر خوب این است که موتور گودزیلا به خوبی به مدهای ورودی، اگزوز و میل بادامک پس از فروش واکنش نشان می دهد و به صاحبان مشتاق اجازه می دهد پتانسیل (و سرعت) بیشتری را از سواری خود استخراج کنند.


منبع: https://www.slashgear.com/1496408/ford-godzilla-v8-engine-explained/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *