شبیه ساز نینتندو سوییچ Yuzu کاملاً فولد می کند و ۲٫۴ میلیون دلار برای حل و فصل دعوی خود می پردازد.

شبیه ساز به دلیل “تسهیل دزدی دریایی در مقیاس عظیم” مورد شکایت قرار گرفت.

فقط بیش از یک هفته پیش نینتندو از توسعه دهندگان شبیه ساز پیشرو نینتندو سوییچ، Yuzu شکایت کرد، برای “تسهیل دزدی دریایی در مقیاس عظیم.” اکنون، به نظر می رسد که یوزو بدون مبارزه تسلیم می شود – و هر آنچه را که نینتندو می خواست به او می دهد. و بر شبیه ساز Nintendo 3DS Citra نیز تأثیر می گذارد.

طبق یک پرونده مشترک، Tropic Haze نه تنها با پرداخت ۲,۴۰۰,۰۰۰ دلار به نینتندو موافقت کرده است، بلکه می‌گوید Yuzu “در اصل برای دور زدن و اجرای بازی‌های Nintendo Switch طراحی شده است.” این شرکت موافقت می‌کند که به‌طور دائم از کار بر روی Yuzu، میزبانی Yuzu، توزیع کد یا ویژگی‌های Yuzu، میزبانی وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی که یوزو را تبلیغ می‌کنند، یا انجام هر کار دیگری که محافظت از حق نسخه‌برداری نینتندو را دور می‌زند، دستور دهد.

“دزدی دریایی هرگز قصد ما نبود”

اوه، و آن را تسلیم خواهد کرد yuzu-emu.org نام دامنه نینتندو، موافقت کنید که نه تنها کپی‌های Yuzu، بلکه «همه ابزارهای دور زدن مورد استفاده برای توسعه یا استفاده از Yuzu مانند TegraRcmGUI، Hekate، Atmosphère، Lockpick_RCM، NDDumpTool، nxDumpFuse، و TegraExplorer را نیز حذف کنید.» دستگاه های دور زدن فیزیکی» و «سخت افزار نینتندو اصلاح شده» به نینتندو. همچنین موافقت می کند که هیچ “شواهد” دیگری که حقوق IP نینتندو را نقض می کند حذف نکند.

Yuzu و توسعه دهنده Citra Bunnei در اختلاف Yuzu تأیید کردند که هر دو شبیه ساز Nintendo Switch و Nintendo 3DS تحت تأثیر قرار گرفته اند. “ما امروز می نویسیم تا به شما اطلاع دهیم که حمایت yuzu و yuzu از Citra در حال قطع شدن است و بلافاصله موثر است.”

سلام یوزها و طرفداران سیترا: امروز می نویسیم تا به شما اطلاع دهیم که پشتیبانی yuzu و yuzu از Citra در حال متوقف شدن است و بلافاصله اعمال می شود.

yuzu و تیمش همیشه با دزدی دریایی مخالف بوده اند. ما پروژه ها را با حسن نیت شروع کردیم، به دلیل اشتیاق به نینتندو و کنسول ها و بازی های آن، و قصد آسیب رساندن به آن را نداشتیم. اما اکنون می‌بینیم که چون پروژه‌های ما می‌توانند اقدامات حفاظتی فن‌آوری نینتندو را دور بزنند و به کاربران اجازه دهند بازی‌های خارج از سخت‌افزار مجاز را انجام دهند، به دزدی دریایی گسترده منجر شده‌اند. به ویژه، زمانی که کاربران از نرم افزار ما برای افشای محتوای بازی قبل از انتشار استفاده کرده و تجربه را برای خریداران و طرفداران قانونی خراب می کنند، عمیقاً ناامید شده ایم.

ما به این تصمیم رسیده‌ایم که نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. دزدی دریایی هرگز قصد ما نبوده و ما معتقدیم که دزدی دریایی بازی های ویدیویی و کنسول های بازی ویدیویی باید پایان یابد. از امروز، ما مخازن کد خود را به صورت آفلاین می کشیم، حساب های Patreon و سرورهای Discord خود را متوقف می کنیم، و به زودی وب سایت های خود را می بندیم. امیدواریم اقدامات ما گامی کوچک در جهت پایان دادن به دزدی دریایی آثار همه سازندگان باشد.

از سالها حمایت شما و برای درک تصمیم ما سپاسگزاریم.

شما می توانید کل حکم نهایی و دستور دائم پیشنهادی را در انتهای این داستان بخوانید. آنها هنوز توسط قاضی تایید نشده اند. اما کد منبع برای یوزو و سیترا هر دو قبلاً از GitHub حذف شده اند.

هنوز مشخص نیست که آیا این پایان واقعی Yuzu یا Citra است، زیرا کپی‌هایی از هر دو شبیه‌ساز و کد منبع آنها در طبیعت وجود دارد. برخی از حامیان آنلاین به طور خاص به پشتیبان گیری از کد Yuzu پس از شکایت نینتندو دو هفته پیش اشاره کردند.

من همچنین نمی دانم که آیا این نتیجه می تواند بر شبیه سازهای دیگر فراتر از Yuzu و Citra تأثیر بگذارد یا خیر. اگر یوزو با این دعوا در دادگاه مبارزه می کرد، یکی از بزرگترین سوالات آیا Yuzu واقعاً محافظت‌های نینتندو را دور می‌زند، زیرا خود شبیه‌ساز حاوی کلیدهای نینتندو نیست. (Yuzu یک شبیه‌ساز «بایوس خودت را بیاور» است.) اما اکنون، نینتندو و Tropic Haze از قاضی می‌خواهند که مشخصاً متوجه شود که Yuzu با استفاده از این کلیدها، حفاظت از حق چاپ خود را دور می‌زند، حتی اگر همراه آنها نباشد. .

آنها از یک قاضی فدرال می خواهند که به این موضوع بله بگوید، به ویژه:

توسعه یا توزیع نرم‌افزار، از جمله Yuzu، که در دوره‌های معمولی خود تنها زمانی کار می‌کند که کلیدهای رمزنگاری بدون مجوز یکپارچه شوند، ممنوعیت قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال را در مورد قاچاق دستگاه‌هایی که اقدامات موثر فناوری را دور می‌زنند، نقض می‌کند، زیرا این نرم‌افزار اساساً با هدف طراحی شده است. دور زدن اقدامات فناورانه

اما اگرچه نینتندو نمونه‌ای از Yuzu می‌سازد، نمونه‌ای که ممکن است اثری دلخراش ایجاد کند، نباید یک سابقه قانونی ایجاد کند. ریچارد هوگ، وکیل تجاری که میزبان پادکست Virtual Legality است، به The Verge می گوید: «خبر خوب این است که تسویه حساب ها حتی با امضای دادگاه نیز تصمیمات قانونی نیستند، بنابراین از نظر قانونی دارای اولویت نیستند.

هوگ مشکوک است که یوزو تسویه حساب کرده است زیرا نینتندو حداقل به آنها سقفی در مسئولیت آنها داده است. این پول زیادی است، اما مبلغ مشخصی است، و من گمان می‌کنم توصیه‌هایی که آنها دریافت می‌کردند این بود که قرار گرفتن در معرض آن‌ها زیاد بود و پس از پرداخت طولانی مدت به وکلا، شانس خوبی برای از دست دادن داشتند.»

به‌روزرسانی، ساعت ۲:۳۰ عصر به وقت شرقی: تأیید Bunnei در اختلاف Yuzu و یادداشت کامل آنها اضافه شد.

به‌روزرسانی، ساعت ۲:۴۹ عصر به وقت شرقی: اضافه شد که کد منبع گیت هاب Yuzu حذف شده است.

به‌روزرسانی، ۳:۴۷ عصر به وقت شرقی: اضافه شد که کد منبع GitHub سیترا حذف شده است.

به‌روزرسانی، ۶:۳۵ عصر به وقت شرقی: نظر اضافه شده از ریچارد هوگ.


منبع: https://www.theverge.com/2024/3/4/24090357/nintendo-yuzu-emulator-lawsuit-settlement

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *