پزشکان شروع به تجویز یک درمان پزشکی جدید کرده اند: یک اپلیکیشن پیاده روی

پیاده روی ساده ترین شکل ورزش است، اما فواید بسیار زیادی دارد. همانطور که سبک زندگی ما بی تحرک تر می شود، پزشکان نیز کم تحرک هستند تجویز روزافزون پیاده روی برای رسیدگی به شرایط پزشکی و رفاه عمومی ما.

اما چگونه بیماران می توانند انگیزه خود را حفظ کنند؟ و چگونه پزشکان می توانند پیشرفت خود را پیگیری کنند؟ اینجاست که استارت‌آپ لیتوانیایی Walk15 وارد می‌شود.

Walk15 که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، مأموریتی دارد تا افراد را درگیر فعالیت بدنی کند. این یک پلت فرم و یک برنامهکه شرکت ها و افراد می توانند از آن برای ایجاد و شرکت در چالش های مرحله ای استفاده کنند، از مراحل خود برای باز کردن تخفیف های انحصاری و تجزیه و تحلیل داده های فعالیت استفاده کنند.

را استارت آپ بزرگترین جامعه تناسب اندام لیتوانی را ساخته است که ۲۰٪ از جمعیت این کشور را درگیر می کند. این برنامه بیش از ۶۲۵۰۰۰ کاربر برنامه در سراسر جهان دارد، در حالی که ۱۳۰۰ شرکت از پلتفرم آن استفاده می کنند.

پزشکان شروع به تجویز یک درمان پزشکی جدید کرده اند: یک اپلیکیشن پیاده روی
کاربران اپلیکیشن می توانند گام های روزانه، مسافت طی شده بر حسب کیلومتر و کالری سوزانده شده خود را ردیابی کنند. آنها همچنین می توانند ببینند که چقدر CO2 با راه رفتن در درختان مجازی ذخیره کرده اند. با استفاده از کیف پول Steps (در سمت راست)، کاربران می توانند مراحل خود را به تخفیف محصول از شرکای خود از جمله IKI و NordSecurity تبدیل کنند.

امروز Walk15 بزرگترین قدم را در مسیر خود برمی دارد. در آزمایشی به نام مراحل نسخه شخصی، این استارتاپ در حال ترکیب آن است فن آوری با خدمات بهداشت عمومی

“ما مانند داروخانه ای برای پیاده روی خواهیم بود.

این پروژه با همکاری کلینیک Šeškinės در ویلنیوس، برای کمک به بیماران برای افزایش فعالیت بدنی و سنجش عملکردشان طراحی شده است. این ابتکار توصیه های شخصی پزشک را در مورد تعداد و نوع اقداماتی که باید انجام دهند ارائه می دهد.

Vlada Musvydaitė-Vilciauske، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، به TNW می گوید: “ما مانند داروخانه ای برای پیاده روی خواهیم بود.” او می افزاید که این مشارکت “می تواند تغییر واقعی ایجاد کند.” نه تنها می تواند مزایای ورزش را گسترش دهد، بلکه می تواند از تحول دیجیتال کل سیستم های مراقبت های بهداشتی نیز پشتیبانی کند.

ایده مراحل نسخه چهار سال پیش در طی پروژه ای با یک شرکت داروسازی به ذهن موسویدایته-ویلچیاوسکه رسید. “پس من یک سوال داشتم – چرا برای خوب شدن نسخه می نویسیم؟” چرا ما نسخه نمی نویسیم تا مریض نشویم؟» او توضیح می دهد.

نسخه مراحل شخصی چگونه کار می کند؟

مراحل بسیار ساده می باشند. پزشکان در کلینیک Šeškinės در مدت زمان معینی – بسته به شرایط سلامتی فرد – نسخه ای از مراحل را با یک هدف فعالیت خاص در اختیار بیماران قرار می دهند.

پزشکان می توانند با استفاده از پلتفرم Walk15 نسخه را به صورت چالش صادر کنند، در حالی که بیماران می توانند از طریق پیوند یا کد QR به چالش موجود در برنامه دسترسی داشته باشند.

من یک نسخه نمونه شخصی برای خودم گرفتم. این چیزی بود که به نظر می رسید:

شرم آور است که من هر روز به هدفم نمی رسیدم، اما در برخی روزها ۱۳۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ قدم را تکمیل کردم.

من همچنین متوجه پیشرفت قابل توجهی شدم: از اینکه سبک زندگی من چقدر بی تحرک است بیشتر آگاه شدم. و هر چه به رسیدن به هدف نزدیکتر می شدم، انگیزه بیشتری احساس می کردم.

از آنجایی که خودم با چند مشکل بهداشتی دست و پنجه نرم می کنم، اگر می دانستم که این توصیه پزشکم است، انگیزه من حتی بیشتر می شد.

یکی از جنبه های کلیدی این ابزار دسترسی پزشکان به فعالیت های بیمار است. هنگامی که نسخه منقضی می شود، آنها یک گزارش خودکار از پیشرفت کاربران دریافت می کنند و می توانند ببینند که آیا هدف به دست آمده است یا خیر. سپس پزشکان می توانند نتایج را در کنار ارزیابی سلامت کلی بیماران ارزیابی کنند و تعیین کنند که آیا نسخه نیاز به تجدید یا تغییر دارد.

بیماران همچنین اعلان هایی را با محتوای حرفه ای که توسط پزشکان کلینیک Šeškinė و همچنین اساتید و دانشمندان دانشگاه ورزشی لیتوانی تهیه شده است، بر روی تلفن خود دریافت می کنند.

Musvydaitė-Vilciauske توضیح می دهد که این می تواند شامل اطلاعاتی در مورد پیشگیری از بیماری های مزمن، به عنوان مثال، یا در مورد ورزش هایی باشد که اضطراب را کاهش می دهد. او تاکید می کند که هدف خلبان آموزش فعالیت بدنی و تندرستی به بیماران است.

در همین حال، برای تقویت انگیزه، بیماران می توانند از ویژگی Steps Wallet برای تبادل مراحل خود با مزایایی مانند آزمایش شاخص توده بدن استفاده کنند.

پیاده روی کنید نه قرص

Musvydaitė-Vilciauske می گوید: “بیایید با اعداد صحبت کنیم.” فعالیت بدنی کافی روزانه با بیش از ۴۰ بیماری مزمن مبارزه می کند و همچنین به کسانی که قبلاً از آنها رنج می برند کمک می کند.

تحقیقات پزشکی نشان می دهد که ورزش در واقع می تواند مزایایی معادل درمان های دارویی داشته باشد. به ویژه پیاده روی می تواند خطر را کاهش دهد چندین بیماری مزمن، از جمله آسم، دیابت نوع ۲ و سکته مغزی. همچنین مرتبط است بهبود سلامت روان و سطوح پایین تر از استرس و اضطراب.

علاوه بر این، مطالعات همچنین دریافته‌اند که پیاده‌روی می‌تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد و خطر زوال عقل یا حتی برخی از انواع سرطان را به طور موثرتر از هر قرصی کاهش دهد.

پیشگیری نه تنها برای ایجاد یک زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر، بلکه برای کاهش فشار بر سیستم‌های مراقبت بهداشتی ما نیز کلیدی است.

برای درک این موضوع، بیماری های قلبی عروقی (CVDs) هستند علت اصلی بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، مرگ و میر در جهان است. در عین حال، CVD به تنهایی است تخمین زده برای اتحادیه اروپا ۲۸۲ میلیارد یورو در سال هزینه خواهد داشت، که سلامت و مراقبت های طولانی مدت ۱۵۵ میلیارد یورو – ۱۱ درصد از کل هزینه های بهداشتی این بلوک است.

Musvydaitė-Vilciauske معتقد است که راه حل Walk15 یک فناوری صرفه جویی در زمان و هزینه با مزایایی برای افراد، خدمات بهداشتی و درمانی و دولت ها است.

Vlada Musvydaitė-Vilciauske، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Walk15. اعتبار: Walk15

ما مانند داروخانه مجازی جدید عمل خواهیم کرد که در آن داروها با کمک و یافته های بهترین اساتید تهیه می شود. [and] دکترها،” او می گوید.

داروخانه ما داروهایی تولید خواهد کرد که به کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، استرس، سردرد و فرآیندهای پیری را مدیریت کنند، کمک می‌کند – تنها تفاوت این است که جزء داروهای ما شیمی نیست، بلکه تحرک فعال پایدار است.

اولین مراحل تجویز برای بیماران کلینیک Šeškinė از ۱۵ مارس آغاز می شود، در ابتدا برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی برای گروه سنی ۴۰-۶۰ سال.

اگر خلبان موفق باشد، این پتانسیل را دارد که نه تنها در پیشگیری از بیماری و سبک زندگی سالم‌تر نقش داشته باشد، بلکه پیاده‌روی را به عنوان وسیله‌ای برای درمان پزشکی عادی کند. Musvydaitė-Vilciauske می گوید: «مردم به داروخانه می روند و ایبوپروفن ۱۰۰۰ میلی گرمی می خرند. اما اگر به جای آن ۵۰۰۰ قدم بود چه؟


منبع: https://thenextweb.com/news/doctors-prescribing-new-medical-treatment-walking-app

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *