مشکل زباله های خطرناک تسلا در کالیفرنیا چقدر بد است؟

بازرسان در حال حفاری در سطل زباله تسلا تخلفات مربوط به زباله های خطرناک را در بیش از ۱۰۰ تاسیسات کشف کردند.

ادعاها مبنی بر سوء مدیریت تسلا با زباله های خطرناک حاکی از شکست سیستمیک در تاسیسات این شرکت در کالیفرنیا است. این یک تصادف ساده یا یک اتفاق نبود.

کمتر از ۲۵ شهرستان در این هفته از تسلا به اتهام دفع غیرقانونی زباله های خطرناک شکایت کردند. ظرف چند روز، شرکت تحت رهبری ایلان ماسک موافقت کرد که ۱٫۵ میلیون دلار برای تسویه این دعوی که می‌گوید شرکت «عمداً» و «سهل‌آمیز» موادی را که باید با دقت مورد استفاده قرار می‌گرفت، بپردازد.

کارشناسان مدیریت پسماند می گویند آستانه که شرکت بزرگی مانند تسلا باید بهتر می دانست. علاوه بر مشکلاتی که در کالیفرنیا با آن مواجه است، این شرکت حتی ممکن است قوانین فدرال برای مدیریت زباله های خطرناک را نقض کرده باشد.

“این در کتاب من بسیار فاحش است.”

شهرستان‌های کالیفرنیا تسلا را به نقض قوانین ایمنی و بهداشت ایالت با دور انداختن یا «معلوم کردن» متهم می‌کنند.[ing] دفع زباله های خطرناک در مکان هایی که واقعاً مجاز به پذیرش مواد نیستند. دعوا ادعا می کند که شرکت مقداری از آن را در سطل زباله یا کمپکتور انداخته است. پس از آن زباله ها می توانند در محل دفن زباله جمع شوند که مجاز به ورود مواد خطرناک نیست. همچنین می‌گوید تسلا «در تعیین خطرناک بودن زباله‌های تولید شده در تأسیسات خود ناکام مانده است»، «به درستی علامت‌گذاری، برچسب‌گذاری و ذخیره‌سازی نشده است» زباله‌های خطرناک در تأسیسات خود، و از الزامات ثبت سوابق پیروی نمی‌کند یا به کارکنان به درستی آموزش نمی‌دهد. برای رسیدگی به مواد

کریستوفر کوهلر، استاد کمکی در دانشگاه ایندیانا که متخصص زباله‌های خطرناک، اصلاح محیط‌زیست و بهداشت شیمیایی است، می‌گوید: «این در کتاب من بسیار فاحش است. این قوانین و مقررات برای خدا… تقریباً ۵۰ سال است که وجود دارد، و آنها باید تا به حال بهتر بدانند.»

را شکایت ۱۰۱ تأسیسات در سراسر کالیفرنیا را نام می برد که زباله های خطرناکی را تولید می کنند، از جمله: روغن های روان کننده استفاده شده، مایعات ترمز، باتری های اسید سرب، ذرات معلق در هوا، ضد یخ، حلال های زباله، رنگ، زباله های الکترونیکی و سایر “آوارهای آلوده”.

به گفته کوهلر، اینها انواع بسیار رایج زباله هستند. با این وجود، دفع آنها به دلیل خطراتی که این مواد می توانند در صورت استفاده نادرست ایجاد کنند، تنظیم شده است. کوهلر اشاره می کند که سرب و حلال های کلر سمی، روغن ها قابل اشتعال و اسیدها خورنده هستند.

بازرسان با دفتر دادستان منطقه سانفرانسیسکو شروع به کار کردندبازرسی های مخفیظروف زباله در مراکز خدمات خودروی تسلا در سال ۲۰۱۸٫ آنها دریافتند «دفع غیرقانونی بسیاری از اجزای خطرناک خودرو (مانند روغن‌های روان‌کننده، پاک‌کننده‌های ترمز، اسید سرب و سایر باتری‌ها، ذرات معلق در هوا، ضد یخ، حلال‌های زباله و سایر پاک‌کننده‌ها، الکترونیک ضایعات، رنگ‌های ضایعاتی و زباله‌های آلوده به موارد فوق)” طبق دفتر DA. پس از آن، بازرسان سایر شهرستان‌ها نیز شروع به تفنگ در زباله‌های تسلا کردند و مشابه «دفع غیرقانونی» پیدا کردند. در کارخانه Fremont تسلا، محققان همچنین جوشکاری پیدا کردند. ضایعات پاشیده، فنجان های مخلوط رنگ زباله، و دستمال مرطوب / زباله های آلوده به پرایمر که به طور غیرقانونی در سطل زباله ریخته می شوند.

سرب و حلال های کلر سمی هستند، روغن ها قابل اشتعال هستند و اسیدها خورنده هستند.

Treavor Boyer، رئیس برنامه مهندسی محیط زیست در دانشگاه ایالتی آریزونا، می نویسد: “من هیچ ایده ای در مورد انگیزه یا دلایل دفع نادرست زباله ندارم. به نظر می رسد یک خرابی در یک برنامه مدیریت زباله های خطرناک است.” آستانه در یک ایمیل

کوهلر می گوید که شرکت های بزرگ معمولاً یک متخصص ضایعات در دسترس دارند تا نحوه کار با این نوع مواد را در تأسیسات خود تعیین کند. آستانه. او می‌گوید به نظر می‌رسد تسلا فاقد این بوده و از اعمال سیاست‌ها و رویه‌های مناسب شرکت در مراکز خدمات خود غفلت کرده است.

به عنوان مثال، باتری‌های اسید سرب را از وسایل نقلیه موتوری بگیرید که عمدتاً از سرب و اسید تشکیل شده‌اند. در اکثر ایالت ها ریختن آنها در سطل زباله غیرقانونی است. آنها ممکن است خورده و سرب آزاد کنند که می تواند از محل دفن زباله فرار کند و محیط اطراف و حتی منابع آب آشامیدنی را آلوده کند. طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست (EPA). نشت باتری ها همچنین می تواند برای کارگران در محل های دفن زباله، زباله سوزها و ایستگاه های انتقال خطراتی ایجاد کند. سوزاندن باتری ها حتی ممکن است سرب را در هوا آزاد کند. سرب یک نوروتوکسین شناخته شده است به خصوص برای کودکان خطرناک است.

به طور خاص باتری های اسید سرب قرار است بازیافت شوند و سرب را می توان در باتری های جدید استفاده مجدد کرد. ممکن است لازم باشد مواد دیگری به محل دفن زباله های خطرناک که دارای پوشش پلاستیکی دو برابری در محل دفن زباله بهداشتی معمولی است فرستاده شوند تا از آب های زیرزمینی در برابر هر چیزی که در غیر این صورت ممکن است به داخل آن نفوذ کند، محافظت شود. علاوه بر این، مواد باید قبل از اینکه حتی به محل دفن زباله های خطرناک بروند باید تصفیه شوند و ویژگی های “غیر خطرناک” بودن را نشان دهند. انجام این نوع ترتیبات به کار بیشتری نیاز دارد، که می تواند گران تر از رسیدگی به امتناع کم خطرتر باشد.

وقتی صحبت از کار تسلا با این نوع مواد در کالیفرنیا می شود، “به نظر می رسد این وضعیت نقض RCRA باشد. [short for the Resource Conservation and Recovery Act] بویر می‌نویسد که مقررات فدرال برای مدیریت زباله‌های خطرناک است.

آستانه با EPA تماس گرفت تا بپرسد آیا در حال بررسی تسلا به دلیل نقض قانون است و اگر چنین است، آیا این شرکت ممکن است با مجازات های فدرال مواجه شود یا خیر. سخنگوی EPA در ایمیلی گفت: “به دلیل پرونده قضایی در حال انجام، EPA نمی تواند در مورد این پرونده اظهار نظر کند.”

تسلا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد آستانه; این کشور هیچ گونه تخلفی را از سوی خود در این زمینه اعتراف نکرد توافق.

این تسویه حساب شامل یک دستور پنج ساله است که طی آن تسلا باید از اقداماتی از جمله ممیزی سالانه ضایعات شخص ثالث و آموزش اجباری برای کارکنان پیروی کند. دفتر سانفرانسیسکو DA می گوید تسلا با تحقیقات خود “همکاری” کرده و “گام هایی برای بهبود انطباق خود با قوانین حفاظت از محیط زیست که توسط دادستان ها به آن اطلاع داده شده است، برداشته است.” پس از اینکه تسلا از مشکلات مطلع شد، آنها شروع به قرنطینه و غربالگری ظروف زباله از نظر ضایعات خطرناک در تمام مراکز خدمات خود قبل از آوردن زباله به محل دفن زباله کردند.

سایر خودروسازان سوابق وحشتناکی در زمینه زباله های خطرناک دارند

در سال ۲۰۲۲، تسلا با پرداخت موافقت کرد ۲۷۵۰۰۰ دلار در تسویه حساب با EPA در مورد نقض قانون هوای پاک در کارخانه Fremont خود. تسلا همچنین مجبور شد به عنوان بخشی از یک جریمه ۳۱۰۰۰ دلاری بپردازد تسویه حساب با آژانس در سال ۲۰۱۹ برای ذخیره زباله های خطرناک در کارخانه Fremont خود بدون مجوز لازم.

EPA همچنین دریافت که تسلا فضای کافی برای حرکت ایمن پرسنل را در منطقه اصلی که زباله های خطرناک را در آن ذخیره می کند، حفظ نکرده است و استانداردهای انتشار هوا را برای سه خط انتقال که نشتی دارند، نقض کرده است. همچنین دو ظروف باز ۵۵ گالنی زباله خطرناک را با “بدون واشر یا مکانیزم قفل” مشاهده کرد و شرکت نتوانست به سرعت رنگ های قابل اشتعال و مخلوط حلال هایی را که از خطوط انتقال یا پمپ ها نشت می کرد، تمیز کند.

سایر خودروسازان سوابق وحشتناکی در زمینه زباله های خطرناک دارند. جنرال موتورز موافقت کرد که a تسویه ۷۷۳ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۰ با ایالات متحده، ۱۴ ایالت، و قبیله سنت رجیس موهاوک بر سر “مسئولیت های زیست محیطی” از جمله زباله های خطرناک در املاک آن. در سال ۲۰۲۲، نیوجرسی از فورد شکایت کرد برای ریختن لجن رنگ سمی و آلوده کردن “صدها جریب خاک، آب، تالاب ها” و زمین های قبیله ای به رسمیت شناخته شده توسط دولت در کشور راماپو لناپ.

بروک جنکینز، دادستان منطقه سانفرانسیسکو در روز پنجشنبه گفت: «تسویه حساب امروز علیه تسلا، شرکت، با جلوگیری از آلودگی منابع طبیعی گرانبهای ما در صورت سوء مدیریت و دفع غیرقانونی زباله‌های خطرناک، محیطی پاک‌تر برای شهروندان در سراسر ایالت فراهم می‌کند.» بیانیه مطبوعاتی.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/3/24058476/tesla-hazardous-waste-suit-settlement-california

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *