مایکروسافت برگه های کروم من را دزدید و تب های شما را نیز می خواهد

مایکروسافت اج دارای یک ویژگی واردات داده است که عملکرد نادرست دارد.

هفته گذشته، کامپیوترم را روشن کردم، یک به‌روزرسانی ویندوز را نصب کردم و دوباره راه‌اندازی کردم تا ببینم Microsoft Edge به‌طور خودکار با برگه‌های کروم که قبل از به‌روزرسانی روی آن کار می‌کردم باز می‌شود. من به طور منظم از مایکروسافت اج استفاده نمی کنم و Google Chrome را به عنوان مرورگر پیش فرض خود تنظیم کرده ام. در ساعت ۹ صبح با چشمانی تیره و تار، لحظه ای طول کشید تا متوجه شدم که مایکروسافت اج به سادگی جایی را که در کروم رها کرده بودم، تصاحب کرده است. چشمانم را باور نمی کردم.

من هرگز داده‌هایم را به مایکروسافت اج وارد نکردم و تأیید نکردم که آیا می‌خواهم برگه‌هایم را وارد کنم. اما در اینجا Edge به طور خودکار پس از به‌روزرسانی ویندوز با تمام تب‌های Chrome که من روی آن کار می‌کردم باز می‌شد. من در ابتدا حتی متوجه نشدم که از Edge استفاده می کنم و گیج بودم که چرا همه برگه های من ناگهان از سیستم خارج شدند.

بعد از از بین رفتن شوک، نگاه کردم تا مطمئن شوم به طور تصادفی اجازه این رفتار را نداده ام. من تنظیماتی را در Microsoft Edge پیدا کردم که در هر راه‌اندازی، داده‌ها را از Google Chrome وارد می‌کند. مایکروسافت در توضیح این ویژگی در Edge می‌گوید: «هر بار که در Microsoft Edge مرور می‌کنید، همیشه به داده‌های مرور اخیر خود دسترسی داشته باشید. این تنظیم غیرفعال بود و هرگز از من خواسته نشده بود آن را روشن کنم. می توانید تنظیمات را در edge://settings/profiles/importBrowsingData بررسی کنید.

مایکروسافت اج با تب های کروم من.
مایکروسافت اج با تب های کروم من.
عکس تام وارن / The Verge

بنابراین من رفتم تا همان آپدیت ویندوز را روی یک لپ تاپ نصب کنم که در واقع منجر به از کار افتادن آن شد و مجبور شدم سیستم را بازیابی کنم. پس از اتمام بازیابی سیستم، همان اتفاق افتاد. Edge به‌طور خودکار با همه برگه‌های Chrome من باز می‌شود. من نتوانستم این رفتار را در رایانه‌های شخصی دیگر، اما تعدادی از کاربران X تکرار کنم به پست من پاسخ داد در مورد این گفته آنها در گذشته نیز چنین چیزی را تجربه کرده اند.

به نظر می رسد همه اینها به یک ویژگی واردات گزارش نشده در مایکروسافت اج مربوط می شود که تأیید کرده بودم در سیستم من غیرفعال است. زک ادواردز، محقق زنجیره تامین اطلاعات و حریم خصوصی، اخیرا ویندوز و به پست من در X پاسخ داد توجه داشته باشید که او در حین راه اندازی یک دستور جدید پیدا کرده بود که می گوید:

با تأیید شما، Microsoft Edge مرتباً داده‌ها را از سایر مرورگرهای موجود در دستگاه ویندوز شما وارد می‌کند. این داده‌ها شامل موارد دلخواه، سابقه مرور، کوکی‌ها، داده‌های تکمیل خودکار، برنامه‌های افزودنی، تنظیمات و سایر داده‌های مرور شما می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید که وارد کردن داده‌ها به صورت محلی تکمیل شده و به صورت محلی ذخیره می‌شود، اما اگر وارد سیستم شوید و داده‌های مرور خود را همگام‌سازی کنید، برای مایکروسافت ارسال می‌شود. مایکروسافت یک دکمه بزرگ آبی رنگ را نمایش می دهد تا کاربران ویندوز را تشویق کند تا این ویژگی را فعال کنند، در صورتی که می خواهید انصراف دهید، یک دکمه تیره تر “نه اکنون” را به نمایش می گذارد.

من کاملاً مطمئن نیستم که چگونه Microsoft Edge به طور خودکار داده های مرورگر Chrome من را بدون فعال بودن این تنظیم باز کرده و وارد می کند. من در رایانه شخصی خود متوجه شدم که یک پیام تمام صفحه پس از نصب به‌روزرسانی در همان صبح ظاهر شد، دقیقاً مانند مواردی که مایکروسافت برای تشویق افراد برای تغییر به Edge و Bing پس از به‌روزرسانی ویندوز استفاده می‌کند. درخواست ظاهر شد اما در کمتر از یک ثانیه ناپدید شد، بنابراین ممکن است این گفتگو خراب شده باشد و Edge تصمیم گرفته است به هر حال وارد کردن را انجام دهد.

من از مایکروسافت خواستم تا در مورد آنچه شاهد بودم نظر دهد، اما این شرکت به موقع برای انتشار پاسخ نداده است.

من هم در تجربه این موضوع تنها نیستم. چندین کاربر ویندوز ماه هاست که این موضوع را گزارش کرده اند و به آن روی آورده اند Reddit و انجمن های پشتیبانی خود مایکروسافت برای کمک. پوسترها تایید کردند همان ویژگی غیرفعال است، اما وارد کردن داده‌ها همچنان انجام می‌شود.

شاید این بار برای من فقط یک اشکال بود، یا شاید من در شرف تجربه چیزی هستم که دیگران ماه ها از آن شکایت کرده اند. اما واضح است که مایکروسافت قابلیتی را برای وارد کردن خودکار کروم، فایرفاکس یا سایر داده های مرورگر از هر مرورگر وب غیر Edge ارائه کرده است. ممکن است برای برخی ویژگی مفیدی باشد، اما اگر معیوب باشد، مایکروسافت باید سریعاً آن را برطرف کند.

با توجه به درخواست تمام صفحه که درست قبل از اینکه من مشکل را تجربه کنم ناپدید شد، نحوه متقاعد کردن مایکروسافت مردم برای روشن کردن این تنظیم نیز مهم خواهد بود. مایکروسافت قبلا بوده است تولید اعلان های تمام صفحه پس از برخی به‌روزرسانی‌های ویندوز که سعی می‌کند افراد را وسوسه کند که به‌عنوان پیش‌فرض به Microsoft Edge و Bing سوئیچ کنند.

مایکروسافت به طور مرتب از پیام‌های تمام صفحه استفاده می‌کند تا کاربران کروم را به سمت Edge سوق دهد.
مایکروسافت به طور مرتب از پیام‌های تمام صفحه استفاده می‌کند تا کاربران کروم را به سمت Edge سوق دهد.
اسکرین شات توسط تام وارن / The Verge

همیشه برای مصرف‌کنندگان مشخص نیست که واقعاً چه چیزی را تغییر می‌دهند، به خصوص زمانی که مایکروسافت چیزها را به عنوان تنظیمات مرورگر «توصیه‌شده» پنهان می‌کند. فقط زدن یک دکمه بله آبی بزرگ به جای دکمه «اکنون نه» که کمتر برجسته است، آسان است. مایکروسافت سابقه ای دارد استفاده از تاکتیک هایی که از توسعه دهندگان نرم افزارهای جاسوسی و bloatware برای تبلیغ مرورگر وب خود دیده ایم. آن‌ها از به‌روزرسانی‌های ویندوزی که دارند متفاوت هستند Edge را راه اندازی کرد و بدون اجازه آن را به دسکتاپ و نوار وظیفه پین ​​کرد نظرسنجی ها یا درخواست می کند وقتی سعی می کنید کروم را دانلود کنید.

مایکروسافت اج است در واقع خوب استبنابراین من مطمئنم امیدوارم که تیم سازی که به آن متوسل نشود ترفندهای بیشتر تا کاربران کروم از آن استفاده کنند.


منبع: https://www.theverge.com/24054329/microsoft-edge-automatic-chrome-import-data-feature

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *