هوش مصنوعی مولد انویدیا به رقابت با Dall-E می‌پردازد

Getty Images و انویدیا برای راه‌اندازی سامانه‌ی هوش مصنوعی مولد iStock، به‌منظور تولید تصاویری که از توصیفات متنی کاربران ایجاد می‌شوند، با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

Getty Images، یکی از پلتفرم‌های بزرگ فروش عکس و مالک فروشگاه iStock، چند ماه پیش با کمک انویدیا سامانه‌ای با عنوان «هوش مصنوعی مولد Getty» را راه‌اندازی کرد که به‌واسطه‌ی آرشیو بزرگ عکس‌های این شرکت آموزش دیده بود و می‌توانست عکس‌هایی را به درخواست کاربران تولید و از حق کپی‌رایت آن‌ها محافظت کند.

اکنون به‌گفته‌ی انویدیا، «هوش مصنوعی مولد iStock» در‌ادامه‌ی شراکت قبلی تیم سبز و Getty راه‌اندازی خواهد شد. تفاوت این دو پلتفرم در این است که آی‌استاک مختص اشخاص حقیقی است؛ در‌حالی‌که Getty Images به کسب‌وکارها خدمات ارائه می‌دهد.

هوش مصنوعی مولد iStock بر‌مبنای مدل پیکاسو انویدیا و با استفاده از کتابخانه‌ی عکس‌های Getty و iStock آموزش دیده است.

گرنت فارهال، مدیر محصول Getty می‌گوید: «سامانه‌ی هوش مصنوعی مولد iStock به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌های دقیق‌تر موردنیازشان را تولید کنند؛ حتی چیزی که به‌طور واقعی با دوربین نمی‌توان برداشت کرد. برای مثال، می‌توان برای توصیف تغییرات اقلیمی، از این سیستم درخواست کرد که تصویری از پنگوئن‌ها در حال راه‌رفتن در خیابان را تولید کند.»

هزینه‌ی این سرویس ۱۵ دلار برای ۱۰۰ درخواست است و هر درخواست چهار تصویر تولید می‌کند. پلتفرم هوش مصنوعی iStock با ویژگی‌های جدید Inpainting و Outpainting ارائه می‌شود.

Inpainting به کاربران اجازه می‌دهد تا ناحیه‌ای از تصویر را انتخاب و سپس آن را با درخواست جداگانه‌ای پر کنند. Outpainting عکس را برای نسبت‌های مختلف گسترش می‌دهد و قسمت‌های جدید را به‌شکل هوشمند پر می‌کند.


منبع: https://www.zoomit.ir/ai-articles/414694-ces2024-getty-images-nvidia-generative-ai-stock-photos/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *