لپ‌تاپ‌های لنوو با ابزاری «جادویی» به چاقو سوئیسی تبدیل می‌شوند!

لنوو یکی از شرکت‌هایی است که همواره سعی دارد با ایده‌هایی جدید، کارکردهای بیشتری را برای محصولات الکترونیک تعریف کند تا افزون‌بر خلق نیاز برای کاربران، آن‌ها را به‌دستگاه‌های حرفه‌ای‌تری تبدیل کند.

شرکت سرشناس چینی در CES 2024 نیز دست به ابتکاری هیجان‌انگیز زده و استاندارد جدیدی برای برخی از لپ‌تاپ‌های خود تعریف کرده است تا به کمک آن بتوان لوازم جانبی مختلف را به شیوه‌ای آسان‌تر به دستگاه متصل کرد. سال گذشته اولین نمونه‌های این وسایل جانبی را دیده بودیم و حالا لنوو در پی افزایش تنوع آن‌ها است.

برخی از مدل‌های جدید لپ تاپ لنوو از جمله ThinkBook 13X و ThinkBook 16P به کانکتورهای جدیدی در بالای درِ لپ‌تاپ و جایی که دوربین وب‌کم قرار دارد، مجهز شده‌اند که امکان استفاده از لوازم جانبی اختصاصی لنوو برای این درگاه موسوم‌به Magic Bay را فراهم می‌کند. این لوازم جدید با استفاده از کانکتورهای مغناطیسی شبیه‌به آنچه در بسیاری از تبلت‌ها دیده‌ایم، به‌بالای لپ‌تاپ متصل و با صفحه چفت می‌شوند.

هم‌اکنون لنوو از لوازم جانبی جدید سازگار با این درگاه که یک وب‌کم اکسترنال است رونمایی کرده که Magic Bay Studio نام دارد. این وب‌کم وضوح ۴K با میدان دید ۹۰ درجه‌ای دارد و از پردازش HDR نیز پشتیبانی می‌کند و به‌نوعی نقص‌های موجود در وب‌کم‌های داخلی لپ‌تاپ‌ها را برای کاربرانی که به وب‌کم باکیفیت‌تر نیاز دارند برطرف می‌کند.

وب‌کم لنوو همچنین دو بلندگوی دو واتی را به‌منظور افزایش حجم‌ صدا، درون خود جای داده است. بزرگ‌نمایی چهاربرابری دیجیتال، فوکوس و قابلیت تنظیم خودکار نوردهی و تعادل سفیدی از دیگر امکانات این وب‌کم محسوب می‌شود اما در کمال تعجب، این دستگاه فاقد میکروفون داخلی است.

درحال‌حاضر این وب‌کم تنها وسیله‌ی جانبی جدید خانواده‌ی Magic Bay محسوب می‌شود که سازنده قول عرضه‌ی آن به بازار داده است.

برخی محصولات دیگر به‌صورت آزمایشی به‌نمایش درآمده‌اند که عرضه‌ی قطعی آن‌ها در هاله‌ای از ابهام است از جمله میکروفون حرفه‌ای جهت‌دار، کارت‌ خوان و SSD اکسترنال، خوش‌بوکننده، فن خنک‌کننده و مانیتور اکسترنال که امکان استفاده از فضای ثانویه را با استفاده از این نمایشگر دوم فراهم می‌کند.

قیمت وب کم لنوو ۲۰۰ دلار است و فروش آن از فروردین ماه آغاز می‌شود.


منبع: https://www.zoomit.ir/accessories/414941-lenovo-magic-bay-ces2024/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *