رئیس سابق پلی‌استیشن می‌گوید انحصار «پاشنه آشیل» صنعت بازی است.

Shawn Layden، رئیس سابق پلی استیشن، افکار خود را در مورد صنعت بازی‌های مدرن باز کرده و بیان کرده است که «انحصارطلبی «پاشنه آشیل» چرخه توسعه مدرن است.

در یک مصاحبه صریح با VentureBeatلایدن توضیح داد که فکر می‌کند صنعت از زمان پیوستن به سونی در دهه ۱۹۸۰ چگونه تغییر کرده است، تا در سال ۲۰۱۴ رئیس و مدیر عامل شرکت سرگرمی تعاملی سونی آمریکا شود. لایدن که اکنون مشاور شرکت‌هایی مانند Tencent و Web3 است، به سرعت جزئیات را توضیح داد. مشکلاتی که او در انحصار پلتفرم می بیند، به ویژه با افزایش هزینه های توسعه.


رئیس سابق پلی‌استیشن می‌گوید انحصار «پاشنه آشیل» صنعت بازی است.پخش خبر: چرا این همه اخراج در صنعت بازی وجود دارد؟


پخش خبر: چرا این همه اخراج در صنعت بازی وجود دارد؟

لایدن گفت: «وقتی هزینه‌های شما برای یک بازی از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر می‌رود، انحصاری بودن پاشنه آشیل شماست. “این بازار آدرس پذیر شما را کاهش می دهد. به خصوص زمانی که در دنیای بازی های سرویس زنده یا بازی رایگان هستید. پلتفرم دیگر فقط راه دیگری برای باز کردن قیف است که افراد بیشتری را وارد می کند.

همانطور که می دانیم، در دنیای رایگان بازی، ۹۵ درصد از این افراد هرگز نیکل را خرج نمی کنند. کسب و کار تماماً در مورد تبدیل است. شما باید شانس خود را با باز کردن قیف افزایش دهید. Helldivers 2 نشان داده است که برای پلی‌استیشن، همزمان روی رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. باز هم، این قیف را گسترده‌تر می‌کنید. افراد بیشتری را وارد می‌کنید.

لایدن همچنین به تشریح بالقوه‌ای که پلی‌استیشن و دیگر توسعه‌دهندگان سخت‌افزار با ساخت بازی‌های انحصاری پلت‌فرم بر سر خود می‌گذارند، به‌ویژه زمانی که «ذهن مصرف‌کننده در حال تغییر است» را تشریح کرد.

“شما باید تصمیم بگیرید، در چه مرحله ای عزیزان خود را به قتل می رسانید؟” لایدن اضافه کرد. “در چه مقطعی داشتن این چنگال بر روی هر چیزی که در پلتفرم شما قرار می گیرد – این یک بازار پرسود برای شما بوده است، اما ذهن مصرف کنندگان در حال تغییر است. مصرف کنندگان هر ۹ ماه یک تلفن همراه جدید یا هر چیزی که قبلا بود نمی خرند.

“[Hardware companies] من فکر می‌کنم نمی‌توانم به آن خفقان ادامه دهم. آنها باید آینده ای را بپذیرند که در آن مردم چیزهایی را خودشان بسازند یا از جاهای دیگر می آیند. اندروید مجاز به بارگذاری جانبی است. iOS یک جورهایی انجام می دهد، شاید در اروپا، اما باید بیشتر پذیرفته شود. این طبیعت جانور است. شما نمی توانید برای همیشه در بازار نگه دارید.”

مدیر سابق EA و مایکروسافت، پیتر مور نیز اخیراً در مورد این صنعت صحبت کرد و پیشنهاد کرد که “سوالات جدی” وجود دارد. در مورد سخت افزار بازی های ویدیویی و اینکه آیا آینده ای برای سیستم کنسول های خانگی سنتی وجود دارد یا خیر، سوال شود.

مور – که قبل از ترک بازی برای پیوستن به لیورپول اف سی در سال ۲۰۱۷ در پست‌های ارشد در EA، مایکروسافت و سگا بود – در مورد ضررهایی که هر زمان که نسل جدیدی از کنسول وجود داشت، فکر کرد و گفت که هم شرکت‌ها و هم گیمرها در مورد اینکه آیا نه بازیکنان «واقعاً باید برای انجام بازی‌ها مبلغی معادل ۵، ۶۰۰ دلار برای یک سخت‌افزار سفارشی خرج کنند».


منبع: https://www.eurogamer.net/exclusivity-is-the-game-industrys-achilles-heel-says-former-playstation-boss?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *