وقت آن است که مایکروسافت یک Xbox Steam Deck بسازد

جعبه دیگر لزوما بهترین شکل نیست.

نینتندو سوییچ است در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین کنسول بازی تمام دوران. PS5 سونی احتمالاً در اواخر امسال از کل فروش Xbox One پیشی خواهد گرفت. در همین حال، Xbox Series X و S جدیدتر مایکروسافت، با بازی‌های انحصاری نسبتاً ناامیدکننده‌شان، هستند. محکم در جایگاه سوم قرار گرفت باز هم – و آن به نظر نمی رسد Xbox Game Pass همیشه این شکاف را پر خواهد کرد.

مایکروسافت قصد ندارد این را دراز بکشد. این یکی از بزرگترین شرکت های بازی های ویدئویی در جهان است اکنون که مالک اکتیویژن بلیزارد استو آن را به عمل کنید. این پنجشنبه، ما انتظار داریم که این شرکت فاش کند تغییر لرزه ای در استراتژیجایی که می تواند انحصاری های ایکس باکس مانند Hi-Fi Rush، استارفیلدزوج ایندیانا جونز به پلی استیشن و/یا سوییچ.

برای سخت‌افزارهای ایکس‌باکس، این ممکن است بسیار شبیه تسلیم شدن به نظر برسد! خرید آن یک جعبه چه فایده ای دارد نمی کند بازی های انحصاری دارید؟ اما راه دیگری وجود دارد که مایکروسافت می‌تواند رهبری سخت‌افزاری را نشان دهد، کنسولی بسازد که ارزش خرید داشته باشد، و جاه‌طلبی‌های «بازی در هر کجا» خود را برآورده کند. مایکروسافت می‌تواند از انعطاف‌پذیری باورنکردنی ویندوز برای ساخت بهترین رقیب نینتندو سوییچ استفاده کند.

مایکروسافت می‌تواند از بازی Steam Deck پیروی کند و قدرت یک مینی ایکس باکس را در دستان شما قرار دهد.

در حال حاضر، احساس می شود مانند بازی های دستی (نه ابری!) آینده استو جهان منتظر حرکت مایکروسافت بوده است. ما تلاش کردیم گوشی هایی با گیم پد متصل و ابر قابل حمل، اما هیچ چیز مانند Nintendo Switch و Steam Deck جرقه ای روشن نکرده است. سازندگان رایانه های شخصی دستی برای بخشی از این اقدام فریاد می زنند. پرتاب کردن لایه های نامناسب روی سیستم عامل ویندوز پف کرده به دلیل نداشتن چیز بهتر مایکروسافت می‌تواند آنها را شکست دهد یا به آنها بپیوندد، اگر مایل باشد کنترل را در دست بگیرد.

تصور کنید ایکس باکس بعدی از طریق تیم‌های طراحی مایکروسافت شبیه یک Steam Deck باشد: راحت و در عین حال براق یک رابط Xbox را تصور کنید که در آن بازی‌های رایانه شخصی، کنسول‌ها و بازی‌های ابری مایکروسافت در کنار هم زندگی می‌کنند. تصور کنید اگر می‌توانید به سادگی «Play Halo» را در هر کجای دنیا که هستید انتخاب کنید، گوشی دستی شما بهترین نسخه ممکن را ارائه می‌دهد – چه به صورت محلی دانلود شود، چه از ایکس‌باکس خانه شما پخش شود، چه از فضای ابری پخش شود یا احتمالاً بیش از یک به طور همزمان. تصور کنید از همان جایی که تلویزیون خود را رها کرده اید ادامه دهید یا برعکس، با دوستان خود در Xbox و PC بازی کنید.

ما تکنولوژی را داریم. مایکروسافت به خصوص تکنولوژی را دارد. این فقط کمی تکه تکه است، منتظر مدیران و مهندسان است تا قطعات پازل را در یک تجربه یکپارچه و یکپارچه در کنار هم قرار دهند.

اگر مشترک Xbox Game Pass Ultimate هستید، می توانید قبلا، پیش از این دانلود یک کپی از هالو بی نهایت به رایانه شخصی یا ایکس باکس خود، یا آن را از xCloud پخش کنید. نسخه دانلود شده Xbox می تواند قبلاً روی رایانه شخصی ویندوز پخش شده است از طریق شبکه خانگی شما نیز فرقی نمی‌کند از چه راهی بازی کنید، بازی‌های ذخیره‌شده و دوستانتان معمولاً می‌توانند برای سواری همراه شوند.

Asus ROG Ally و پشت آن Steam Deck، Nintendo Switch و Game Boy اصلی.
Asus ROG Ally و پشت آن Steam Deck، Nintendo Switch و Game Boy اصلی.
عکس از شان هالیستر / The Verge

در سال ۲۰۱۳، من به شما گفتم چگونه بازی های کنسولی و رایانه های شخصی شروع به ادغام جدی کردند. این زمانی بود که سونی و مایکروسافت شروع به استفاده از پردازنده های AMD کردند که بر روی مجموعه دستورالعمل x86 کار می کردند تا سخت افزار خود را تامین کنند. ساخت یک بازی برای پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه شخصی برای توسعه دهندگان آسان تر از همیشه شد – و مایکروسافت و سونی فرصت های بیشتری را دیدند. آنها شروع به انتشار بزرگترین بازی های خود روی رایانه های شخصی ویندوزی نیز کردند. دیگر نیازی به کنسول ندارید بازی کردن سلام یا خدای جنگو آن به نظر می رسید که مایکروسافت آن را به این شکل ترجیح می دهد.

اما زمانی که Valve Steam Deck را منتشر کرد، همینطور بود سونی، نه مایکروسافت که با حروف بزرگ نوشته شده است. ما نوشتیم چگونه Steam Deck بزرگترین بازی های پلی استیشن را قابل حمل کردو چگونه Steam Deck ما را وادار به خرید بازی کرد در غیر این صورت برای نینتندو سوییچ خرید می کردیم. اما این بدان معنا بود که ما به جای پرداخت به مایکروسافت، بازی های خود را از طریق Steam می خریدیم.

مطمئنا وجود داشت این فرآیند ۱۴ مرحله‌ای برای کارکرد Xbox Cloud Gaming در Steam Deck، شما می توانید یک نسخه نیمه کاره ویندوز را نصب کنید با مسئولیت خودتان، و در نهایت مایکروسافت به Valve کمک کرد تا بازی هایی مانند آن را دریافت کند Forza Horizon 5 و هالو بی نهایت کار بر روی دستی Valve به اندازه کافی برای توجیه خرید. اما این کل بسته نبود.

رایانه بازی دستی هفت اینچی مجهز به گیم پد سفید با صفحه نمایشی که در دو طرف توسط جوی استیک ها، دکمه ها و یک D-pad قرار دارد.  یک کامپیوتر بازی دستی مشکی دیگر با پیکربندی مشابه پشت آن قرار دارد.
بررسی Asus ROG Ally ما چند کلمه انتخابی در مورد استفاده از ویندوز دستی داشت.
عکس از Vjeran Pavic / The Verge

من زمان زیادی را با Asus ROG Ally و Lenovo Legion Go نیز گذرانده‌ام، و نمی‌توانم بدون رزرو جدی، Steam Deck را که مبتنی بر ویندوز هستند توصیه کنم. آن را پیدا کردم خیره کننده – و کمی شرم آور – چقدر بازی های ویندوز در Steam Deck مبتنی بر لینوکس نسبت به یک دستگاه بومی ویندوز در دسترس هستند. و در پایان روز، آنها همچنان از فروشگاه بازی‌های استیم Valve بیشتر از PC Game Pass مایکروسافت حمایت می‌کنند.

اما در حالی که این تا حدی تقصیر مایکروسافت است، این فرصت مایکروسافت است و من شرط می بندم که می تواند به این مناسبت برسد.

برای موفقیت واقعی، مایکروسافت به چیزی بیش از یک ویندوز دستی با یک برنامه Xbox در بالا نیاز دارد. باید بازی کنه همه بازی های ایکس باکس، نه فقط بازی های رایانه شخصی. همانطور که Steam Deck با بازی‌های ویندوز در بالای لینوکس انجام می‌دهد، باید یک لایه سازگاری (یا شاید یک ماشین مجازی) اجرا کند تا بازی‌های سری ایکس‌باکس شما فقط کار کنند – به طور بهینه روی یک تراشه سفارشی که عمر باتری بهتری نسبت به گوشی‌های دستی ویندوز امروزی به آن می‌دهد.

همه اینها باید در دسترس باشد. مایکروسافت شرکتی است که خرگوشی را از کلاه بیرون کشید تا Xbox One مبتنی بر x86 را با تعداد زیادی از بازی‌های Xbox 360 که برای اجرای تراشه‌های PowerPC طراحی شده‌اند، سازگار کند. این شرکت است که یک بار ۱۰۰ میلیون دلار خرج کرد فقط برای اصلاح گیم پد Xbox خود. این شرکتی است که بارها و بارها پردازنده های نیمه سفارشی را برای کنسول های ایکس باکس خود سفارش داده است – آیا کسی فکر می کند AMD این فرصت را برای انجام یک قطعه سفارشی برای کنسول دستی ایکس باکس رد کند؟ آیا اینتل یا انویدیا، برای این موضوع؟

چنین تراشه ای باید با عملکرد گرافیکی Xbox Series S مطابقت داشته باشد، اگر نه Xbox Series X. در حالی که AMD Steam Deck تراشه های Aerith و Sephiroth این کار را نمی کنندتراشه های داخل Asus ROG Ally و Lenovo Legion Go در حال حاضر ترافلاپس خام بیشتری ارائه می دهد نسبت به سری S زمانی که به دیوار وصل می شوند. اگر آنها رزولوشن ۷۲۰p یا ۸۰۰p را در هنگام شارژ باتری، مانند Steam Deck هدف قرار می‌دهند، یک تراشه جدید باید بیش از توانایی بازی نسل فعلی Xbox را داشته باشد.

چنین دستی حتی ممکن است بازی کند نسل بعدی بازی‌های ایکس‌باکس اگر رویاهای مایکروسافت به واقعیت تبدیل شوند – با اجازه دادن به فضای ابری. هیدئو کوجیما OD بر روی ابر ایکس باکس مایکروسافت ساخته می شود و این شرکت یک چشم انداز داخلی برای آن داشت بازی های ترکیبی ابری تا سال ۲۰۲۸

در هر صورت، من فکر نمی کنم مایکروسافت بتواند این لحظه آینده را از دست بدهد، مگر اینکه سخت افزار ایکس باکس را برای همیشه کنار بگذارد. با فروش «چند میلیونی».، Steam Deck هنوز یک تهدید بزرگ نیست. اما اگر نینتندو سوییچ ۲ یک موفقیت است، و سونی تصمیم می گیرد یک پلی استیشن واقعا قابل حمل بسازد تا به آن ملحق شود، مایکروسافت نمی خواهد تنها کسی باشد که روی یک جعبه شرط بندی می کند.


منبع: https://www.theverge.com/24073201/microsoft-xbox-handheld-steam-deck-editorial

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *