هکرهای Insomniac Games پس از درخواست باج ۲ میلیون دلاری، ۱٫۳ میلیون فایل را فاش کردند

در ۱۲ دسامبر، Rhysida، یک گروه باج افزار، اعلام کرد که ۱٫۶۷ ترابایت داده را گرفته است. – بیش از ۱٫۳ میلیون فایل – از بازی های سونی اینسومنیاک و درخواست ۲ میلیون دلار. اکنون، مهلت یک هفته ای اینسومنیاک گیمز برای پرداخت به ریسیدا به پایان رسیده است و این گروه تهدید خود را مبنی بر انتشار اطلاعات دزدیده شده جبران کرده است. سایبر دیلی گزارش ها.

این داده ها شامل اسناد منابع انسانی داخلی، اسکرین شات از مکالمات Slack کارمندان و موارد دیگر است، اما تمرکز اصلی روی مواردی است که هنوز منتشر نشده است. ولورین بازی ویدیویی. فایل های منتشر شده حاوی جزئیاتی در مورد طراحی سطح، شخصیت ها و اسکرین شات های واقعی از بازی است. همچنین یک قرارداد انتشار امضا شده بین سونی و مارول وجود دارد که سه بازی آینده X-Men را ارائه می کند، اولین مورد ولورین، با دو نفر دیگر که هنوز نامشان ذکر نشده است. با این حال، جزئیاتی در مورد اینکه سونی – که قصد دارد برای هر بازی ۱۲۰ میلیون دلار هزینه کند – باید منتشر کند، توضیح داده شده است ولورین تا ۱ سپتامبر ۲۰۲۵ و بقیه به ترتیب تا پایان سال ۲۰۲۹ و ۲۰۳۳ موعد مقرر هستند.

Rhysida ادعا می کند که گروه فقط ۲۰ تا ۲۵ دقیقه طول کشید تا مدیر دامنه را بدست آورد و این پول تنها انگیزه آنها بود. "ما می‌دانستیم که توسعه‌دهندگانی که چنین بازی‌هایی را می‌سازند، هدف آسانی خواهند بود." یک سخنگوی Rhysida گفت سایبر دیلی. "سونی تحقیقاتی را آغاز کرده است، اما بهتر است در حیاط خلوت باشد."

قابل ذکر است، اطلاعیه اولیه باج گیری Rhysida به هر کسی اجازه می داد که بر روی داده ها پیشنهاد دهد، نه فقط Insomniac Games، و به نظر می رسد بخشی از آن خریداری شده است. گروه باج افزار اعلام کرد که هر گونه داده فروخته نشده منتشر شده است – اما تنها ۹۸ درصد اطلاعات دزدیده شده در دسترس عموم است. Rhysida تصریح کرد که هرگونه داده خریداری شده نباید مجدداً فروخته شود، اما چه کسی می داند که آیا مالکان جدید از این قانون پیروی می کنند یا خیر.

Rhysida فقط Insomniac Games را در سونی هدف قرار داد، اما در ماه می، حمله جداگانه به اطلاعات شخصی ۶۸۰۰ کارمند فعلی و سابق دسترسی پیدا کرد. این حمله که گروه باج‌افزار CLOP اعتبار آن را بر عهده گرفت، در ماه اکتبر به اطلاع عموم رسید.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/insomniac-games-hackers-leak-13-million-files-after-demanding-2-million-ransom-102134429.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/insomniac-games-hackers-leak-13-million-files-after-demanding-2-million-ransom-102134429.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *