صندلی سامسونگ در پرونده دستکاری سهام کره ای تبرئه شد

مشکلات حقوقی رئیس سامسونگ، جی وای لی ممکن است در آینه عقب باشد زیرا دادگاه کره او را از اتهامات دستکاری سهام و کلاهبرداری حسابداری به دلیل ادغام در سال ۲۰۱۵ تبرئه کرد. فایننشال تایمز گزارش کرده است. این حکم به لی اجازه می دهد تا به رهبری سامسونگ ادامه دهد، که شاهد بود کاهش شدید درآمد سال گذشته

دادستان ها که به دنبال یک مجازات پنج ساله زندان بودند، لی را متهم کردند که قیمت سهام دو شرکت تابعه سامسونگ را دستکاری کرده است تا راه را برای ادغام هموار کند که به او اجازه داد قدرت خود را تحکیم کند. با این حال، دادگاه منطقه مرکزی سئول رای داد که دادستان ها نتوانستند آن را ثابت کنند. "گفتن لی جائه یونگ سخت است[aka Jay Y. Lee]. . . رهبری ادغام را بر عهده داشت و اینکه ادغام فقط به خاطر جانشینی لی انجام شد،" قاضی در این حکم عنوان کرد.

این حکم به لی و سامسونگ این امکان را می دهد که بر روی تجارت رو به افول گوشی های هوشمند و تراشه های حافظه تمرکز کنند. سامسونگ اخیرا تاج فروش گوشی های هوشمند خود را از دست داد به اپل، و اکنون پشت سر SK Hynix در بازار جدید و داغ حافظه با پهنای باند بالا (HBM) است که توسط NVIDIA و دیگران برای ایجاد مدل‌های هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌شود.

این تصمیم توسط گروه‌های تجاری از جمله اتاق بازرگانی و صنعت کره اعلام شد، اما همه در این کشور موافقت نکردند. "این حکم، لی را از خطرات حقوقی رها می کند، اما من از نظر عدالت اقتصادی کشور در حرف نیستم." پارک جو گئون، رئیس اندیشکده شرکتی لیدر ایندکس، به این خبر گفت FT. "این کاملاً بر خلاف تمام احکام قبلی دادگاه در مورد ادغام است."

لی ابتدا در سال ۲۰۱۷ به پنج سال زندان محکوم شد گناهکار شناخته رشوه دادن به مقامات دولتی در مورد همین ادغام. او آزاد راه رفت پس از یک سال بازداشت، اما دادگاه عالی کره جنوبی این تصمیم را لغو کرد و دستور داد که پرونده دوباره محاکمه شود.

در حالی که لی محکوم به دو سال و نیم زندان در اوایل سال ۲۰۲۱ در آن محاکمه مجدد، او بود مشروط شد نیم سال بعد در تحولی که گروه های مدنی آن را نمونه دیگری از نرمش سیستم قضایی در قبال نخبگان کشور توصیف کرده بودند. (پارک گئون های رئیس جمهور سابق کره نیز به خاطر نقشش در همان ماجرا به زندان رفت.)

در سال ۲۰۲۲، لی توسط یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی مورد عفو قرار گرفت، ظاهراً برای اینکه بتواند به کشور کمک کند تا بر بحران اقتصادی خود غلبه کند. از قضا، یون، دادستان کل سابق کشور است و بر محکومیت های اصلی لی و پارک نظارت داشته است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/samsung-chair-acquitted-in-korean-stock-manipulation-case-114530368.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/samsung-chair-acquitted-in-korean-stock-manipulation-case-114530368.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *