مایکروسافت در حال همکاری با Nvidia، AMD و Intel برای بهبود پشتیبانی ارتقاء مقیاس در بازی های رایانه شخصی است

DirectSR یک API جدید ویندوز است که به عنوان “حلقه گمشده” بین بازی ها و DLSS، FSR و XeSS توصیف می شود.

مایکروسافت یک API جدید ویندوز را طراحی کرده است که برای توسعه دهندگان بازی راهی یکپارچه برای ادغام ویژگی های ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی با وضوح فوق العاده از Nvidia، AMD و Intel طراحی شده است. در یک جدید پست وبلاگJoshua Tucker، مدیر برنامه، DirectSR API جدید مایکروسافت را به عنوان “حلقه گمشده” بین بازی ها و فناوری های وضوح فوق العاده توصیف می کند و می گوید که باید “تجربه روان تر و کارآمدتر را ارائه دهد که در سخت افزار گسترده تر شود.”

“این API SR چند فروشنده را فعال می کند [super resolution] از طریق مجموعه‌ای مشترک از ورودی‌ها و خروجی‌ها، به یک مسیر کد واحد اجازه می‌دهد تا راه‌حل‌های مختلفی از جمله Nvidia DLSS Super Resolution، AMD FidelityFX Super Resolution و Intel XeSS را فعال کند. به نظر می رسد هدف این است که توسعه دهندگان قادر خواهند بود از این DirectSR API پشتیبانی کنند، نه اینکه مجبور باشند برای هر فناوری ارتقاء دهنده کد بنویسند.

این پست وبلاگ چند هفته پس از یک ویژگی “Automatic Super Resolution” آمده است در نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ مشاهده شد، که قول داده بود “از هوش مصنوعی برای اجرای روان بازی های پشتیبانی شده با جزئیات پیشرفته تر استفاده کند.” اکنون، به نظر می رسد این ویژگی به جای ارائه یک جایگزین در سطح ویندوز، به فناوری های با وضوح فوق العاده موجود مانند DLSS، FSR و XeSS متصل می شود.

مایکروسافت می گوید که API جدید به زودی از طریق نسخه پیش نمایش Agility SDK خود در دسترس خواهد بود. این برنامه قصد دارد “نگاهی ساده” از نحوه استفاده از DirectSR در طول یک ارائه دهد جلسه توسعه دهندگان در کنفرانس آینده توسعه دهندگان بازی (GDC). این جلسه در ۲۱ مارس برگزار خواهد شد و نمایندگانی از مایکروسافت و همچنین Nvidia و AMD در آن حضور خواهند داشت.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/29/24086443/microsoft-directsr-super-resolution-api

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *