سامسونگ اولین صفحه نمایش شفاف در جهان را در CES 2024 آغاز می کند

در CES همیشه شگفتی‌های زیادی وجود دارد و در جریان رویداد First Look، سامسونگ اولین نمایشگر MicroLED شفاف جهان را به نمایش گذاشت.

در حالی که هنوز هیچ صحبتی در مورد هزینه آن و یا اینکه چه زمانی این فناوری به دستگاه‌های خرده‌فروشی راه پیدا می‌کند، وجود ندارد، سامسونگ نه یک، بلکه سه صفحه نمایش میکرو LED شفاف مختلف را با طراحی‌های کمی متفاوت به نمایش گذاشت. دو واحد نمایشی دارای شیشه‌های رنگی بودند که نادیده گرفتن اشیاء بالقوه در پشت پانل‌ها را آسان‌تر می‌کرد، در حالی که یکی دیگر به نظر می‌رسید که مانند شیشه‌های معمولی شفاف باشد و در عین حال طراحی بدون قاب را نیز به رخ می‌کشد.

سامسونگ اولین صفحه نمایش شفاف در جهان را در CES 2024 آغاز می کند
عکس سام رادرفورد/Engadget

توصیف تاثیر نمایشگرهای میکرو OLED شفاف سامسونگ به سختی قابل توصیف است، زیرا محتوا تقریباً شبیه یک هولوگرام است که در هوا شناور است. تمام واحدهای نمایشی مستقل بودند و تنها حدود یک سانتی متر ضخامت داشتند، که حتی بیشتر به توهم یک صفحه نمایش شناور می افزاید. علاوه بر این، به دلیل تراکم پیکسلی بالای LED های میکرو، تصاویر نیز فوق العاده واضح به نظر می رسند. سامسونگ تاکنون تنها یک ویدیوی عمودی پر از EDM را آپلود کرده است، اما امیدواریم که ایده‌ای به شما بدهد که چه چیزی دیدیم:

به گفته یکی از نمایندگان سامسونگ، از آنجایی که نمایشگرهای MicroLED شفاف در مقایسه با پنل‌های OLED شفاف، روشنایی بیشتری دارند، بنابراین کمتر تحت تأثیر نور محیط قرار می‌گیرند.

خبر بد این است که با توجه به محصول فعلی سامسونگ از تلویزیون‌های MicroLED غیرشفاف در حال حاضر قیمت تمام شده است ۱۵۰۰۰۰ دلار برای مدل ۱۱۰ اینچی، تا زمانی که این نمایشگرهای جدید به چیزی نزدیک به مقرون به صرفه تبدیل شوند، زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/samsung-debuts-the-worlds-first-transparent-microled-screen-at-ces-2024-042634398.html?src=rss ظاهر شد.


منبع: https://www.engadget.com/samsung-debuts-the-worlds-first-transparent-microled-screen-at-ces-2024-042634398.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *