فضاپیمای Peregrine “ناهنجاری” را تجربه می کند که می تواند فرود روی ماه را تهدید کند

فضاپیمای Peregrine یک “ناهنجاری” را تجربه کرده است که می تواند فرود برنامه ریزی شده آن بر ماه را به خطر بیندازد.  Astrobotic، شرکت خصوصی پشت این پروژه، می‌گوید این ناهنجاری مانع از این می‌شود که فضاپیما صفحات خورشیدی خود را به سمت خورشید بگیرد. به عبارت دیگر، خودرو نمی تواند باتری خود را شارژ کند. بدون برق، فرود برنامه ریزی شده ماه فوریه ممکن است لغو شود.

مهندسان Astrobotic در حال کار بر روی این مشکل هستند و به‌روزرسانی‌هایی را که در دسترس قرار می‌گیرند ارائه خواهند کرد. خود پرتاب اوایل صبح امروز، زیرا این موضوع در خلال بررسی های پس از پرتاب پس از برقراری ارتباطات ظاهر شد. تیم پشت پرتاب پیشنهاد کرد که محتمل ترین علت این ناهنجاری مشکل پیشرانه است. متأسفانه، مهندسان فرصت محدودی برای عیب یابی و رفع مشکل دارند، زیرا باتری فضاپیما در حال حاضر “به سطوح پایین عملیاتی رسیده است.” یک خرابی کوتاه در کام ها وجود داشت، اما به نظر می رسد آن مسئله حل شده است

شرکت همچنین بیان کرده است که موضوع پیشرانه منجر به الف "از دست دادن بحرانی پیشران" Astrobotic برای طیف گسترده‌ای از سناریوهای خطا برنامه‌ریزی کرده است و می‌تواند همه چیز را قبل از مدت‌ها حل کند، اما هر لحظه احتمال آن کمتر به نظر می‌رسد. این شرکت می‌گوید که هنوز در تلاش برای تثبیت تلفات پیشران است، اما در حال بررسی است "پروفایل های ماموریت جایگزین" و تلاش می کند تا آنجا که می تواند علم و داده را ذخیره کند.

Peregrine قرار است اولین فرودگر آمریکایی در ماه باشد که در بیش از ۵۰ سال از ماه بازدید می کند. موشک جدید ولکان سنتور اتحاد پرتاب یونایتد این فضاپیما را از جو خارج کرد. اگر بتواند ماه را لمس کند، Peregrine به اولین کشتی تجاری تبدیل خواهد شد که بر روی هر سیاره ای خارج از زمین فرود می آید.

اگرچه پرتاب Peregrine به طور مستقیم به ناسا وابسته نیست، اما بخشی از برنامه جدید خدمات باربری ماه تجاری (CLPS) آژانس فضایی است. برای این منظور، قرار است پنج محموله محموله را برای ناسا به ماه تحویل دهد تا به آماده شدن برای این حادثه کمک کند. همچنین تعدادی محموله برای مشتریان تجاری با هزینه هر کیلوگرم ۱٫۲ میلیون دلار حمل می کند. این محموله شامل همه چیز از مینی مریخ نوردها و ابزارهای علمی گرفته تا مجموعه های هنری و نمایش فیزیکی ارزهای دیجیتال است.

همچنین بقایای انسانی در هواپیما وجود دارد، از جمله DNA نویسنده داستان های علمی تخیلی آرتور سی کلارک. Peregrine قرار است در ۲۳ فوریه در سمت نزدیک ماه، که رو به زمین است، فرود بیاید، اگرچه این بازه زمانی ممکن است تغییر کند یا به طور کلی ناپدید شود. قبل از پرتاب، کریس کولبرت، مدیر برنامه CLPS اذعان کرد که فرود بر ماه تضمین نشده است و اظهار داشت که “فرود روی ماه بسیار دشوار است.”

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/peregrine-spacecraft-experiences-anomaly-that-could-threaten-moon-landing-191221991.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/peregrine-spacecraft-experiences-anomaly-that-could-threaten-moon-landing-191221991.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *