ویندوز ۱۱ به پلتفرم بهتری برای گیمرها تبدیل می‌شود

مایکروسافت API جدیدی برای ویندوز ۱۱ طراحی کرده است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد ساده‌تر از قبل سیستم ارتقای وضوح انویدیا، AMD و اینتل را وارد بازی‌ها کنند.

جاشوا تاکر، مدیر برنامه‌ی مایکروسافت، در بیانیه‌ای مطبوعاتی API جدید این شرکت با نام DirectSR را «حلقه‌ی گم‌شده بین بازی‌ها و فناوری‌های ارتقای وضوح» توصیف کرد و گفت که این API در میان سخت‌افزارها مقیاس‌پذیر است و تجربه‌ی روان‌تر و کارآمدتری ارائه خواهد داد.

در این پست آمده است: «API، ارتقای وضوح را از طریق مجموعه‌ای مشترک از ورودی‌ها و خروجی‌ها فعال می‌کند و به یک مسیر کد واحد اجازه می‌دهد تا راه‌حل‌های مختلفی از جمله Nvidia DLSS Super Resolution و AMD FidelityFX Super Resolution و Intel XeSS را فعال کند.»

بیانیه‌ی مایکروسافت چند هفته پس از مشاهده‌ی ویژگی ارتقای وضوح خودکار در نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۱ منتشر شده که وعده‌ی استفاده از هوش مصنوعی برای اجرای روان‌تر و با جزئیات بیشترِ بازی‌ها را داده بود.

بیشتر بخوانید

مایکروسافت می‌گوید که API جدید به زودی از طریق نسخه‌ی پیش‌نمایش SDK (کیت توسعه‌ی نرم‌افزار) دردسترس خواهد بود. این شرکت قصد دارد در جریان برگزاری کنفرانس GDC، جزئیاتی از نحوه‌ی استفاده از DirectSR ارائه دهد. این کنفرانس در تاریخ ۲۱ مارس (۲ فروردین ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد و شامل نمایندگانی از مایکروسافت و همچنین انویدیا و AMD خواهد بود.


منبع: https://www.zoomit.ir/os/417492-microsoft-directsr-super-resolution-api/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *