شرکت‌های موسیقی مستقل می‌گویند که حق امتیاز صوتی فضایی Apple Music فقط به نفع بزرگترین شرکت‌ها است.

شرکت‌های موسیقی مستقل درباره برنامه‌های اپل برای پرداخت پول بیشتر برای آهنگ‌های ضبط‌شده در Spatial Audio ابراز نگرانی کرده‌اند و ادعا می‌کنند که این تنها به نفع بزرگترین شرکت‌های بازار خواهد بود. فایننشال تایمز.

شرکت‌های موسیقی مستقل می‌گویند که حق امتیاز صوتی فضایی Apple Music فقط به نفع بزرگترین شرکت‌ها است.
هفته گذشته اپل اعلام کرد مشوق‌های حق امتیاز برای تشویق هنرمندان موسیقی و برچسب‌های ضبط به انتشار آهنگ‌ها در Spatial Audio. اپل گفت که تا ۱۰ درصد بیشتر به عنوان حق امتیاز برای Spatial Audio پرداخت می کند، که از فناوری Dolby Atmos برای تکرار یک تجربه موسیقی حضوری با صدایی که از جهات مختلف اطراف شنونده می آید، استفاده می کند.

اپل دارد گفت که بیش از نیمی از مشترکین Apple Music از این ویژگی استفاده می‌کنند، و این جایزه پاداشی برای هنرمندانی است که محتوا را ارائه می‌دهند و همچنین پاداشی برای تشخیص زمان و تلاش اضافی مورد نیاز برای ترکیب در Dolby Atmos است.

با این حال، چندین برچسب مستقل گفتند FT که انگیزه جدید به طور موثری پول نقد را به سمت ستاره های بزرگ و به دور از سایر نوازندگانی که منابع لازم برای رقابت را ندارند هدایت می کند.

یکی از مدیران ارشد یک شرکت بزرگ ضبط مستقل گفت: “این به معنای واقعی کلمه پول را از لیبل های مستقل و هنرمندان آنها می گیرد تا به نفع بزرگترین شرکت های موجود در بازار باشد.”

“این به نفع بزرگترین بازیگر، یونیورسال خواهد بود، زیرا آنها کسانی هستند که منابع لازم برای سرمایه گذاری در آن را دارند. در حالی که بخش مستقل… ما توجیه هزینه ایجاد استادان فضایی را سخت کرده ایم… ما… فقط به این دلیل که اپل می‌گوید شما باید برای این موضوع پول خرج کنید، در کسب و کار پول درآوردن نیستید.

یک برچسب مستقل دیگر گفت FT که قرارداد جدید تاثیر بدی بر درآمد آن خواهد گذاشت.

تولید موسیقی در فضایی صوتی ارزان نیست. مدیران می گویند که برای هر آهنگ ۱۰۰۰ دلار اضافی یا تقریباً ۱۰۰۰۰ دلار برای هر آلبوم هزینه دارد و بازگشت به بازسازی آهنگ های قدیمی می تواند هزینه ها را دو برابر کند. برخی از مدیران رکورد ارزش هنری Spatial Audio را زیر سوال برده‌اند و یکی از مدیران آن را به “آویزاندن نسخه دیجیتال سه بعدی “مونالیزا” تشبیه کرده است و انتظار دارد مشتریان لوور آن را ترجیح دهند.”

لیبل‌های مستقل می‌گویند که امیدوارند با اپل برای ایجاد تغییراتی در سیاست جدید همکاری کنند. افرادی که با این موضوع صحبت کردند، گفتند که اگر این مذاکرات شکست بخورد، آنها گزینه های قانونی یا نظارتی را بررسی خواهند کرد FT.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/02/apple-music-spatial-audio-royalties-big-companies/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *