کارگروه متا برای مبارزه با اطلاعات نادرست انتخابات اتحادیه اروپا با افزایش ترس‌های دروغین

کارگروه متا برای مبارزه با اطلاعات نادرست انتخابات اتحادیه اروپا با افزایش ترس‌های دروغین

متا در حال راه اندازی یک کارگروه ویژه برای مقابله با اطلاعات نادرست و محتوای توهین آمیز تولید شده توسط هوش مصنوعی در آستانه انتخابات اتحادیه اروپا در ژوئن است.

قدرت رسانه های اجتماعی برای تأثیرگذاری بر رأی گیری خوب است ثبت شده. اما رشد سریع هوش مصنوعی – که می تواند تصاویر، متن و ویدیوهای «دیپ جعلی» را با فشار دادن یک دکمه تولید کند – باعث ایجاد موارد جدیدی شده است. ترس ها این فناوری برای اخلال در انتخابات بزرگ در سراسر جهان در سال جاری استفاده خواهد شد.

مارکو پانچینی، رئیس امور اتحادیه اروپا گفت: «مرکز عملیات» جدید متا به رهبری تیمی از کارشناسان اطلاعاتی در داخل شرکت، برای «شناسایی سریع تهدیدات احتمالی» و اجرای «استراتژی‌های کاهش بی‌درنگ» راه‌اندازی شده است.

این اعلامیه تنها چند هفته پس از TikTok منتشر می شود مطرح کردن قبل از آنبرای انتخابات اتحادیه اروپا که قرار است امسال برگزار شود دومین رای بزرگ دموکراتیک در جهان، پس از هند.

تحت جدید اتحادیه اروپا قانون خدمات دیجیتال (DSA)، پلتفرم های آنلاین با بیش از ۴۵ میلیون کاربر متوسط ​​ماهانه – مانند فیس بوک و تیک تاک – موظف به اتخاذ تدابیری علیه اطلاعات نادرست و دستکاری انتخابات هستند.

متا چه می کند؟

متا گفت که محتوایی را از پلتفرم‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و Threads خود حذف می‌کند که می‌تواند «به خشونت قریب‌الوقوع یا آسیب فیزیکی کمک کند، یا قصد سرکوب رأی‌گیری را داشته باشد».

علاوه بر حذف محتوای غیرقانونی، متا تیم حقیقت‌سنجی مستقل خود را گسترش خواهد داد و سه شریک جدید در بلغارستان، فرانسه و اسلواکی اضافه خواهد کرد.

زمانی که محتوا توسط این بررسی‌کننده‌های واقعیت «حذف» می‌شود، متا برچسب‌های هشدار را چسبانده و توزیع آن را در فید کاهش می‌دهد تا افراد کمتر آن را ببینند. این شرکت ادعا می کند که وقتی یکی از این برچسب ها روی یک پست قرار می گیرد، ۹۵٪ از مردم برای مشاهده آن کلیک نمی کنند.

پانچینی گفت: «پیش از دوره انتخابات، یافتن و رتبه‌بندی محتوای مربوط به انتخابات را برای همه شرکای راستی‌آزمایی خود در سراسر اتحادیه اروپا آسان‌تر می‌کنیم، زیرا می‌دانیم که سرعت به ویژه در هنگام رویدادهای خبری مهم است.»

تهدید محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

به عنوان بخشی از تلاش‌های متا برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی، ویژگی جدیدی را به کاربران اضافه می‌کند تا هنگام اشتراک‌گذاری ویدیو یا صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی، افشا کنند. این شرکت گفت که حتی می تواند جریمه هایی را برای عدم رعایت آنها اعمال کند، اگرچه مشخص نکرد که این چه چیزی به دنبال خواهد داشت.

تبلیغ‌کنندگانی که آگهی‌های مرتبط با مسائل اجتماعی، انتخابات یا سیاست را در پلتفرم‌های متا اجرا می‌کنند، باید فاش کنند که آیا از تصویر، ویدیو یا صدای واقعی واقعی استفاده می‌کنند که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

در اوایل این ماه، ۲۰ شرکت فناوری از جمله متا، گوگل، مایکروسافت، ایکس، آمازون و تیک تاک قراردادی امضا کردند. سوگند – تعهد برای سرکوب محتوای هوش مصنوعی که برای گمراه کردن رأی دهندگان طراحی شده است.

شرکت ها نیستند تعهد به ممنوع کردن یا حذف دیپ فیک. در عوض، این توافقنامه روش‌هایی را مشخص می‌کند که آنها برای شناسایی و برچسب‌گذاری محتوای فریبنده هوش مصنوعی زمانی که در پلتفرم‌هایشان ایجاد یا توزیع می‌شوند، استفاده خواهند کرد.

قدرت هوش مصنوعی در اخلال در انتخابات قبلاً در کانون توجه قرار گرفته است.

در امریکا، یک آگهی سیاسی که سال گذشته توسط حزب جمهوری خواه منتشر شد به تصویر می کشد در صورت انتخاب مجدد جو بایدن، یک سناریوی دیستوپیایی: انفجارها در تایپه همزمان با تهاجم چین، موجی از مهاجران که باعث وحشت در ایالات متحده می شود، و حکومت نظامی در سانفرانسیسکو تحمیل می شود.

در نوامبر، یک ضبط کردن صدیق خان شهردار لندن در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. خواستار شد روز آتش بس برگزاری مراسم بزرگداشت به تعویق افتاد تا راهپیمایی طرفدار فلسطین به جای آن برگزار شود.

هم ویدیو و هم صدا جعلی بودند که توسط هوش مصنوعی تولید شده بودند. خان بعدا هشدار داد که دیپ فیک می تواند انتخابات نزدیک بریتانیا را تحت تاثیر قرار دهد.

جیمز کلورلی، وزیر کشور بریتانیا، گفت: «عصر محتوای دیپ‌فیک و تولید شده توسط هوش مصنوعی برای گمراه‌کردن و ایجاد اختلال در حال حاضر در جریان است. زمان دیروز.

وزیر امور خارجه هشدار داد که مجرمان و “بازیگران بدخیم” که به نمایندگی از کشورهای مخرب کار می کنند می توانند از “دیپ فیک” تولید شده توسط هوش مصنوعی برای ربودن انتخابات عمومی استفاده کنند.

این هشدار در بحبوحه بزرگترین سال انتخابات در تاریخ جهان منتشر می شود. تخمین زده می شود که ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان در سراسر سال ۲۰۲۴ در انتخابات ملی رای دهند، از جمله در بریتانیا، ایالات متحده، هند، آفریقای جنوبی و ۶۰ کشور دیگر.


منبع: https://thenextweb.com/news/meta-taskforce-to-fight-eu-election-disinformation-as-deepfake-fears-grow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *