فورد، مرسدس و تسلا کمترین مشکل را در زنجیره تامین EV دارند

ائتلافی از گروه های محیط زیست، آب و هوا و حقوق بشر، ۱۸ خودروساز بزرگ جهان را بر اساس تلاش هایشان برای حذف آلاینده ها، آسیب های زیست محیطی و نقض حقوق بشر از زنجیره تامین خود رتبه بندی کردند.

فورد، مرسدس بنز و تسلا سه جایگاه اول را به خود اختصاص داده اند رتبه بندی جدید ۱۸ خودروساز جهانی بر اساس تلاش آنها برای حذف انتشار کربن، آسیب های زیست محیطی و نقض حقوق بشر از زنجیره تامین خود. به ویژه خودروسازان آمریکایی بیشترین پیشرفت را در پاکسازی زنجیره تامین خود داشته اند و تسلا بیشترین افزایش را در بین تمام خودروسازان داشته است.

این رتبه بندی توسط Lead the Charge، یک ائتلاف جهانی از سازمان های پیشرو در آب و هوا، محیط زیست و حقوق بشر که شامل Sierra Club، The Sunrise Project، و Public Citizen و غیره است، جمع آوری شده است. این گروه سال گذشته ارزیابی زنجیره های تامین خودروسازان را با هدف انتشار رتبه بندی به روز شده در هر سال آغاز کرد.

به طور کلی، خودروسازان پیشرفت زیادی در پاکسازی زنجیره‌های تامین خود، به‌ویژه در زمینه بررسی حقوق بشر و کربن‌زدایی فولاد داشته‌اند. این گروه همچنین به شواهدی دست یافتند که مقررات اتحادیه اروپا تأثیر مثبتی بر خودروسازان در سراسر جهان دارد.

خودروسازان آمریکایی بیشترین پیشرفت را نشان دادند و فورد با امتیاز ۴۲ درصد در صدر جدول قرار گرفت و از برنده سال گذشته مرسدس پیشی گرفت. تسلا که به تازگی شروع به کار کرده است گزارش اعداد در مورد انتشار زنجیره تامین آن، با جهش از رتبه نهم به سوم، بیشترین افزایش امتیاز را کسب کرد. با این حال، این گزارش شکاف‌های عمده‌ای را در رویه‌های حقوق بشری خودروسازان، به‌ویژه در مورد حقوق بومی‌ها نشان می‌دهد، جایی که هیچ پیشرفتی، حتی توسط بهترین گلزنان مانند فورد و مرسدس بنز، حاصل نشده است.

تویوتا و هوندا در کنار کیا و نیسان از بدترین خودروسازان امسال بودند. این گروه شرکت‌ها را به دلیل پیشرفت کندتر در انتقال به خودروهای برقی، در عین نادیده گرفتن انتشار زنجیره تامین و حقوق بومی نادیده گرفت.

خودروسازان آمریکایی بیشترین پیشرفت را نشان دادند و فورد با امتیاز ۴۲ درصد در صدر جدول قرار گرفت

این گروه نتیجه گیری می کند که پیشرفت کلی در سال ۲۰۲۳ “کمبود” بود و صنعت خودرو بدون تلاش جدی تری برای مهار انتشار کربن و حمایت قاطعانه از حقوق بشر در خطر از دست دادن اهداف آب و هوایی خود است.

در این گزارش آمده است: «میانگین امتیازات کلی تنها ۱۹ درصد بود و هیچ شرکتی در برابر تعداد کل شاخص‌ها امتیازی بیش از ۵۰ درصد کسب نکرد. علاوه بر این، یک سوم خودروسازان ارزیابی شده هنوز اقدام مشخصی در مورد کربن زدایی فولاد و آلومینیوم انجام نداده‌اند، در حالی که میانگین امتیازات در شاخص‌های مربوط به تامین منابع معدنی در حال گذار، حقوق مردمان بومی و حقوق کارگران تنها ۲ درصد افزایش یافته است. از مجموع ۱۸ خودروساز، ۱۱ خودروساز همچنان ۰ درصد از حقوق مردمان بومی را کسب کرده اند.

برخی از خودروسازان تشخیص می دهند که برای به حداقل رساندن آسیب های زیست محیطی و در عین حال محافظت از کارگران و مردم بومی باید اقدامات بیشتری انجام شود. گزارش آب و هوا سال گذشته منتشر شد به سفارش Polestar و Rivian نشان می‌دهد که با وجود عرضه گسترده خودروهای الکتریکی و هیبریدی جدید در سال‌های آینده، صنعت خودروسازی جهانی هنوز در مسیر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای «دور است» به‌گونه‌ای که بتواند به اهداف تعیین‌شده در توافق‌نامه پاریس برسد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/27/24084576/ford-mercedes-tesla-ev-supply-chain-leaderboard-climate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *