سود هواوی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ با افزایش ۵۶۴ درصدی روبه‌رو شد

سود شرکت فناوری هواوی برای چهارمین سه‌ماهه متوالی به رشد خود ادامه داده است. این امر نشان می‌دهد که این شرکت چینی درحال گرفتن سهم بازار از اپل و سایر رقبا است. براساس گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۴، سود این شرکت رشد ۵۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، هواوی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۲٫۷ میلیارد دلار (۱۹٫۶ میلیارد یوان) سود خالص به‌دست آورده است که رشد ۵۶۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین فروش در سه‌ماهه اول با ۳۷ درصد افزایش به تقریباً ۲۴٫۶ میلیارد دلار (۱۷۸٫۵ میلیارد یوان) رسید. این شرکت البته در گزارش خود تفکیک فروش در بخش‌های مختلف کسب‌وکار را ارائه نکرده است.

سود هواوی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ با افزایش ۵۶۴ درصدی روبه‌رو شد

افزایش فروش و سود هواوی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴

رشد شگفت‌انگیز درآمد هواوی، نشان‌دهنده احیای مجدد این شرکت باوجود تحریم‌های ایالات‌متحده طی چند سال اخیر است. به گفته شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، این شرکت چینی در سال ۲۰۲۳ گوشی جدیدی را معرفی کرد که دارای ۵G و تراشه ۷ نانومتری پیشرفته ساخت چین بود؛ از آن زمان فروش گوشی‌های این برند رشد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد. اکنون فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین براساس برآوردهای کانترپوینت، فروش آیفون اپل در چین در طول سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ حدود ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز هواوی از سری جدید گوشی‌های هوشمند Pura 70 با تراشه پیشرفته‌تر رونمایی کرد. هواوی Pura 70 پرو، Pura 70 پلاس و Pura 70 اولترا همگی به تراشه کایرین ۹۰۱۰ مجهز هستند. با معرفی این گوشی، هواوی بار دیگر توانایی خود را در تولید نیمه‌رساناهای پیشرفته نشان داده است. سری Pura 70 نیز فروش فوق‌العاده‌ای داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ میلیون گوشی از این سری فروخته شود.


منبع: https://digiato.com/finance-investment/huawei-profit-surges-564-as-it-eclipses-apple-in-china

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *