رئیس Baldur's Gate 3 از “طمع” ناشر در پشت اخراج انتقاد می کند

کارگردان Baldur's Gate 3، Swen Vincke، یکی از کسانی بود که در مورد اخراج های گسترده اخیر در صنعت بازی های ویدیویی در نمایشگاه جوایز صنعت بازی های ویدئویی دیشب صحبت کرد و علت از دست دادن شغل را ناشی از “طمع” شرکتی دانست که “لعنت به این کار” انجام شده است. همه چیز برای مدت طولانی است.”

جوایز جشنواره بازی‌های مستقل و جوایز انتخاب توسعه‌دهندگان بازی که به عنوان بخشی از کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سانفرانسیسکو برگزار شد، مملو از انتقادات برای شرکت‌هایی بود که در طول ۱۸ ماه گذشته، در دوره‌ای که به‌عنوان بدترین دوره تاریخ شناخته می‌شود، کارگران را بیکار کرده‌اند. برای امنیت شغلی در صنعت بازی های ویدیویی دیده می شود.

وینکه در حالی که جایزه بهترین روایت GDCA را برای Baldur's Gate 3 دریافت می کرد، گفت: “طمع مدت زیادی است که همه چیز را لعنت کرده است، از زمانی که من شروع کردم.” , همان, اشتباهات یکسان بارها و بارها و بارها.


رئیس Baldur's Gate 3 از “طمع” ناشر در پشت اخراج انتقاد می کندپخش خبر: چرا این همه اخراج در صنعت بازی وجود دارد؟


پخش خبر: چرا این همه اخراج در صنعت بازی های ویدیویی وجود دارد؟

او ادامه داد: «این همیشه سود فصلی است، تنها چیزی که مهم است اعداد است، و بعد همه را اخراج می‌کنید و سال بعد می‌گویید «لعنتی من از توسعه‌دهندگان خارج شدم» و دوباره شروع به استخدام افراد می‌کنید. سپس اکتساب ها را انجام می دهید و سپس آنها را دوباره در همان حلقه قرار می دهید و فقط خراب می شود…

وینکه ادامه داد: «لازم نیست. “شما می توانید ذخیره کنید. فقط کمی سرعت خود را کاهش دهید. حرص را آهسته کنید. انعطاف پذیر باشید، مراقب مردم باشید، دانش نهادی را که در بین افرادی که هر بار از دست می دهید، از دست ندهید، بنابراین باید داشته باشید. این که یک چرخه را بارها و بارها پشت سر بگذارم، واقعاً من را عصبانی می کند.”

نظرات Vincke توسط Xalavier Nelson Jr، رئیس استودیو Strange Scaffold توسعه دهنده Hypnospace Outlaw، که به رئیس Baldur's Gate 3 جایزه را اهدا کرد، تکرار شد.

نلسون جونیور گفت: «روایت چسبی است که یک پروژه، زمینه و کادربندی، شخصیت‌ها و جهان‌هایی را که یک بازی خوب را به چیزی متعالی تبدیل می‌کند، نگه می‌دارد. در سال گذشته متأسفانه رایج‌ترین روایتی که صنعت بازی برای ما آورده این است که ساخت بازی‌های خارق‌العاده مستلزم اخراج و نابودی جان انسان‌ها است.


تصویر جلد برای ویدیوی یوتیوبمونتاژ برندگان جوایز انتخاب برنامه‌نویسان بازی (GDCA) 2024


مونتاژ برندگان جوایز انتخاب برنامه‌نویسان بازی (GDCA) 2024.

انتقاد از اخراج ها نه تنها از سوی مجریان و برندگان جوایز، بلکه از جانب مجری برنامه GDCA، آلانا پیرس، که در حال حاضر به عنوان نویسنده در استودیوی خدای جنگ پلی استیشن سونی سانتا مونیکا مشغول به کار است، وارد شد.

پیرس خاطرنشان کرد: «مردم این اتاق شغل خود را از دست داده اند. «افرادی که به طور معمول هر سال در GDC شرکت می‌کنند مجبور شده‌اند شرکت را لغو کنند، زیرا آمدن به اینجا نوعی تجملات عجیب و غریب است، زمانی که نمی‌دانید چک حقوق بعدی شما چه زمانی خواهد بود.

ما افرادی را با سال‌ها تجربه از دست داده‌ایم که سخت تلاش کرده‌اند تا برخی از بازی‌های امشب را نامزد کنند، اما مهم‌تر از آن، شاهد اخراج دوستانمان بوده‌ایم، دیدیم که این امر چگونه بر خانواده‌ها و فرزندانشان تأثیر می‌گذارد. ”

پیرس حتی با هزینه جوایز بازی، جایی برای شوخی پیدا کرد و در ادامه سخنرانی، پیام “لطفاً آن را بپیچید” را بر روی صفحه نمایش داد و به این موضوع اشاره کرد. عجله برندگان جوایز از نمایش جف کیلی در سال گذشته که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.

انتقاد بیشتر از اخراج این صنعت از سوی رئیس جشنواره بازی مستقل، شاون پیر، که عصر جوایز را معرفی کرد، وارد شد.

پیر گفت: «بسیار سخت است که ببینیم با همسالان ما آن گونه که شایسته است رفتار نمی شود. “ما قبلاً دیده‌ایم که هزاران نفر امسال کار خود را از دست داده‌اند، زیرا آن‌طور که باید برایشان ارزش قائل نمی‌شوند. پایدار است، و نتیجه نهایی این صنعت بازی ضعیف‌تر برای همه ما است.”

پیر به محکومیت ادامه داد موج فعلی آزار و اذیت توسعه دهندگان خاص را هدف قرار می دهد به گفته او، افرادی که احساس می کنند کارشان “برای بازی ها مضر” است.

پیر گفت: «در بین اعلامیه‌های بی‌شمار اخراج‌ها، ما همچنین داستان‌های زیادی را می‌خوانیم که چگونه افراد به‌طور سیستماتیک از صنعت بازی بیرون رانده می‌شوند، نه اینکه به‌خاطر مشارکت‌هایشان قدرت یا به رسمیت شناخته شوند». آنها به این فکر می کنند که به آنها تعلق ندارند، کاری که انجام می دهند قابل توجه نیست و در عوض برای بازی ها مضر است.

اوایل این هفته، انجمن بین المللی توسعه دهندگان بازی (IGDA) یک مطلب را منتشر کرد بیانیه ابراز “نگرانی عمیق” در مورد “افزایش آزار و اذیت توسعه دهندگان به حاشیه رانده شده تاریخی و کسانی که تنوع، برابری، و ابتکارات مشارکت را پیش می برند”.

IGDA غیرانتفاعی نوشت: «این نگرانی‌ها ناشی از کمپین‌های آزار و اذیت مشابهی است که در دوره GamerGate در اواسط دهه ۲۰۱۰ تجربه شد. آزار و اذیت جایی در بازی و صنعت بازی ندارد و ما باید محیطی امن، دلپذیر و برابر برای همه ایجاد کنیم.»

هزاران کارمند صنعت بازی در طول ۱۸ ماه گذشته در توسعه دهندگان بازی های ویدیویی و ناشران بزرگ و کوچک شغل خود را از دست داده اند – و این یک امر است. موضوعی اجتناب ناپذیر در حال حاضر در سراسر صنعت بازی. در مورد محرک های مالی، اخیراً نگاهی انداختیم اتفاقی که با اخراج کارکنان در صنعت بازی های ویدیویی می افتد به دلایل تجاری پشت از دست دادن شغل.


منبع: https://www.eurogamer.net/baldurs-gate-3-boss-blasts-publisher-greed-behind-layoffs?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *