چرا استارت آپ ها با بنیانگذاران مهاجر شکوفا می شوند؟

تغییرات اخیر در قوانین مهاجرت در بریتانیا، برخی از کارآفرینان را بر آن داشته است ترس که ممکن است مجبور شوند کشور را ترک کنند زیرا به اندازه کافی برای برآورده کردن معیارهای درآمدی جدید پرداخت نمی کنند. این می تواند یک اشتباه بزرگ برای کشوری باشد که فعالانه می خواهد برای جذب و تشویق استارتاپ ها

مهاجران سهم نامتناسبی از کارآفرینان را تشکیل می دهند – ۳۹٪ از سریع ترین رشد در بریتانیا. استارت آپ ها دارند حداقل یکی از بنیانگذاران مهاجرعلیرغم اینکه فقط ۱۴٫۵ درصد از جمعیت متولد خارج هستند.

ناظم ولیمهمد می گوید: “جاه طلبی در ذات یک مهاجر نهفته است – آنها به سمت ساختن چیزی سوق داده می شوند که به آن افتخار می کنند.” بنیانگذاران از بانک دیجیتال بریتانیا Kroo و متولد اوگاندا.

بنیانگذاران مهاجر در سراسر جهان در همه جا حضور دارند. حضور آنها همچنین در کنفرانس فناوری SLUSH در هلسینکی فنلاند در دسامبر سال گذشته مشهود بود. به عنوان مثال، در میان ۱۸۰ استارتاپی که در حال حاضر در مرکز راه اندازی ماریا ۰۱ ثبت نام کرده اند، بیش از ۴۵ ملیت مختلف وجود دارد. دست اندرکاران این سطح از تنوع را عاملی کلیدی در موفقیت صحنه استارتاپ فنلاند می دانند.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

هانا نیلوند، مدیر ارشد تاثیرگذاری در ماریا ۰۱ می‌گوید: «برای اطمینان از اینکه اکوسیستم استارت‌آپ به رشد خود ادامه می‌دهد و از رشد اقتصادی ما حمایت می‌کند، باید اطمینان حاصل کنیم که آنچه می‌توانیم برای جذب استعدادهای بین‌المللی به فنلاند انجام می‌دهیم.

تک شاخ های خارجی

اکثر استارت آپ های میلیارد دلاری در ایالات متحده توسط مهاجران تأسیس شده اند. طبق یک مطالعه از بنیاد ملی سیاست آمریکا (NFAP). بنیان‌گذاران اقلیت‌های قومی پشت سر یک سوم شرکت‌های عملکردی مشابه در بریتانیا هستند و فهرست اروپا از تک‌شاخ‌های فناوری از بنیان‌گذاران خارجی به‌طور پیوسته در حال رشد است.

این شامل نئوبانک‌های bunq و Revolut، متخصص برودتی کوانتومی Bluefors، شرکت امنیت سایبری Darktrace، پلتفرم تبادل پول جهانی Wise، ترجمه ماشینی است. مدعی جهانی DeepLو ارائه‌دهنده رویدادهای مجازی Hopin – یکی از سریع‌ترین استارت‌آپ‌های اروپایی در حال رشد تا کنون – فقط چند مورد را نام می‌بریم.

این شاید جای تعجب نداشته باشد پژوهش از دانشگاه تمپل قبلاً کشف کرده بود که استارت‌آپ‌هایی که حداقل یک بنیانگذار مهاجر داشته باشند، هم از نظر محصولاتی که تولید می‌کنند و هم از نظر استراتژی‌های تجاری که برای عرضه آن‌ها به بازار به کار می‌برند، احتمال بیشتری دارد که نوآور باشند.

این تا حدی به این دلیل است که آنها تفکر تازه را به خانه جدید خود می آورند و می توانند آنچه را که در سرزمین مادری خود معمول بود در محیط جدید به کار ببرند. با این حال، Candace Saffery، یک کارآفرین آمریکایی که شرکت انرژی خورشیدی Bia Power را در اسپانیا تأسیس کرد، تأکید می‌کند که این کار بدون اتصال تا حد زیادی به اکوسیستم محلی امکان‌پذیر نیست.

او گفت: “کارآفرین بودن در یک کشور خارجی مستلزم وابستگی عمیق به تیم محلی و همچنین مشتریان اولیه شما است – و من این را یک مزیت عمیق می دانم.”

نقدینگی بر روی تنوع و پر کردن شکاف بودجه

مطالعات همچنین ثابت کرده است که یک تیم موسس متنوع از نظر موفقیت نهایی یک سرمایه گذاری، مزایای بی شماری دارد. برای مثال، پژوهش از HEC Paris نشان می دهد که می تواند برای یک استارتاپ از نظر نحوه عملکرد آن مفید باشد.

این مطالعه نشان داد که یک تیم بنیانگذار از لحاظ قومیتی متفاوت عموماً از نظر میزان سرمایه جمع‌آوری‌شده موفق‌تر از تیم‌هایی بود که فقط بنیانگذاران سفیدپوست داشتند. نویسندگان همچنین دریافتند که تنوع قومی تأثیر مثبتی بر عملکرد سرمایه‌گذاری در بخش‌های خاصی دارد که به طور سنتی همگن بودند، مانند تولید پیشرفته.

و هنوز کمتر از ۲٪ از بودجه VC در اروپا به کسب و کارهایی که توسط زنان یا اقلیت های قومی تأسیس شده اند می رود. برخی از سرمایه‌گذاران امیدوارند که این وضعیت را تغییر دهند، زیرا شرکت سرمایه‌گذاری غیر متعارف به رهبری زنان دانمارک یک صندوق ۳۰ میلیون یورویی برای حمایت از بنیان‌گذاران مختلف که به عنوان زنان، رنگین پوستان، مهاجران و/یا LGBTQ+ شناسایی می‌شوند، راه‌اندازی کرد.

مثال دیگر No Label Ventures در بریتانیا است، یک صندوق VC در مراحل اولیه و “بسیار جانبدارانه” که از استارتاپ هایی با حداقل یک بنیانگذار که از خارج از اروپای غربی مهاجرت کرده است، پشتیبانی می کند. رمزی رفیح، شریک عمومی صندوق، در جریان جنگ داخلی در لبنان به دنیا آمد و بعداً به همراه پدر و مادرش وارد فرانسه شد.

رفیح گفت: «مضامین انعطاف‌پذیری و عملکرد بیش از حد را می‌توان در مهاجران و تیم‌های مختلف مشاهده کرد، از این رو تعصب و تعهد ما به این کارآفرینانی است که ممکن است سفر خود را با کمبود بودجه شروع کنند، اما اغلب به پیروزی‌های بزرگ ادامه می‌دهند». به Tech.eu گفت سال گذشته

خروج از موسیقی

ارزش یک تیم موسس متنوع نیز در اخیر منعکس شده است پژوهش از دانشگاه تورنتو، که نشان می‌دهد بنیانگذاران مهاجر احتمال بیشتری برای خروج موفقیت‌آمیز دارند، یا از طریق عرضه اولیه عمومی (IPO) یا از طریق خرید.

با این حال، نه تنها احتمال خروج بیشتر بود، بلکه تفاوت‌هایی نیز در نحوه و زمان تصمیم‌گیری بنیانگذاران برای سرمایه‌گذاری وجود داشت. نویسندگان توضیح می‌دهند که خروج معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شرکت تازه شروع به فروش کرده است یا زمانی که قبلاً مدرکی کسب کرده باشد. کشش در بازار

اکنون، به یاد داشته باشید، بنیانگذاران مهاجر، هم از نظر محصولات و خدماتی که تولید می‌کنند و هم از نظر مسیر رسیدن به بازار، احتمال بیشتری دارد که نوآور باشند. این بدان معناست که آنها به احتمال زیاد مسیر رشد بالایی خواهند داشت، که به نوبه خود، به این معنی است که آنها نیز به احتمال زیاد در این مرحله درآمد اولیه به دنبال خروج هستند تا اینکه منتظر بمانند تا کسب و کار بالغ شود و سودآور باشد.

محققان نزدیک به ۶۰۰ استارت آپ فناوری اسرائیلی را مورد بررسی قرار دادند که هر کدام به نحوی از آن خارج شده بودند. از این گروه، کمی بیش از ۱۰٪ مهاجران در تیم موسس داشتند. آن دسته از استارت‌آپ‌هایی که بنیان‌گذاران مهاجر داشتند، به‌طور نامتناسبی از طریق خرید یا عرضه اولیه عمومی به خروجی دست یافتند.

در حالی که یافته‌ها یک مورد همبستگی هستند تا شاید علیت، اما محققان مطمئن هستند که تیم‌های موسس متنوع احتمال موفقیت استارت‌آپ را حداقل از نظر خروج موفقیت‌آمیز افزایش می‌دهند.

بریتانیا در خطر از دست دادن تنوع در تأسیس تیم ها و مهارت ها است

بدیهی است که ترکیب یک تیم موسس استارتاپ از نظر ترکیب مهارت‌های درون آن بسیار مهم است. اما تحقیقات نشان می دهد که تنوع فرهنگی می تواند به همان اندازه ضروری باشد. از منظر سیاسی، اگر ملتی واقعاً می‌خواهد «ملت استارت‌آپ» بعدی باشد، باید توجه جدی به برداشتن محدودیت‌هایی که ممکن است بر سر راه بنیان‌گذاران مهاجر باشد، داشته باشد.

قوانین جدید مهاجرت در بریتانیا به طور قابل توجهی هزینه های مرتبط با استخدام از طریق ویزای کارگر ماهر را افزایش می دهد، در حالی که حداقل حقوق مورد نیاز باعث می شود بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار شوند.

در زمانی که استارت‌آپ‌ها در حال حاضر با مشکلات مالی مواجه هستند، اضافه کردن هزینه‌های اضافی فشاری است که بسیاری نمی‌توانند آن را تحمل کنند. این وضعیتی است که ممکن است بسیاری از بنیان‌گذاران مهاجر را مجبور کند وقتی در نظر دارند ریشه‌های استارت‌آپ خود را کجا بکارند، به جای دیگری نگاه کنند. و کشورهای تازه منتخب آنها کسانی خواهند بود که به سود خواهند رسید.


منبع: https://thenextweb.com/news/startups-thrive-immigran-founders

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *