‘وقت استراحته؟’ اینستاگرام با ویژگی جدید نوج شبانه نقش والدین را بازی می‌کند

اینستاگرام آخرین تلاش خود را برای تشویق استفاده ایمن از رسانه های اجتماعی در بین جوانان معرفی کرده است. اعلان‌های جدید اواخر شب به نوجوانان هشدار می‌دهد که در زمانی که باید بخوابند در حال پیمایش هستند، با این ویژگی که اثر ضربه زدن والدین به در را تقلید می‌کند و به شما می‌گوید: گوشی رو بذار کنار.

متا، صاحب اینستاگرام، این “تارهای شبانه” را در یک اعلام کرد پست وبلاگ در روز پنجشنبه، بیان کرد که این تنظیم برای: “به نوجوانان یادآوری می کند که دیر شده است، و آنها را تشویق به بستن برنامه می کند.” این به دنبال معرفی است محدودیت برای محتوای نامناسب اوایل این ماه

هنگامی که کاربران زیر سن قانونی بیش از ۱۰ دقیقه با ویژگی‌های تعاملی مانند قرقره‌ها یا پیام‌های مستقیم در اواخر شب درگیر شوند، یک «تارنج شبانه» ظاهر می‌شود (هیچ اطلاعاتی در مورد زمانی که ممکن است این تلنگرها وارد شوند داده نشده است). بر اساس یک مدل از متا، نوجوانان محتوای خود را با یک اعلان تمام صفحه مسدود می‌کنند که می‌خواند: “وقت استراحت است؟ دیر شده است. اینستاگرام را برای شب ببندید.”

‘وقت استراحته؟’  اینستاگرام با ویژگی جدید نوج شبانه نقش والدین را بازی می‌کند

چگونه “تارنج شبانه” ممکن است در رابط کاربری اینستاگرام ظاهر شود (اعتبار تصویر: متا)

به زودی برای همه حساب‌های ثبت‌شده برای کاربران زیر سن قانونی عرضه می‌شود، “تارنج شبانه” به دلیل غیراختیاری بودن قابل توجه است. تنظیمات فعلی زمان صفحه نمایش اینستاگرام (مانند محدودیت روزانه) نیاز به فعال سازی کاربر دارد. سایت رسانه اجتماعی رقیب TikTok که سال گذشته یادآورهای خواب اختیاری را معرفی کرد، همچنین نیاز به تنظیم محدودیت‌های زمان صفحه نمایش دارد.

البته، نوجوانان این توانایی را دارند که در صورت تمایل، به سادگی از تکان دادن شبانه رد شوند و به پیمایش خود ادامه دهند. اینستاگرام محتوای خود را قفل نمی‌کند، مهم نیست کاربر چه مدت زمانی را در برنامه صرف کرده است. احتمالاً، امیدواریم این اعلان به اندازه کافی آزاردهنده باشد تا انگیزه بسته شدن برنامه را ایجاد کند. اما با توجه به اینکه بسیاری از نوجوانان امروزی انتظار اعلان‌های آزاردهنده را از طیف وسیعی از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دارند، اثربخشی این هشدار قابل بحث است.

در حال حاضر، تنظیم فقط برای نوجوانان اجباری است. خبر بد برای افراد بزرگ‌سال با عدم کنترل خود – اما اگر واقعاً می‌خواهید این عادت را ترک کنید، می‌توانید با رفتن به منوی تنظیمات و فعال کردن یادآوری استراحت، تکان‌های شبانه خود را اضافه کنید. اگر چه، دوباره، شما فقط می توانید اعلان را خاموش کنید بهترین تشکو به پرخوری ساعت ۳ صبح GRWM خود برگردید. این احتمالاً همان کاری است که بسیاری از نوجوانان در مواجهه با یک “تارنج شبانه” ناخواسته انجام می دهند.


منبع: https://www.techradar.com/health-fitness/mattresses/time-for-a-break-instagram-plays-parent-with-new-nighttime-nudge-feature

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *