هنگامی که پروژه ها تعطیل می شوند، برنامه نویسان سرویس زنده باید «نسخه میزبان خصوصی از بازی شما بسازند».

مدیر بازاریابی استودیو Velan، جاش هریسون، یک توصیه به استودیوهایی دارد که به دنبال تعطیل کردن یا غروب یک بازی زنده هستند: «یک نسخه خصوصی از بازی خود بسازید».

هریسون در صحبت‌های خود در GDC گفت که ارائه یک نسخه مستقل از پروژه سرویس زنده بسته‌شده‌اش، Knockout City، «بزرگ‌ترین چیز بود. [Velan] تاثیر مثبتی بر استقبال مثبت از غروب خورشید گذاشت” و نه تنها از مطبوعات و جامعه به طور یکسان مثبت شد، بلکه “بازی را که همه برای همیشه بر روی آن سخت تلاش کردند، زنده نگه می دارد”.


هنگامی که پروژه ها تعطیل می شوند، برنامه نویسان سرویس زنده باید «نسخه میزبان خصوصی از بازی شما بسازند».آینده شهر ناک اوت


آینده ناک اوت سیتی

هریسون در GDC امسال گفت: “اگر یک چیز را از این صحبت حذف کنید، این است: یک نسخه میزبان خصوصی از بازی خود بسازید” (با تشکر، PC Gamer). “این بزرگترین کاری است که ما انجام دادیم تا بر استقبال مثبت از غروب آفتاب تاثیر بگذاریم. مطبوعات عالی دریافت کرد، واکنش های فوق العاده ای از بازیکنان دریافت کرد، و در نهایت، بازی را که همه در استودیو برای همیشه روی آن سخت کار کردند، حتی زنده نگه می دارد. با سرورهای زنده آفلاین

هریسون افزود: “انجمن‌های کوچک اما قدرتمندی وجود دارند که هنوز ادامه دارند و ماه‌ها پس از خاموش شدن با انجام بازی‌های روزانه، میزبانی مسابقات خود که در آن جوایز خود را جمع‌آوری می‌کنند و موارد دیگر، پیرامون این سرور خصوصی ساخته شده‌اند.” “یکی از اعضای انجمن حتی یک لانچر ساخت که ورود به سرورهای خصوصی و همچنین دیدن لیست سرورهای خصوصی از تعداد بازیکنان فعال را آسان تر می کند.”

در حالی که هریسون اذعان داشت که همه استودیوها ظرفیت انتشار یک مشتری مستقل را ندارند، چه رسد به اینکه آن را “عفونی” کنند تا نرم افزارهای دارای مجوز و غیره را حذف کنند، ایجاد این تغییر “افزایش نسبتاً سبکی” برای تیم بود.

در مورد ما، ما فقط به دلایل مختلف توانستیم این کار را برای بازیکنان رایانه شخصی انجام دهیم، اما همچنان همان کاری را که می‌خواستیم انجام داد، و به دلیل برخی قلاب‌های تحلیلی بسیار سبک در آن، ما هنوز هم می‌بینیم که مردم آن را بازی می‌کنند. هر روز حتی نه ماه بعد.”

بازی رقابتی استودیوی Velan “dodgebrawl” Knockout City – که در ماه می ۲۰۲۱ بر روی پلی استیشن، ایکس باکس، سوییچ و رایانه های شخصی عرضه شد – در ابتدا با برچسب EA Originals منتشر شد، اما در سال ۲۰۲۲، Velan اعلام کرد که این بازی خواهد بود. بر عهده گرفتن وظایف انتشارات و تغییر به یک مدل رایگان برای بازی که از فصل ششم شروع می شود. متأسفانه، این برای تضمین آینده بازی کافی نبود و سال گذشته برای همیشه تعطیل شد.


منبع: https://www.eurogamer.net/live-service-devs-should-make-a-private-hosted-version-of-your-game-when-projects-are-shut-down?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *